{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.487 visninger | Oprettet:

kattemalt - dosering {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge katteslaver
Jeg har den ære at have en rigtig dejlig putte mis der desværre har en meget sart mave. Dette betyder at spiser hun lidt for hurtigt kaster hun det op så skaffede et foder stativ/labyrent så hun ikke kunne spise for hurtigt mere og alligevel kaster hun op... nogle gange lige efter hun har spist, nogle gange timer efter... der kan gå pp til en hel uge hvor det ikke sker og det kan ske to gange på en dag... har prøvet råfoder, vådfoder, foder til sart mave og har lavet foderskift langsomt men så snart hun får andet end light foder så ryger det op igen... nu har hun mad stående hele døgnet (hills light) og det hjælper men ind imellem ryder der stadig noget mad op og det er ikke hårboller....
Så nu har jeg fet anbefalet at give lidt kattemalt forebyggende men ved ikke hvor ofte jeg bør give hende det?

Hun er ikke oprettet herinde endnu, men er 2 år gammel hunkat, indekat med adgang til altan, steriliseret og kort håret og bortset fra opkast fejler hun ingen ting og er lige så glad, energisk, puttesyg og snaksagelig som hun plejer og hun har kastet sin mad op on/off siden jeg fik hende som 6mdr gammel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kattemalt - dosering
  • #1   4. apr 2013 Hmm i fældnings sæson som det er nu så giver jeg hvis min har en periode med opkast, ca 2cm hver dag, men har de ikke synlige problemer så er det 2 cm hver 2. eller 3. dag, sådan lidt efter behov..

    Jeg syntes måske i dit tilfælde at du kan starte med at prøve at give 2 cm hver 2. dag, hvis det går fint så hver 3. dag..

    Men hvem har anbefalet dig kattemalt?? Tænker bare at hvis det er dyrlægen har de så ikke fortalt dig en anbefalet dosis???


  • #3   4. apr 2013 Det lyder meget fornuftigt med hver anden til hver tredje dag smiley det er ikke min dyrelæge men en dyrelæge jeg kender gennem mine forældre og det var dem han havde snakket med og de kan ikke huske hva han sagde smiley
    Jeg ved godt jeg kunne have brugt længere tid på de forskellige fodermåder men det bare svært at se hende kaste op næsten hver gang hun spiste andet end hendes sædvanlige foder smiley


  • #4   4. apr 2013 Hvis det ikke er hårboller er der ingen grund til at give kattemalt.
    Det kan være at du skal skifte til noget til sensitiv mave og som Lotte skriver, så kan der sagtens gå flere uger/måneder INDEN der ses nogen effekt.


  • #5   4. apr 2013 Jeg har prøvet sensitiv også og det kom desværre også op smiley dyrlægen mente det kumne være hårboller hun ikke kunne komme af med så derfor anbefalede han at jeg gav hende malt

  • #7   4. apr 2013 Jeg synes det lyder mærkeligt, at katten kaster op ved alt andet end light-foder, og tænker, der må være et eller andet galt....

    Men hvis der er mistanke om hårboller, så frisér hende jævnligt, og ekstra meget i fældningsperioder. De hår du får taget med kammen, ender ikke i kattens mave.


Kommentér på:
kattemalt - dosering

Annonce