{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

En dyrlæge ringede til mig idag... {{forumTopicSubject}}

Da jeg gik fra min fra min eks og skulle flytte væk her for 3 måneders tid siden, var jeg også nødt til at finde nye hjem til nogle af mine katte...

Det var så svært... men jeg havde 7, og kunne kun få lov til at have 2 med i den nye lejlighed... de var endda flinke, for måtte egentlig ikke ha dyr, men de gav mig særlig tilladelse.

Så nye hjem blev fundet til 5... troede jeg havde været heldig... de virkede alle som rare mennesker, der kunne tilbyde mine små pus permanente hjem...

Lige indtil for lidt siden, hvor jeg bliver ringet op af en dyrlæge, at den ene, min første kat, som jeg ellers ville ha beholdt, men lod mig overtale til at sælge fordi der blev lovet guld og grønne skove til hende, var blevet fundet tynd og afkræftet med skader i hovedet på en legeplads...

Dem, der uh-åh så gerne ville give hende et rigtigt godt hjem, havde solgt hende videre som et andet stykke legetøj, til nogen, der så åbenbart var ligeglade med, at hun ikke har været ude før og der skal tages hensyn til hende, da hun har haft brækket benet engang og derfor ikke er lige så hurtig og smidig som andre katte...

Jeg er knust... var klar til at køre den time hver vej for at hente hende, men dyrlægen mente det var bedst at opsevere hende til i morgen. Hun har fået mad og medicin...

Er bare så ked af det... jeg ved godt, jeg ikke må have flere katte her, men jeg henter hende med sikkerhed så snart jeg har snakket med dyrlægen i morgen igen.
Der er vist ikke nogen grund til at prøve at finde frem til dem, der havde købt hende sidst...?

Hvad ville I gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En dyrlæge ringede til mig idag...
  • #2   29. sep 2010 Jeg ville hente hende, og tage hende med hjem og beholde hende!!
    Ved godt der er mange boligselskaber der forbyder hold af dyr, eller sætter begrænsning - men jeg vil tage chancen, tror næppe de opdager du har en extra kat.

Hvordan skulle de opdage det?
    Ikke et sekund om jeg vil overveje at det lille pus skulle videre til en 4. ejer, nej tag den hjem igen og giv den et godt liv igen smiley

• #3   29. sep 2010 Det er også det, jeg vil gøre... håber bare ikke hun lider... smiley
    Dyrlægen var bange for, hun var blevet ramt af en bil, med de skader hun har i hovedet... er næsten mere bange for, hun er blevet mishandlet...!

Er så sur!

• #4   29. sep 2010 Jeg ville gøre som Christina L. smiley
    Eller prøve at snakke med udlejer og tale godt for min syge moster! det kan jo være han/hun vil gå med til udvidelse af særtilladelsen. smiley

• #5   29. sep 2010 Det er en privat udlejer... ser ikke noget til ham/dem, da de har mange huse både her i byen og i de andre byer rundt omkring...

Desuden gemmer min ene sig altid når der kommer fremmede, så vil ikke kunne ses om der er 2 eller 3... tør godt at tage chancen i denne her situation... Hun skal satme ikke ud til nogen andre nu... heller ikke de fjolser, der havde købt hende... det skal jeg nok få snakket med dyrlægen om, men ingen har meldt hende savnet eller noget... vidste jo ikke engang selv, hun bare var blevet solgt videre... det er fandme noget rod...!

• #6   29. sep 2010 julie, hvor er det slemt ....
    fulgte dig dengang du måtte vælge, og selvom man prøver, så kan man jo ikke være sikker ...
    hvor er det synd for dig, men jeg ville gøre som de andre siger - prøv at ta hende hjem, og se hvad der sker ....

håber hun kommer sig ...

• #7   29. sep 2010 hold da op hvor er det synd for dig, og for din mis.

jeg ville også hente hende og beholde hende. hun kender jo dig og hun er sikkert rystet efter oplevelsen, og har brug for noget tryghed.

de skulle godt nok skamme sig dem der havde solgt hende videre. føj keg væmmes ved sådanne mennesker

HUSK bare det ikke er din skyld, har selv prøvet noget lignende( bare med en pony). du må ikke bebrejde dig selv. du gjorde hvad du troede der var bedst for din kat. og det var jo en god ting. nu kan du tage hende hjem og sørge for hun får det godt igen

pøj pøj med hende.

• #9   29. sep 2010 Synes også du skal tage hende hjem og beholde hende... Stakkels lille kat, hvor er det synd hun har måtte det igennem...

• #10   29. sep 2010 Stakkels mis smiley
    God bedring!

• #11   29. sep 2010 Inden man begynder at fordømme, så bør man da lige sikre sig at alting også er som man tror.

Ved du med sikkerhed at de nye ejere ikke har taget hensyn?
    Hvis dyrlægen mener at den er ramt af en bil, kan det jo være et uheld, og de nye ejere render måske fortvivlet rundt og leder efter deres kat.

Det synes jeg altså man bør tjekke, inden man dømmer dem som værende nogen værre nogen, for det er der jo ingen af os der reelt VED at de er, vel?????

Hilsen Dorte og alle nussemisserne.

• #12   29. sep 2010 Har du snakket med ny ejer? Det kan jo være katten er sluppet ud ved et uheld

• #13   29. sep 2010 Jeg ville også helt sikkert hente katten hjem.

• #15   29. sep 2010 Det er godt nok skræmmende tit man hører om katte, der er blevet solgt/bortgivet til såkaldt "gode hjem" .... og så viser det sig senere ved et tilfælde, at det hjem alligevel ikke var så godt :(.
    Gud ved hvor mange, der lever i en falsk tro om, at deres tidligere katte har det godt?....

• #16   29. sep 2010 Jeg ønsker dig og din kat alt held og lykke og
    jeg er sikker på at din kat vil få nye kræfter og
    livsglæde når den høre din vante stemme.
    Og de nye ejer har haft 3 månder til at ændre
    ejer, men den står stadig i dit navn, så jeg synes
    ikke at du har pligt til at sætte himmel og hav i gang
    for at få fat på dem og fortælle hvad der er sket,
    men det er selvfølgelig noget andet hvis der hænger
    opslag alle steder med at den er savnet, så kan man
    jo godt lige give en sms om at katten er hjemme igen

• #17   29. sep 2010 Ikke at det gør det bedre, men som jeg forstår på Julies indlæg har dem hun har solgt katten til, solgt den videre .... inden for 3 måneder :S

• #18   29. sep 2010 7 katte... ohh my jesus.. det var mange.

• #19   29. sep 2010 Ann V nu er det jo altså sådan at gammel ejer skal sørge for ændringen, så det kan man vidst ikke skylde på ny ejer for.

Det dur jo ikke at det er ny ejer der skal ændre, for så kan jeg jo bare tage en hvilkensomhelst kat jeg har lyst til, blot jeg kan læse dens øremærke og så ejerskifte den til mig.

gammel ejer skal skrive under for at den kan ejerskiftes.

• #21   29. sep 2010 Hun kom ud til ny ejer for godt 2 måneder siden... og de har så åbenbart kun haft hende et par uger, før hun ryger videre derfra... Prøvede at ringe til dem, men de smækkede røret på... prøvede så at sms'e, hvor de indrømmede at hun var solgt videre til "nogen"... spurgte til om disse "nogen" var ligeglade, for så ville jeg tage hende tilbage... har aldrig fået noget svar på dette...

• #22   29. sep 2010 Hun var en tyk kat... 8 kg... og dyrlæge fortæller mig hun er helt tynd og afkræftet nu... de kan ikke ha haft hende i mange dage da...

• #23   29. sep 2010 **Hun var en tyk kat... 8 kg... og dyrlæge fortæller mig hun er helt tynd og afkræftet nu... de kan ikke ha haft hende i mange dage da..**

Åh herregud, hvor er det trist læsning! smiley

• #24   30. sep 2010 Kære Julie og mis.
    Håber hun klare skærene hos dyrlægen, og at han Ikke anbefaler aflivning.
    Hun fortjener et PRAGTFULDT "resten liv"
    Synes som nogle af de andre tråde, at du måske lige skulle kontakte de første er overtog din mis for 3 mnd siden. Finde ud af om hun er blevet væk fra dem? Eller om de har været nogle Ufølsomme - svin - røvhuller - snyderer - eller værere.... Som slet ikke ærligt har ønsket den lille mis. Find ud af det, så får du måske lært noget om menneskeheden - Godt eller dårligt!
    Held og lykke til dig og mis.

• #25   30. sep 2010 Jeg har allerede kontaktet dem, der havde købt hende af mig... og de smækkede røret på... De vil ikke fortælle mig hvem, hvis der da er nogen, de solgte hende videre til...

Jeg fornemmer, at det er dyrlægeregningen, de ikke vil se noget til...

Har snakket med dyrlægen igen idag... Hun er rigtig sød, og fortæller mig at Cassie er i bedring... hun kunne slet ikke stå af sig selv igår og var fjern, men idag er hun kontaktsøgende og kan stå og gå, dog ikke så langt endnu.
    Fik i hvert fald at vide, der var en klar bedring af hende.

Dyrlægen mente så faktisk også selv, at det virkede som noget fusk, når de mennesker bare smækkede røret på og ikke ville fortælle mig noget... Derfor tager jeg ansvaret og vi har aftalt at de fortsætter behandlingen af Cassie indtil hun er frisk nok til at komme hjem til mig.

• #26   30. sep 2010 Kære Julie.
    "Tillykke med de gode nyheder fra dyrlægen"
    Ser frem til at få lov til at følge misser´s sygehistorie´s udvikling.
    Sender dig lige en pb i løbet af et par dage, synes i den grad i at de der dyreplager bare skal have lov at slippe nemt fra denne handling!
    Mijauve fra Monique.

• #27   30. sep 2010 Dorte uden H...
    Sorry, så langt tænkte jeg slet ikke smiley
    Har heller aldrig solgt, eller givet katte væk og selvfølgelig
    er det gammel ejer som skal ændre i ejer papirene.

• #28   1. okt 2010 Så pyt Ann, du er tilgivet.... smiley

Hilsen Dorte der også har fået en kat ind som jeg var sikker på jeg da bare selv kunne ejeskifte,.

• #30   1. okt 2010 Hej igen Julie.
    Har skrevet pb til dig.

• #31   1. okt 2010 Hvor er det bare forfærdeligt! smiley Stakkels dig og stakkels kat. Tænk sig at man tror man har fundet et godt hjem til sin kat, og så bliver den behandlet som skidt. Det må have været rigtig ubehageligt for dig at opdage.

Hvis katten viser tegn på, at den har været mishandlet - og det må en dyrlæge vel kunne vurdere - så synes jeg du skal anmelde de nuværende ejere for vanrøgt! Jeg ved ikke hvor tynd hun er blevet, men hvis hun har tabt sig så meget på bare nogle måneder, så tyder det ligeledes på at hun er blevet forsømt. Det er ikke sikkert du kan samle beviser nok, men det er da et forsøg værd?

Og ja, selvfølgelig skal du hente hende og tage hende med hjem. Men måske du skal kontakte udlejer og forklare omstændighederne, så du ikke risikere at skulle høre for det hvis de opdager at du har en "ulovlig" kat..?

• #32   1. okt 2010 Ja - Det var måske en god ide at anmelde dem!

Camilla: Jeg har sent en pb til Julie, sender den lige til dig osse - lyder som om vi "Måske tænker ens?

• #33   1. okt 2010 Hej Alle...

Tak for jeres indlæg.

Jeg ringede til dyrlægen igen idag, som aftalt, og er netop vendt hjem med Cassiopaia i god behold.

Hun er på de 2 døgn der er gået, blevet meget stærkere. Hun går rundt på mit gulv nu, dog stadig noget slingrende, men dyrlægen var imponeret over fremskridtet og vurderede at hun var rask til at tage med.

Hun har tabt 2,6 kg siden jeg sidst så hende for 2 måneder siden.
    Det er hovedsageligt over ryggen hun er blevet mager, og har det har taget lidt på hendes lever, men hendes hoved og reflekser fejler ikke noget, og hun er slet ikke så medtaget, som jeg først fik et billed af... Hun var bare virkelig afkræftet og svag.

Det virker også fuldt ud til, at hun stadig kan kende mig... hun gik lige over til mig med det samme dyrlægen satte hende på gulvet... Det varmede virkelig mit hjerte... Hold op, hvor har jeg tudet de sidste 2 dage, når jeg ikke vidste hvor slemt det stod til med hende...

Nu skal jeg bare ha mine 2 drenge til at acceptere hende igen... de var noget tøsefornærmede, men har for nu ladet dem få hver deres afdeling af lejligheden, så hun lige har lidt fred for sig selv endnu.
    Desuden troede udlejer allerede at jeg havde 3, så det var hip som hap for dem, bare de ikke hærgede lejligheden helt... hvilket jeg så bare ville stå til min regning...

• #35   1. okt 2010 godt du har fået hende hjem igen!

• #37   1. okt 2010 Stort Tillykke med hende, det varmer at høre at hun atter er i sikker havn!

• #38   2. okt 2010 Godt at høre og hvor søde at hun gik lige
    i armene på dig..

• #39   3. okt 2010 Hej Julie.
    Hvordan går det med patienten?
    Mvh Monique

• #40   3. okt 2010 Det går godt. smiley

Hun går sammen med de 2 andre igen uden problemer... de snuser noget til hende og hun er stort set ligeglad på det punkt... hun slingre stadig på bagbenene, men tror også hun har tabt meget muskelmasse på det område, for hun har stadig sin halvtykke mave, men er mager hen over ryggen ved halen...

Hun spiser ikke så meget endnu... det er som om hun foretrækker at spise, når jeg sidder ved hende... det må gøre hende mere tryg...
    Ellers er hun som hun var før. Nysgerrig, kælen og højt spindende...
    Jeg har sat en kasse ved min seng, så hun kan kravle op på den måde, da hun ikke kan hoppe så højt endnu... så ligger hun sig ved siden af mig og sover om natten smiley

• #41   3. okt 2010 Tak for svaret!
    Dejligt at høre om lille fremgang og ligeså bedring i kontakten med de andre ;-))
    Men stadig meget hårrejsende at tænke på hvad hun muligvis har været igennem af skrækligheder!

Kommentér på:
En dyrlæge ringede til mig idag...

Annonce