{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.813 visninger | Oprettet:

Mauer katte mor {{forumTopicSubject}}

Hej Mille giver sine killinger alt og jeg fodre Mille så godt jeg kan med alt det beste fra dyrlægen, men syntes hun er lige af det tøndest jeg har så i dag købt Gresk Yurgurt 10% og så har jeg blandet lidt fløde i hvad kan i anbefale så vi kan få lidt sul på Mille i gen Med venlig hilsen Mette Lene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mauer katte mor
  • #1   18. jul 2011 Mille skal have FRI adgang til mad døgnet rundt og meget gerne vådmad af høj kvalitet.

Faktisk er en diegivende hunkat ikke i stand til at indtage alle de kalorier, der skal til, for at holde vægten, når hun ammer, så det er meget vigtigt, at hun får foder, der er beregnet til killinger ell. diegivende hunkatte.

Du kan også give Mille KMR-mælk. De fleste katte kan godt lide det og hun skal have megen væske aht. mælkeproduktionen.

PS:
    Og så skriver du i din profil:
    "Mille fik i går nat 5 små killinger en grå to røde og to mørke de har alle sammen stiber af en allanen slaks fik deres første orme kur i går det samme fik Mille. "

Det er forhåbentlig ikke rigtigt, at du har givet nyfødte killinger ormekur?

• #2   18. jul 2011 Det fik jeg avide af dyrlægen jeg skulle og da jeg er nybegynder så tror jeg jo på dyrlæge så der for, så skal de måske heller ikke have ver 14 dag som hun sage og skrev på æsken ja nu bliver jeg da helt bekymret for om jeg har gjort noget galt og skadet de små det jeg skal give dem hedder Banminth vet . 115,3mg/g mine små uldklumber bliver 2 uger i morgen og de er bare så søde, nu er det de er sjove og i agtage med venlig hilsen Mette Lene

• #3   18. jul 2011 Du må have misforstået dyrlægen.
    Ingen dyrlæge ved deres fulde fem vil sige, at nyfødte killinger et døgn gamle skal have ormekur.

• #4   18. jul 2011 hun skrev det på æsken med ormekur så der er ikke så meget at misforstå. det kan da godt være at hun ikke har ret men det er jo ligesom forsent nu da de fik det for 2 uger siden og de ser ud til at trives de små kræ så jeg regner ikke med at der er sket nogen skade jeg tager gerne et billed af æsken så kan du se det med ejne øjne hvis du ikke tror mig med venlig hilsen Mette Lene

• #5   18. jul 2011 " jeg tager gerne et billed af æsken så kan du se det med ejne øjne hvis du ikke tror mig med venlig hilsen Mette Lene"

Det kunne jeg godt tænke mig at se - Jeg tror nemlig kun, der står dosis til killinger og ikke, hvornår det skal gives.

• #6   19. jul 2011 Jeg vil nu sette billedet ind så kan du selv se hvad der står

kh Mette Lene

• #7   19. jul 2011 billedet kan ses under Mille og hendes killinger Mille og jeg har lige været ude at gå en tur det er første gan hun var væk fra dem i ca en halvtime

• #8   19. jul 2011 HAr du sat hende på p-piller? Du skal ihvertfald ikke lukke hende udenfor - de kan komme hurtigt i løbetid - eller blive kørt over, begge dele = du skal opflaske killinger

• #9   19. jul 2011 Mette, Jeg har set billedet.
    Dyrlægens initialer står over og under datoen 5/7.
    Og så skrives: Gives til killingerne efter vægt dag 14 og derefter hver 14. dag .....

Det er under alle omstændigheder bare for meget.

Prøv at læse på ilægssedlen eller på tuben.

Jeg giver mine killinger ormekur 1 uge før første vaccine og 1 uge før anden vaccine og ikke mere.

• #12   20. jul 2011 Enig med Felis - også uanset killingernes størrelse!

• #13   20. jul 2011 Hej med jer

det med ormekur ja jeg ved snart ikke min dyrlæge siger et og i siger noget andet Mille fik sin sidste orme pille i morges killingerne har jeg ikke givet noget for de jeg er i vilrede med hvad der er det rigtiste dyrlægens råd eller jeres det er ikke nemt.

og så det med at lufte Mille, for det første så bor vi så langt ude på bølandet at der storste kun kommer hvores egne biler og for det andet så gik jeg med hende ud i haven og det var kun ½ time og jeg havde kontakt med min mand som sage at de bar lå og sov de små pus mens Mille og jeg var i haven og jeg satser på at jeg godt kan passe på Mille så der ingen hankat kommer til hend, og jo jeg skal i gang med pepiller,det skal bare være en uge dag hvor både min man og jeg er hjemme og så det passer med at når vi skal på ferie i september at så har hun fået den inden vi tager af sted også det passer med når vi kommer hjem i gen så vi ikke skal belaste andre med at give hende pipille. Når hun er ferdig med at dige, hun snittet så det er bare med at nyde de små for der kommer ikke fler killinger her de neste mange år.

i får lige en vægt kurve fra i går til i dag

284-301 hun Mørk

286-300 han Grå

255-268 han Mørk

285-305 han Rød

279-292 han Rød

Ultotterne kan følges inde på min Hjemmeside : www.mlbilleder.dk

• #14   20. jul 2011 Fandt brugsanvisningen fra kattenes ormekur frem, og det er af mrk. Banminth - oral pasta til katte 115 mg/g

Her står under: Behandling.
    "Killinger behandles, når de er 2, 4, 6, 8 og 10 uger gamle.
    Senere behandling udføres efter dyrlægens anvisninger."

Hos min dyrlæge fik jeg svaret, at grunden til, at de ikke anbefaler, at man giver dem 5 portioner, men nøjes med 3 gange (ved 8, 10 og 12 uger) er, at dette er rigeligt for dem.

• #15   3. aug 2011 Det med ormekuren, kommer det ikke også an på hvordan man har sine katte? Hvis moderen er udekat og kommer ud og fanger mus, mens hun har killingerne, er der jo rimelig stor sandsynlighed for at hun får orm hurtigt igen, og dem giver hun jo nemt videre til killingerne. Men er det en indekat, som kun spiser kattefoder, ser jeg ingen grund til at torpedere med ormemiddel...

Jeg kunne aldrig ønske for min kat, at hun skulle ligge ved sine killinger 24/7. Nogle katte gør det helt af sig selv de første mange uger... Andre er mere trygge ved reden og tør forlade killingerne og få lidt luft... Ligesom os mennesker er katte meget forskellige! smiley

Kommentér på:
Mauer katte mor

Annonce