En dyrlæge ringede til mig idag... {{forumTopicSubject}}
Da jeg gik fra min fra min eks og skulle flytte væk her for 3 måneders tid siden, var jeg også nødt til at finde nye hjem til nogle af mine katte...
Det var så svært... men jeg havde 7, og kunne kun få lov til at have 2 med i den nye lejlighed... de var endda flinke, for måtte egentlig ikke ha dyr, men de gav mig særlig tilladelse.
Så nye hjem blev fundet til 5... troede jeg havde været heldig... de virkede alle som rare mennesker, der kunne tilbyde mine små pus permanente hjem...
Lige indtil for lidt siden, hvor jeg bliver ringet op af en dyrlæge, at den ene, min første kat, som jeg ellers ville ha beholdt, men lod mig overtale til at sælge fordi der blev lovet guld og grønne skove til hende, var blevet fundet tynd og afkræftet med skader i hovedet på en legeplads...
Dem, der uh-åh så gerne ville give hende et rigtigt godt hjem, havde solgt hende videre som et andet stykke legetøj, til nogen, der så åbenbart var ligeglade med, at hun ikke har været ude før og der skal tages hensyn til hende, da hun har haft brækket benet engang og derfor ikke er lige så hurtig og smidig som andre katte...
Jeg er knust... var klar til at køre den time hver vej for at hente hende, men dyrlægen mente det var bedst at opsevere hende til i morgen. Hun har fået mad og medicin...
Er bare så ked af det... jeg ved godt, jeg ikke må have flere katte her, men jeg henter hende med sikkerhed så snart jeg har snakket med dyrlægen i morgen igen.
Der er vist ikke nogen grund til at prøve at finde frem til dem, der havde købt hende sidst...?
Hvad ville I gøre?
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 56
Ved godt der er mange boligselskaber der forbyder hold af dyr, eller sætter begrænsning - men jeg vil tage chancen, tror næppe de opdager du har en extra kat.
Hvordan skulle de opdage det?
Ikke et sekund om jeg vil overveje at det lille pus skulle videre til en 4. ejer, nej tag den hjem igen og giv den et godt liv igen
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
Dyrlægen var bange for, hun var blevet ramt af en bil, med de skader hun har i hovedet... er næsten mere bange for, hun er blevet mishandlet...!
Er så sur!
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 24
Eller prøve at snakke med udlejer og tale godt for min syge moster! det kan jo være han/hun vil gå med til udvidelse af særtilladelsen.
apr 2006
Desuden gemmer min ene sig altid når der kommer fremmede, så vil ikke kunne ses om der er 2 eller 3... tør godt at tage chancen i denne her situation... Hun skal satme ikke ud til nogen andre nu... heller ikke de fjolser, der havde købt hende... det skal jeg nok få snakket med dyrlægen om, men ingen har meldt hende savnet eller noget... vidste jo ikke engang selv, hun bare var blevet solgt videre... det er fandme noget rod...!
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
fulgte dig dengang du måtte vælge, og selvom man prøver, så kan man jo ikke være sikker ...
hvor er det synd for dig, men jeg ville gøre som de andre siger - prøv at ta hende hjem, og se hvad der sker ....
håber hun kommer sig ...
sep 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 217
jeg ville også hente hende og beholde hende. hun kender jo dig og hun er sikkert rystet efter oplevelsen, og har brug for noget tryghed.
de skulle godt nok skamme sig dem der havde solgt hende videre. føj keg væmmes ved sådanne mennesker
HUSK bare det ikke er din skyld, har selv prøvet noget lignende( bare med en pony). du må ikke bebrejde dig selv. du gjorde hvad du troede der var bedst for din kat. og det var jo en god ting. nu kan du tage hende hjem og sørge for hun får det godt igen
pøj pøj med hende.
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
God bedring!
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
Ved du med sikkerhed at de nye ejere ikke har taget hensyn?
Hvis dyrlægen mener at den er ramt af en bil, kan det jo være et uheld, og de nye ejere render måske fortvivlet rundt og leder efter deres kat.
Det synes jeg altså man bør tjekke, inden man dømmer dem som værende nogen værre nogen, for det er der jo ingen af os der reelt VED at de er, vel?????
Hilsen Dorte og alle nussemisserne.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Gud ved hvor mange, der lever i en falsk tro om, at deres tidligere katte har det godt?....
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
jeg er sikker på at din kat vil få nye kræfter og
livsglæde når den høre din vante stemme.
Og de nye ejer har haft 3 månder til at ændre
ejer, men den står stadig i dit navn, så jeg synes
ikke at du har pligt til at sætte himmel og hav i gang
for at få fat på dem og fortælle hvad der er sket,
men det er selvfølgelig noget andet hvis der hænger
opslag alle steder med at den er savnet, så kan man
jo godt lige give en sms om at katten er hjemme igen
dec 2006
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
mar 2007
Det dur jo ikke at det er ny ejer der skal ændre, for så kan jeg jo bare tage en hvilkensomhelst kat jeg har lyst til, blot jeg kan læse dens øremærke og så ejerskifte den til mig.
gammel ejer skal skrive under for at den kan ejerskiftes.
apr 2006
apr 2006
dec 2006
Åh herregud, hvor er det trist læsning!
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 48
Håber hun klare skærene hos dyrlægen, og at han Ikke anbefaler aflivning.
Hun fortjener et PRAGTFULDT "resten liv"
Synes som nogle af de andre tråde, at du måske lige skulle kontakte de første er overtog din mis for 3 mnd siden. Finde ud af om hun er blevet væk fra dem? Eller om de har været nogle Ufølsomme - svin - røvhuller - snyderer - eller værere.... Som slet ikke ærligt har ønsket den lille mis. Find ud af det, så får du måske lært noget om menneskeheden - Godt eller dårligt!
Held og lykke til dig og mis.
apr 2006
Jeg fornemmer, at det er dyrlægeregningen, de ikke vil se noget til...
Har snakket med dyrlægen igen idag... Hun er rigtig sød, og fortæller mig at Cassie er i bedring... hun kunne slet ikke stå af sig selv igår og var fjern, men idag er hun kontaktsøgende og kan stå og gå, dog ikke så langt endnu.
Fik i hvert fald at vide, der var en klar bedring af hende.
Dyrlægen mente så faktisk også selv, at det virkede som noget fusk, når de mennesker bare smækkede røret på og ikke ville fortælle mig noget... Derfor tager jeg ansvaret og vi har aftalt at de fortsætter behandlingen af Cassie indtil hun er frisk nok til at komme hjem til mig.
dec 2009
"Tillykke med de gode nyheder fra dyrlægen"
Ser frem til at få lov til at følge misser´s sygehistorie´s udvikling.
Sender dig lige en pb i løbet af et par dage, synes i den grad i at de der dyreplager bare skal have lov at slippe nemt fra denne handling!
Mijauve fra Monique.
jun 2009
Sorry, så langt tænkte jeg slet ikke
Har heller aldrig solgt, eller givet katte væk og selvfølgelig
er det gammel ejer som skal ændre i ejer papirene.
mar 2007
Hilsen Dorte der også har fået en kat ind som jeg var sikker på jeg da bare selv kunne ejeskifte,.
dec 2009
Har skrevet pb til dig.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Hvis katten viser tegn på, at den har været mishandlet - og det må en dyrlæge vel kunne vurdere - så synes jeg du skal anmelde de nuværende ejere for vanrøgt! Jeg ved ikke hvor tynd hun er blevet, men hvis hun har tabt sig så meget på bare nogle måneder, så tyder det ligeledes på at hun er blevet forsømt. Det er ikke sikkert du kan samle beviser nok, men det er da et forsøg værd?
Og ja, selvfølgelig skal du hente hende og tage hende med hjem. Men måske du skal kontakte udlejer og forklare omstændighederne, så du ikke risikere at skulle høre for det hvis de opdager at du har en "ulovlig" kat..?
dec 2009
Camilla: Jeg har sent en pb til Julie, sender den lige til dig osse - lyder som om vi "Måske tænker ens?
apr 2006
Tak for jeres indlæg.
Jeg ringede til dyrlægen igen idag, som aftalt, og er netop vendt hjem med Cassiopaia i god behold.
Hun er på de 2 døgn der er gået, blevet meget stærkere. Hun går rundt på mit gulv nu, dog stadig noget slingrende, men dyrlægen var imponeret over fremskridtet og vurderede at hun var rask til at tage med.
Hun har tabt 2,6 kg siden jeg sidst så hende for 2 måneder siden.
Det er hovedsageligt over ryggen hun er blevet mager, og har det har taget lidt på hendes lever, men hendes hoved og reflekser fejler ikke noget, og hun er slet ikke så medtaget, som jeg først fik et billed af... Hun var bare virkelig afkræftet og svag.
Det virker også fuldt ud til, at hun stadig kan kende mig... hun gik lige over til mig med det samme dyrlægen satte hende på gulvet... Det varmede virkelig mit hjerte... Hold op, hvor har jeg tudet de sidste 2 dage, når jeg ikke vidste hvor slemt det stod til med hende...
Nu skal jeg bare ha mine 2 drenge til at acceptere hende igen... de var noget tøsefornærmede, men har for nu ladet dem få hver deres afdeling af lejligheden, så hun lige har lidt fred for sig selv endnu.
Desuden troede udlejer allerede at jeg havde 3, så det var hip som hap for dem, bare de ikke hærgede lejligheden helt... hvilket jeg så bare ville stå til min regning...
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
dec 2009
jun 2009
i armene på dig..
dec 2009
Hvordan går det med patienten?
Mvh Monique
apr 2006
Hun går sammen med de 2 andre igen uden problemer... de snuser noget til hende og hun er stort set ligeglad på det punkt... hun slingre stadig på bagbenene, men tror også hun har tabt meget muskelmasse på det område, for hun har stadig sin halvtykke mave, men er mager hen over ryggen ved halen...
Hun spiser ikke så meget endnu... det er som om hun foretrækker at spise, når jeg sidder ved hende... det må gøre hende mere tryg...
Ellers er hun som hun var før. Nysgerrig, kælen og højt spindende...
Jeg har sat en kasse ved min seng, så hun kan kravle op på den måde, da hun ikke kan hoppe så højt endnu... så ligger hun sig ved siden af mig og sover om natten
dec 2009
Dejligt at høre om lille fremgang og ligeså bedring i kontakten med de andre ;-))
Men stadig meget hårrejsende at tænke på hvad hun muligvis har været igennem af skrækligheder!
En dyrlæge ringede til mig idag...