{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Charlotte O
Charlotte O
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147

Er der mon mælk nok.? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at min kat fik 5 killinger i onsdags.
Den ene døde idag - hun havde selv lagt den væk fra kuldet. Den var også meget mindre end de andre...

Men jeg mistænker at hun ikke har nok mælk - hvordan ved man om hun har nok?

Jeg synes det er en del uro i kassen - og de 2 store killinger får altid sikret sig et måltid.
Så er der 2 små. Og de kæmper og søger meget efter en pat.
- tit finder de en de dier lidt på, men så slipper de igen søger videre.
Er det mon fordi der ikke er mælk i?

Umiddelbart er det kun 3 patter de bruger.
Måske den fjerde er heldig at finde en pat der duer. - hvis den ikke er faldet i søvn inden.

Jeg forkæler missemor med killinger tør og våd mad. Og hun har altid stående så hun bare kan spise.

Det skal lige siges at mor er en meget lille kat.
Den er 2 år. Men er ret lille af sin størrelse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der mon mælk nok.?
  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#2   30. maj 2014 Den der døde idag havde ikke gane spalte hvertfald.

De to der er små nu, de sutter også fint hvis de endelig finder en ledig dievorte.
    Men de er oftest optaget af de store.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#4   30. maj 2014 Nu har jeg prøvet igen.
    Jeg tager de store fra de gode patter og servere en Pat for en af de små.
    Men det er som om den bare ikke kan finde ud af det.

Men jeg har set den die, så den kan jo godt.

Og et øjeblik efter jeg stopper med at hjælpe den, så har de store fundet tilbage. - de er dygtige smiley
    Jeg må se tiden an.
    Jeg synes ikke rigtig jeg kan hjælpe den.

Den anden lille får altid tiltusket sig en plads under de store. - så den er jeg ikke så bekymret for.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#5   30. maj 2014 Jeg har købt noget erstatning hvis det går helt galt.
    Jeg prøvede faktisk at tilbyde den ene af de små.
    Men den var ikke synderligt interesseret. - så måske den bare ikke er sulten nok.

• #7   30. maj 2014 Som Felis siger, så vej dem hver dag. På den måde kan du se om de tager på. Jeg bruger selv en køkkenvægt så længe de er små, og det fungere super. En tommelfingerregel er de gerne skal tage omkring 10g på hver dag smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#8   31. maj 2014 Er det normalt at mor allerede kan være væk fra killingerne i næsten en time.

Missi ville ud 21.15. Og der gik ikke 3 min, så var der skrig inde fra naboen (de 2 katte har altid været efter hinanden)

Men hun er stadig ude. - der er ro i kassen, de ligger bare og varmer hinanden og sover.
    Men er det ikke tidligt hun smutter så længe.
    De er født onsdag eftermiddag.

• #9   31. maj 2014 Du skal slet ikke lukke mormis udenfor når hun har små killinger! Det må du endelig ikke. for hun kan altså forlade dem hvis hun går i løb igen en af dagene, hvilket ikke er unormalt. Hold hende inde ved killingerne minimum til de er begyndt at indtage fast føde. Ellers er i virkelig på spanden hvis hun er væk i flere timer og op til flere døgn...

• #10   31. maj 2014 miaver hun for at komme ud, så gå ind og "forstyr" killingerne, så skulle hun gerne komme rendende tilbage for at få orden i hulen smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#11   31. maj 2014 Hun er ikke en kat der er til at holde inde.
    Hun bliver helt ude af den hvis hun ikke kan komme ud når hun vil.

Skal jeg ikke bare give hende en P pille så hun ikke kommer i løbetid?

Hvad siger i andre. Holder i jeres inde når de har fået killinger?

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#12   31. maj 2014 Hun er nu vendt tilbage. smiley

• #13   31. maj 2014 Ja vi holdt vores inde. Ville ikke risikere at der skete missemor noget

• #14   31. maj 2014 Du vil fortryde hvis ikke du holder hende inde.... Ja jeg ville give hende p piller hvis ikke du holder hende inde - til killingerne er 4 uger, og så få hende steriliseret smiley Så er du fri for at bekymre dig... Men men men, det er VIRKELIG risikabelt at lade hende komme ud alligevel... Killingerne skal jo gerne spise hveranden time i hvert fald.
    Min missemor forlader ikke killingerne medmindre det er for at spise eller gå på kattebakke. og max i 5 minutter, så er hun tilbage igen. mine killinger er snart 2 uger. Så hvis din missemor allerede er væk i over en time, hvor hun ikke kan høre dem, så ville jeg være MEGET OBS på hende hvis hun absolut skal lukkes ud...

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#15   31. maj 2014 Jeg tror måske godt hun kunne være ved at komme i løbetid.
    For Igår var hun nede 10 min af gangen. Og gik lige ud og trak lidt frisk luft.
    -men så var hun også tilbage hos killingerne.

Jeg har lige givet hende en p, pille. Så holder hende hvertfald inde til hun er sig selv igen.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#16   1. jun 2014 Lige en update.. smiley

Killingerne er nu 4 dage.. Og de trives alle sammen.
    Jeg er nok blevet lidt bekymret over den første killing der ikke klarede den.
    .
    Men de resterende 4 klarer sig super godt.
    2 der er lidt mindre er gode til at spise når de store sover smiley

Og idag har missemor kun været nede 1 gang. Jeg lukkede hende ikke ud, det accepterede hun hurtigt og smuttede op igen smiley

Er det ikke når de er Ca 4 uger jeg kan lave en "kravlegård" til dem hernede i stuen.
    Der er jo noget mere uro idet vi har en datter på 2.

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#18   2. jun 2014 Missi (missemor) smuttede alligevel ud til aften.

Da hun havde været ude i en time synes jeg snart det var nok.
    Så fik min kæreste den gode idé at vi optog når en af killingerne piver. smiley

Der gik ikke 3 SEK fra vi stak telefonen ud af vinduet og afspillede det. - så var hun tilbage sin pind :-).
    .
    Et trick der virker smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#20   3. jun 2014 Det tror jeg nu ikke.

Det var heller ikke meningen hun skulle ud - men missi åbner selv alle døre med mindre de er låst.
    Så hun så lige sit snit til en aften tur.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #21   3. jun 2014 Charlotte ...Du kan vende dørhåndtagene den anden vej, så man skal tage op i håndtaget i stedet for, så kan missi ikke åbne dem. smiley

• Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#22   3. jun 2014 Vi har også vendt håndtagene på nogle af de døre hun ikke må åbne om natten.- feks en en til vores datter.

Men hvis ikke hoveddøren er låst åbner hun der - er der kan vi ikke vende håndtaget.

På alle vinduer vi åbner har vi disse på, (se billede)
    Dem åbner hun også, selvom vi går og strammer dem så vi nærmest ikke selv kan åbne og lukke vinduet.
    Hvis det ikke lykkedes, så masser hun sig ud.

Så jeg glæder mig til killingerne er lidt større, så jeg kan lade hende komme ud.
    Han tager der ikke særlig pænt at jeg siger nej til at hun vil ud.

profilbillede
  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

#23   3. jun 2014 Lige et billede af de små pus:-)

profilbillede
Kommentér på:
Er der mon mælk nok.?

Annonce