{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Er det ikke syndt? {{forumTopicSubject}}

Hey alle
vi har lige en diskution her hjemme
min svigermor skal have en af vores killingere når den er 12 uger..
men nu spørg hun om hun må få den på weekend næste weekend hvor den er 10 uger jeg syntes det er dybt synd får killingen men min kæreste kan ikke se problemet i det... hvad menere i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det ikke syndt?
  • #1   26. okt 2010 Synes også det er synd... Kan hun ikke vente de 2 uger der er tilbage?

• #2   26. okt 2010 Synes ikke den skal tages fra dens mor, før end d 12 uger, og kun med mindre den der er klar til det.. Jo ikke alle der er klar til det efter de 12 uger..

Extrem dårlig ide synes jeg faktisk...

• #3   26. okt 2010 Tage en killing på weekend? Øhhh. Killinger må slet ikke skilles fra deres mor før de er 12 uger gamle!
    Er I sikre på at den svigermor er den rette til at overtage jeres killing?

• #4   26. okt 2010 så vidt jeg ved er det blevet ulovligt at tage en killing fra sin mor inden den er 12 uger gammel , og medfører en bøde ??

• #5   26. okt 2010 jeg syntes selv det er dybt syndt for den lille killing da jeg ikke mere at den skal skilles fra sin mor før den er 12 uger heller ikke selvom det er på besøg i en weekend... men kan høre jeg ikke er alene med denne føelse jeg ville selv gerne beholde dem længer ind de 12 uger men kan også godt forstå de nye ejer gerne vil have dem hjem og har sagt de ikke får den før 12 uger...

• #6   26. okt 2010 Her må mor´s dreng sige NEJ til lillemor
    Det er ulovligt.

• #7   26. okt 2010 jeg er ikke i tvivl om at hun er den rette og det rette sted for vores killinger hun er bare dybt utålmodig og det er jo et sted forståeligt nok da hun har fuldt dem fra de var nogle timer gammle men man må jo også forstår hvad der er bedst for katten smiley

• #8   26. okt 2010 Jamen det er da fint at hun er utålmodig, men hun bliver altså nød til at vente...

Loven siger nemlig at man ikke må overdrage killinger før de er mindst 12 uger.......

Så du har da et godt argument at bruge "mod" manden og hans mor......

Hilsen Dorte og alle nussemisserne

• #9   26. okt 2010 Hvis svigermoderen er den rette katteejer, så må hun jo vise, at hun er det, og give killingen den tid hos sin mor, som den har brug for. (Hvis et voksent menneske ikke har tålmodighed til at vente de par uger, så ved jeg snart ikke :-/)
    Og hvis du synes at killingerne skal være ældre end 12 uger, så må nye ejere jo vente indtil du vurderer, at killingerne er klar til at flytte.

• #10   26. okt 2010 Det er ikke allene syndt for killingen det er også skadeligt, den har ikke lært de ting den skal fra sin mor når den kun er 10 uger og den små dier sandsynligvis også stadig nogen gange. Og ja så er det jo så også ulovligt

• #11   26. okt 2010 Og når killingen så bliver urenlig eller kradser i tapetet så fatter svigermor ikke en skid af, at det måske skyldtes, at killingen blevet flået hjemmefra som et lille barn.

Nej, du SKAL trumfe igennem, at der ikke er nogen killing før den er MINIMUM 12 uger. Ikke 11 uger og 6 dage, men 12 uger! Og hvis den ikke er klar som 12 uger, så må der bare ventes det længere.
    Det er med god grund vedtaget ved lov, at killinger ikke må tages fra deres mor, før de er 12 uger: (link fjernet)

• #12   26. okt 2010 jo det er SYND (staves uden T) og desuden ulovligt som flere nævner

• #13   26. okt 2010 Hvis hun ikke kan vente.....kan hun jo komme på weekend hos jer smiley

• #15   27. okt 2010 Hvis du er sikker på at hun er den rette til at have kat og tage sig godt og kærligt af den og elske den, så forstår jeg ikke hvorfor hun vil udsætte killingen for det overgreb. Ud over at det ikke er lovligt, så er det direkte mishandling at stresse sådan en lille kat og det er bestemt ikke dens behov, men din svigermors. Hun burde være voksen nok til at indse at hun for det første overtræder loven, og det gør du i øvrigt osse, hvis du går med til det, og derudover skader hun muligvis katten resten af dens liv.

• #16   27. okt 2010 Jeg synes kun det er en god idé, hvis du vil vente til mere end over de 12 uger. Det er lovligt derfra ja, men flere opdrættere venter til at killingerne er 16 uger faktisk.

Kommentér på:
Er det ikke syndt?

Annonce