{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

alder på avlskat... {{forumTopicSubject}}

Sad lige og kiggede annoncer på gg, der var en der solgte en birma avlskat med tavle og godkendt til avl, katten er fra 2006, er hun så ikke lidt for gammel til at gå i avl..min mening er at skal man omplacere en kat på 4 år bør den komme ud som kælekat..
er det bare mig der synes sådan?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alder på avlskat...
  • #1   29. sep 2010 Voksne katte omplaceres oftest som kastrater - det har du ret i.

• #2   29. sep 2010 jeg synes hun er for gammel til at blive solgt videre til avl..
    til jer opdrættere...hvor gamle er jeres avlkatte ?
    Jeg er selv i gang med at starte opdræt, så er selvfølgelig lidt nysgerrig.

• #3   29. sep 2010 Når jeg sælger katte til avl, er der en klausul i kontrakten, om at katten skal være neutraliseret, inden den evt bliver omplaceret efter endt avlskarriere. Jeg vil ikke have, at mine katte "turnerer" som avlskatte. Men jeg ved, andre gør det anderledes.

• #4   29. sep 2010 hvor længe bruger du dine egne i avl?
    go ide med den klausul, selv om det er en avlskat bør den ikke være en fødemaskine i min verden..

• #5   29. sep 2010 Mine hunkatte får højst 3 kuld - dvs de er 3-5 år gamle, når de bliver pensionerede.

• #7   29. sep 2010 Krista,
    Der er vel ingen grund til at tage sådan på vej...
    Vi tænker på kattens tarv - det er IMHO ikke fair overfor katten at sælge den videre fertil til en køber, man ikke kender indgående... man kan ikke kende køber indgående, når man annoncerer den på et så åbent forum som kattegalleri. Men naturligvis gør vi alle tingene på vores måde - køber kan selv vælge, hvor der købes kat.

• #8   29. sep 2010 Jeg synes bestemt heller ikke det er ok at vidersælge den til avl. Når Katten er 4 år+ er den for gammel til at få sit første kuld, efter min mening. Har den aftjent sin avlstjeneste hos sælger, er det uanstændigt at sælge den til ny tjeneste andetsteds. Det er jo at betragte den som fødemaskine.

Kommentér på:
alder på avlskat...

Annonce