{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.627 visninger | Oprettet:

Kattemalt - hvor tit ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle katte venner ..

Nu har lillepigen været på kattemalt , pga. opkast .. Hun skulle have det 2 gange om dagen i 3 dage .. Skal eg give hende det en gang imellem for at forbygge eller skal jeg bare vente og se om hun begynder at kaste op igen .. Tænker bare om det ikke ville være bedst at holde det nede ??

Er der andre der giver det en gang imellem for at forebygge ??

Mvh Mia og Bailey


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattemalt - hvor tit ??
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #2   10. nov 2010 Giv du bare lillepigen kattemalt en gang om ugen som forbyggende, det skader ikke. smiley Det har jeg altid gjort og alle mine katte trives og har normal afføring. Har snakket med 2 dyrlæger om det kunne skade katten, det er ikke så længe siden, og det sagde de nej til. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.364
    #3   10. nov 2010 Du kan feks. give lillepigen kattemalt i et par måneder (8 gange) og holde pause i et par måneder, hvis du er usikker på det. Jeg glemmer da også at give mine kattemalt engang imellem, så der kan godt gå 14-20 dage til de får igen. :-))

  • #4   10. nov 2010 Jeg har aldrig givet mine kattemalt, hvis man bruger en godt foder burde det ikke være nødvendigt. Hvis det er rigtig opkast og ikke hårboller vi snakker om har malten slet ingen effekt, for så har den enten sart mave eller er direkte syg. Så jeg synes du skal en tur forbi dyrlægen og evt tage et billede med af det "opkast" så h*n kan se hvad der er tale om.
    Den kan osse spise for hurtigt og deraf komme til at kaste op. Ja det kan være mange ting.


  • #5   10. nov 2010 Jamen det hun har kastet op er hårboller med slim og snakkede med min Dyrelæge og han anbefalede kattemalt ..
    Hun får Royal canin main coon og der er med hairball controle i ..
    Efter hun har fået kattemalt kommer håret med den anden vej som det skal , men tror jeg vil blive ved med at give hende det et par gange i måneden .. Så længe hun ikke tager skade af det ..


Kommentér på:
Kattemalt - hvor tit ??

Annonce