Mini-Fis til dyrlæge :/ {{forumTopicSubject}}
Halløjsa alle i søde katteejere.
Min dejlige Tøsen har i en længere periode haft virkelig diarré. Jeg har set det lidt an, givet hende en ormekur osv.. Det var så gået lidt i sig selv og jeg tænke YES!.. Men her i den sidste uges tid er det bare kommet tilbage med 180 km/t .. Hun har bare diarré så det basker.. Idag har jeg så snakket med dyrlægen hvor jeg fortalte om hendes diarré historie og hun sagde så at jeg kunne få en tid her klokken 14.40.
Jeg sagde til hende at jeg havde læst lidt om det der giardia (staves?), og hendes symptomer ligner en del dem. Så hun syntes det var godt jeg ringede.
Udover diarré er der intet med hende.. hun springer rundt og leger med sin bold og sine mus. Hun spiser og drikker som "normalt".
Eller jo, hun er lidt "mor-syg" så når jeg går fra hende så miav'er hun efter mig.. Men ellers er hun en glad kat..
Skulle lige ud med mine fustrationer.. Og bekymringer.. For det er jo aldrig sjovt når ens prinsesse skal til dyrlæge
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Men det er jo et af de onder man skal igennem når man vil gøre det godt for sine dyr.
Held og lykke med det, og giv gerne update når i kommer hjem
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 122
Men tro mig, der kommer en lille update når vi kommer hjem.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Du skal lige være obs på at de måske ikke tester din kat positiv for giardia, selvom den har det - den lever i cyklusser og derfor er cysterne i afføringen kun til at finde i perioder. Det er også derfor at afføringen kan se hel normal ud 1 dag, og næste dag være helt bananas igen..
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 122
Men min fornemmelse siger desværre at det er det der giardia Men hvis det er det, så er det bare op på hesten og være optimistisk, og sige at det "hurtigt går over.."
Jeg vil skisma gøre mig for at det går hurtigt og smertefrit for Tøsen!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Mine naboers ungdyr havde Giardia, og det blev effektivt behandlet med Metronidazol (flagyl) 11 dage, godt en uges pause og så 11 dage igen med Flagyl.
Ellers skyldes diarré ofte en overvægt af Colibakterier, hvilket kan behandles med bl.a. Dihydrostreptomycin (DHS).
Mini-Fis til dyrlæge :/