{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

Et Stort problem.. Tis på dynen.. {{forumTopicSubject}}

Vi har Ludvig som er min killing på 5 måneder. Han er halv norsk skovkat..
Vi har et meget stort problem, med at han tisser i vores dyne, jeg vasker den, og imens har vi 2 andre "reservedyner", hvor vi bruger den ene af dem, så tisser han på nummer 2 dyne, så skal den vaskes, og der bliver tisset på den 3, og sådan er det blevet en sort cirkel, at jeg giver næsten op med dynevasken, da jeg kan gøre det hveranden dag..
Han er renlig og kattebakken bliver skiftet dagligt, han er kastreret..
Han tisser ingen andre steder i lejligheden, udover dynen når den er blevet vasket..

Hvad kan jeg gøre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et Stort problem.. Tis på dynen..
  • #1   20. aug 2010 Han kan have blærebetændelse. Så jeg ville tage et smut forbi dyrlægen og få ham tjekket for det

• #2   20. aug 2010 imens du finder årsagen kan du undgå dynevaskeriet ved at lægge et stort kraftigt stukke plast, presenning, voksdug eller lignende henover dynerne.... som et sengetæppe.... og du kan evt lægge et almindeligt sengetæppe henover, så det i det mindste kun er det. du skal vaske....

• #3   20. aug 2010 Han har ingen symptomer på blærebetændelse..

• #4   20. aug 2010 Isabella -
    At han tisser på dyner kan netop være pga. blærebetændelse
    Og det er i øvrigt kun dr. dyr der kan tjekke op på det

• #5   21. aug 2010 nogle katte har brug for 2 tissekasser

• #6   21. aug 2010 De har haft flere kattebakker, men problemet ændrede sig ikke...
    Han har ikke blærebetændelse, han er blevet tjekket..

• #7   21. aug 2010 Katte kan lige som vi andre få blærebetændelse og andre urinvejssygdomme flere gange. Så med mindre han er tjekket i løbet af de sidste dage, kan du ikke være sikker. Nyresten og blæresten kan han osse have på trods af den unge alder. Begge dele giver smerter.
    Det kan osse være fordi han er ved at blive kønsmoden, hvis han ikke er neutraliseret.
    Det kan være mange ting. Osse uheldig adfærd.

• #8   21. aug 2010 Marianne. Han er kastreret, og han har ingen smerter under vandladning, eller på noget andet tidspunkt..

• #9   21. aug 2010 Det lyder som om han prøver på at fortælle dig noget...
    Har selv haft en kat der gjorde det, der hjalp det med feleway på spray og i nogle uger lukkede jeg døren ind til soveværelset.

Jeg tror det var fordi hun var stresset..

Er der sket nogle ændringer hjemme hos jer, eller kommer den ikke så godt ud med dine andre katte, hvis du altså har andre....

• #10   21. aug 2010 Han virker ikke stresset på nogen måde, nærmere glad uafbrudt og energisk hele tiden..
    Vi har 2 andre katte, hans mor og vores Frida på 1år..
    Han er glad for dem begge og leger med dem hele tiden..
    Han spinder hele dagen lang, og halen højt i vejret, og nyder det hele..

• #11   21. aug 2010 Min lille kat virkede også som alt var i orden, men hun lavede både nr et og nr to på min dyne.
    Jeg kom først frem til at det kunne have været en form for stress da jeg var blevet problemet kvit, tog hende med til dyrlægen som stressede hende helt vildt... da vi kom hjem tissede hun i sofaen lige ved siden af mig for at fortælle at det der er bare ikke i orden.
    Det var så sidste gang hun gjorde det, siden da har jeg været meget påpasselig med at stresse hende.

Men igen det kan være så meget, katte kan ikke tale, men når de pisser på dynen så er det for at fortælle dig noget, om det er psykisk eller fysisk er svært at sige, i det mindste kan du udelukke det fysiske ved at tage ham med til dyrlægen.
    Er det psykisk kan feliway måske hjælpe

• #12   22. aug 2010 Janni. Jeg sprøjtede feliway på dynen i går og han har dog ikke tisset på den endnu, så vi venter lige nogle dage endnu og ser om han gør det..
    Han bliver ikke stresset hos dyrlægen, tværtimod så spinder han og nusser med alle..

• #13   23. aug 2010 uhh følger lige med, vil vide om feliway hjælper da jeg har samme problem med min lille hankat, og hans problem er lige som dit, helt lige som har lige fået svar fra dyrlægen idag om at der var intet galt med hans urin, desværre smiley så det er et adfærds problem

• #14   23. aug 2010 Caroline. Indtil videre har han ikke tisset på dynen efter vi har sprøjtet feliway på dynen, så indtil videre hjælper det, men lad os nu se..

• #15   31. aug 2010 Hvordan går det nu ??? Er noget spændt

• #16   7. sep 2010 Han har ikke gjort det længe.. Så det har hjulpet med feliwayen..

• #17   7. sep 2010 Dejligt at Feliway har hjulpet. Tak for opdatering.

Kommentér på:
Et Stort problem.. Tis på dynen..

Annonce