{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mælk er det ok ?
  • #1   22. aug 2010 ja det kommer jo så an på hvad du mener, hvis du mener som mælkeerstatning, fordi moderen ikke har mere, så nej der kan du ikke bruge mælk, er det en voksen kat, så kan den tåle wen lille smule letmælk eller minimælk, men ikke ret meget.

• #2   22. aug 2010 Jeg giver mine voksne katte kaffefløde

• #3   22. aug 2010 det er ikke til små, katte. men de er ca 16 uger (=
    men er det ikke best de får det der whiscat's mælk, mens de er små ? er det ikke noget med at almindelige mælk ødelægger deres maver af ?

• #4   22. aug 2010 Jo alm. mælk kan ødelægge maven på katte, men kaffe fløde kan de godt tåle og det er billigere end Whiscat' mælk.

• #5   22. aug 2010 Som sagt, kan du give lidt kaffefløde i ny og næ (min den ene kan dog slet ikke li' fløde smiley )
    De kan ikke tåle mælk og alm. fløde, da det indeholder lactose, hvilket deres krop ikke kan udskille.

• #6   22. aug 2010 vi bruger også kaffefløde til vores, de 2 små er helt vilde med det og ja det er jo meget billigere end whiskas mælken

• #7   22. aug 2010 jeg har en gang prøvet at give sojamælk. Min Silke kunne godt lide det, men den drikker også mindre, når den får det smiley

Men en anden ting: mine forældre synes, det er dumt, at der er så mange der er bange for at give sine katte mælk, fordi man siger, at de ikke kan tåle det. Begge mine forældre har haft katte, og givet dem mælk. De levede lige indtil en naturlig død, så ingen af deres katte fik det dårligt at det. Nu er mine forældre også ret gamle i forhold til andres, på min alder, forældre.

• #8   22. aug 2010 Komælk og katte dur slet ikke. De kan ikke nedbryde mælkesukkeret. Når de er 16 uger har de slet ikke brug for mælk. Det eneste de har brug for er noget godt kvalitetsfoder til killinger. Hvis du absolut synes de skal have et eller andet lækkert så giv dem noget råt kød. Fars eller tynde strimler af alt kød du bruger selv. Du kan osse købe daggamle kyllinger og give dem et par gange om ugen. Ellers kun kattemad til killinger.

• #9   22. aug 2010 Nogle katte kan måske være heldige og kan tåle mælk, men lad være med at forsøge med det! De fleste katte får diarre af det, hvilket forståeligt nok ikke er en rar oplevelse. Mener det er noget med sukkerindholdet i det. Eller måske kan de ikke nedbryde lactosen. Lactose er der også i kaffefløde, men i mindre mængder og de fleste katte kan tåle det (min egen misling smasker det glædeligt i sig uden konsekvenser). Det er specielt godt, hvis den har brug for at tage lidt på.
    Havre/Soja og rismølk er der ikke lactose i, men de fleste giver nu kaffefløde.

• #10   22. aug 2010 Hvorfor giver I kattene mælk?
    Dårlig vane eller som en slags erstatning for godbidder?
    De har jo ikke behov for mælk.

• #11   22. aug 2010 Malene F
    Jeg giver kaffefløde engang imellem lidt forkælelse/ godbid.

• #12   22. aug 2010 Malene F - Jeg giver kaffefløde, da min kat har brug for lidt sul på kroppen, og så også som forkælelse

• #13   22. aug 2010 jeg bruger det mest, fordi min kat ikke rigtig gider at drikke vand smiley har prøvet næsten alt. Næste forsøg: vandfontæne. Det bliver nok sjovt

• #14   22. aug 2010 Min får kaffefløde til en afveksling, så han får lidt andet end "det sædvanlige" en sjælden gang i mellem - han elsker det, så hvorfor ikke :o)

• #15   22. aug 2010 Hvis killingerne er 16 uger er der slet ingen grund til at give dem mælk. De kan sagtens bare få alm. kattemad. Men ellers kan lidt ymer, yoghurt eller A38 være en lille sund lækkerbisken for dem af og til.

De fleste katte tåler ikke laktosen i komælk, men det bliver mere eller mindre nedbrudt i syrnede mælkeprodukter.

• #16   22. aug 2010 jeg gir det også for lidt "hygge" for dem, men det er kun omkring 2-3 gange om md ellers får de kylling-fisk eller vådfoder 1 gang om dagen og ellers RC kitten hele døgnet, ja selv missemor spiser kitten, da jeg ikke kan styre det ellers, da maden bare står fremme

• #17   22. aug 2010 hvis det er for at give den sul på kroppen som Bellatrix skriver så er cremefraische 38% meget bedre. Husk at tænke efter, er det kattens behov eller jeres når i skriver forkæle. Giv dem meget hellere lidt rå kød eller kogt fisk. Det har de meget bedre af.

Kommentér på:
Mælk er det ok ?

Annonce