{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

Mini-Fis til dyrlæge :/ {{forumTopicSubject}}

Halløjsa alle i søde katteejere.

Min dejlige Tøsen har i en længere periode haft virkelig diarré. Jeg har set det lidt an, givet hende en ormekur osv.. Det var så gået lidt i sig selv og jeg tænke YES!.. Men her i den sidste uges tid er det bare kommet tilbage med 180 km/t .. Hun har bare diarré så det basker.. Idag har jeg så snakket med dyrlægen hvor jeg fortalte om hendes diarré historie og hun sagde så at jeg kunne få en tid her klokken 14.40.
Jeg sagde til hende at jeg havde læst lidt om det der giardia (staves?), og hendes symptomer ligner en del dem. Så hun syntes det var godt jeg ringede.

Udover diarré er der intet med hende.. hun springer rundt og leger med sin bold og sine mus. Hun spiser og drikker som "normalt".
Eller jo, hun er lidt "mor-syg" så når jeg går fra hende så miav'er hun efter mig.. Men ellers er hun en glad kat..

Skulle lige ud med mine fustrationer.. Og bekymringer.. For det er jo aldrig sjovt når ens prinsesse skal til dyrlæge smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mini-Fis til dyrlæge :/
  • #1   9. nov 2011 nej det er aldrig fedt at sende dem til dyrlægen, man ved aldrig hvad de skal udsættes for eller hvilken diagnose man får med hjem.
    Men det er jo et af de onder man skal igennem når man vil gøre det godt for sine dyr.
    Held og lykke med det, og giv gerne update når i kommer hjem smiley

• #2   9. nov 2011 Bestemt ikke.. For Tøsen betyder bare S Å meget for mig, hun har f.eks redet mig liv ( lang historie ).. Så jeg vil virkelig gøre alt for at rede hendes liv også.. Vil jo ikke have hun skal have det dårligt..

Men tro mig, der kommer en lille update når vi kommer hjem.

• #3   9. nov 2011 Årrh krydser fingre for det ikke er giardia, for det er bare et helvede at komme af med. Både for kat og ejer smiley
    Du skal lige være obs på at de måske ikke tester din kat positiv for giardia, selvom den har det - den lever i cyklusser og derfor er cysterne i afføringen kun til at finde i perioder. Det er også derfor at afføringen kan se hel normal ud 1 dag, og næste dag være helt bananas igen..

• #4   9. nov 2011 Tro mig, jeg krydser alt hvad der kan krydses for at det "bare" er et eller andet nemt noget..
    Men min fornemmelse siger desværre at det er det der giardia smiley Men hvis det er det, så er det bare op på hesten og være optimistisk, og sige at det "hurtigt går over.."
    Jeg vil skisma gøre mig for at det går hurtigt og smertefrit for Tøsen!

• #5   9. nov 2011 I dag findes en snap-test for Giardia, som de fleste dyrlæger ligger inde med, og den er ret pålidelig.

Mine naboers ungdyr havde Giardia, og det blev effektivt behandlet med Metronidazol (flagyl) 11 dage, godt en uges pause og så 11 dage igen med Flagyl.

Ellers skyldes diarré ofte en overvægt af Colibakterier, hvilket kan behandles med bl.a. Dihydrostreptomycin (DHS).

Kommentér på:
Mini-Fis til dyrlæge :/

Annonce