889 visninger
|
Oprettet:
katte mor {{forumTopicSubject}}
hej jeg har to hunde og har også en kat det nu snart skal være mor så jeg vil høre om der er nogen der ved hvor man kan købe et bur??
til når killingerne bliver støre men stadig ikke er store nok til det må gå frit ??
plus hvad skal man ellers have klar til de her killinger ??og hvordan laver jeg en føde kasse kan man bruge en flytte kasse??
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Katte: 15 Emner: 90 Svar: 747
jul 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Katte: 15 Emner: 90 Svar: 747
jul 2009
Følger: 2 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 20
Jeg skriver lige hvad jeg havde klar..
fødekassen: jeg har brugt en flyttekasse, hvor jeg har lavet hul i siden og lukket den helt, så det er ligsom en hule. i bunden har jeg lagt et uldtæppe som kostede 50 kr i mazizoo ovenpå det ligger der et dejligt blødt tæppe, når hun skal føde kan du ligge en tisse tæppe ovenpå tæpperne også ligge et gammel sængetøj ovenpå der skal smides ud efter fødslen.
kravlegård: Du kan købe en kaninløbegård til 600kr i mazizoo det er fint til de først 3 uger, derefter kan du købe en mere eller lade dem gå rundt.
en ekstra kattebakke eller 2, samt ikke klumpene kattegrus.
Noget babykattefoder.
Modermælkserstatning
Husk at oplyse din dyrelæge når det er ved at være tid så du kan få et akut nummer hvis noget går galt, sådan i på forhånd har en aftale.
Papir, kuglepen, og ur. der må maks gå 2 timer fra fødslen starter til den første killing kommer ud.
Ved ikke lige om jeg har glemt noget eller spørger du bare..
jul 2009
Følger: 2 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 20
Ja som krista skriver vær meget opmærksom på missemor ved hundene, det kan sagtens lade sig gøre hun vil acceptere det i starten, men når killingerne bliver omkring 4 uger begynder de og løbe rundt, der vil jeg anbefale at hundene og missmor med killinger bliver holdt adskilt, da hun let kan stresse over at fiser rundt.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11878
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Når killingerne er 3 uger kommer de i kravlegård, jeg bruger en kanin løbegård til formålet. (link fjernet)
På billedet i mit fotoalbum har jeg lige sat kravlegården op; men da Meela er er så tryk ved den, har jeg valgt at lade lågen stå åben, indtil killingerne begynder at rende mere rundt.
Mine killinger er i kravlegården fra de er 3 til ca. 5-6 uger, så får de gradvis mere plads for til sidst at have hele værelset.
Jeg har desuden monteret en trappe gitter i døren, så hunden ikke har adgang til værelset med killingerne og de kan have deres mad i fred.
katte mor