Spørgsmål ang. størrelse. (Kæmpe kat) {{forumTopicSubject}}
Jeg har to katte, på henholdsvis 3 og 4 år, ved navn Oscar og Batman. Så har jeg lige fået mig en lille tilløber her i går aftes, på cirka 11 – 12 uger, som jeg kalder for Viggo. Så pt. har jeg 3 katte.
Jeg ville blot høre jer lidt om noget med katte størrelser og sådan noget. Min kat Oscar, på 3, er en langhåret, sort/hvid kastreret hankat der er en blanding mellem lidt af hvert tror jeg nok, men i al fald med Norsk Skovkat blod i årene. Oscar har to øgenavne. Det ene er Hr. Fedesen, fordi han faktisk talt er ret så meget svær at holde vægten på, i det han kan tage på af al mad, så hans kost er meget overvåget fordi jeg gerne vil holde ham slank. Hans andet øgenavn er Mastodonten, som han har sig fordi han er så mega en kat som han er. Jeg ville egentlig høre jer lidt om, om selv han virker totalt sund og rask, om der kan være noget galt med ham et eller andet sted?
Lad mig fortællle lidt om ham.
1. Hans mad er meget overvåget, og han får kun i moderate portioner af diæt kost, fordi han kan tage på af faktisk talt ingenting.
2. Han er en KÆMPE kat, kort sagt. Når han er alment slank, og muskuløs, som han skal være, vejer han 12 – 13 kg.
3. Hans knoglebygning er meget solid og stærk, med gode kraftige knogler, og han er også ret muskuløs må jeg nok tilstå og sige.
Med ham, er der to typer mennesker. Der er den ene gruppe, som er dybt fascineret af ham, fordi han er så utroligt flot, og der er den anden gruppe som er bange for ham, fordi han er så mega stor som han er.
Jeg ved som sagt ikke hvad han i hans gener er blevet krydset ind over, men jeg er sten sikker på der i al fald er Norsk Skovkat i ham. Er det normalt at en kat er en sådan kæmpe, og er det overhovedet sundt for den at den er en sådan kæmpe som min Oscar er?
Han er en kat, som jeg i forvejen et eller andet sted føler, at jeg nok har på ubestemt tid, pga. hans tilvænningsproblemer i nye situationer/omgivelser. Fx. hvis man flytter ham fra det ene sted til det andet, går der minimum 2 uger før han begynder at blive normal igen. I de første uger, lider han under stress, hvilket jeg synes er ret synd egentlig, og dermed også er årsagen til at jeg aldrig flytter ham.
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 4 Svar: 41
Ikke fordi jeg har styr på den slags, men jeg har en kat der er halv MC, halv huskat. Han er STOR. Ikke fed, bare stor, høj osv. Bare hans poter er enorme.
Men især hvis du ikke ved hvad han er et kryds af, så kan han jo være alt Der er jo katte som ér meget store.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
aug 2010
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
sep 2010
Nu må jeg tilstå jeg ikke ligefrem er den meste racekendte person, men hvis I kan prejle jer ind på hans race ud fra personligheds karakristikas, vil det da være alle tiders!
Han er god som dagen er lang, og mega kælen og ret så meget nærgående.
Han er lidt af en klumpe dumpe.
Han kan ikke lide nye stiuationer særligt godt, og er let til at blive stresset hvis man fxa. flytter og der kommer nye omgivelser.
Udover han er kærlig og godmodig, er han samtidigt også en særdeles dominant fyr, som ind i mellem skal have at vide et par gange at det altså ikke lige ham der er kongen i huset, men der imod mennesket der bestemmer.
Ja så er han madglad så det vil noget, og er SKIDE SUR hvis jeg af en eller anden DUM årsag har glemt at fylde hans madskål op, så det står parat til når han vågner. Så sætter han sig ved siden af madskålen og mijauver konstant med et rigtig vrissent mijauv, og holder ikke kæft før end jeg kommer ud og fylder noget mad op i skålen. Skøre kat!! HAHAHA
Vil da prøve at få taget nogle gode billeder af ham, og så oprette ham herinde..
sep 2010
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Men jeg glæder mig til at se "skrumlet" :-)) så skynd dig at oprette ham.
aug 2010
Han nægter at drikke af sin vandskål, han vil KUN drikke fra vandhanen eller til nød "mors" glas vand
Min mor og jeg har tit snakket om om han vil tørste sig ihjel hvis vi tog en uge på ferie. For han rører ikke sin vandskål.
sep 2010
Men her er min kære mastodont, Oscar! Hahahaha
http://kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=38185
aug 2010
min har desværre ikke pelsen, men stor dét er han også
dog er min søde lille huskatte pige også ved at få MCO tendenser ang vand
sep 2010
aug 2010
MCO'en synes jeg er mere "grov" i det end Skovkatten. Synes Norsk Skovkat er mere fin og ædel.
Selvfølgelig er der mange typer MCO'er, men synes generelt de er lidt mere kantede. Men de er jo også mere "løver" Skovkatten er ikke nær så stor som MCO.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
sep 2010
sep 2010
apr 2009
sep 2010
apr 2009
sep 2010
Når man kæler med Oscar, som han ELSKER, kan han godt finde på at blive ret voldsom og simpelthen MOSLE en helt ned og ligge, og når man så først ligger ned går han i gang med at ordne ens hår. Hvilket altså betyder at han sætter sine kløer ind i ens tindinger og begynder at slikke og småbide en i hovedbunden. Hvis man ikke stopper ham når han begynder på det, bliver han helt ætset med at gøre det og begynder at bore sine kløer helt ind i huden på en og begynder at bide i ens hovedbund, hvilket jeg godt lige kan hilse og sige gør NAS!! ( Kærlighed gør ondt! HAhahah
Et tredje eksempel er, at han kan sidde hos en og være helt over dimensioneret kælen som på billederne, og lige pludseligt så¨gider han altså ikke kæle med og så får man langet sig en klør fem, og der er han så skør at han faktisk forventer at det altså så er DIG der flytter dig, for han gider sgu ikke flytte sig! Han bliver så ved med at lange ud efter dig, indtil han simpelthen bliver skubbet ned. Jeg vil ikke selv flytte mig, selv om det er det han vil have, for det er det samme som at fortælle ham at det er ham der styrer og bestemmer.
aug 2010
(Men LÆKKER kat du har Sabina! )
Min destruerer også legetøj. I leg. Han flår pelsen af pelsmus og splitter bolde osv ad.
Han har også den der med at hvis jeg går forbi ham, så hopper han ind foran mig, piver højlydt og langer klør fem efter mine ankler som om jeg havde trådt på ham eller sparket ham. Suk, skøre kat.
apr 2009
-Og tak Tanja.. Han er skam osse fantastisk..
Min mors MCO, er temmelig "vægelsindet" han kan også finde på, midt i nussen, af have fået nok, og så kommer klør 5, og hele spisestellet frem..
sep 2010
aug 2010
Når jeg engang får en større leglighed, så må Josefinekatten leve med at jeg også anskaffer mig en NFO
Karen, ja katte er nogle sjove dyr. Men det er nok det der gør at man ikke kan lade være med at knuselske dem
apr 2009
aug 2010
Ville også selv gerne avle. Men det må blive engang når jeg er færdiguddannet og har tid/plads
Spørgsmål ang. størrelse. (Kæmpe kat)