{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

stort problem, daffy sultestrejker {{forumTopicSubject}}

hejsa

tror vi er ved at rende ind i et kæmpe problem, daffy har jo sukkersyge og derfor er han på speciel kost( hills m/d fuldkostfoder) det er iflh vores dyrlæge det eneste mad han må få, da vi på den måde ka holde sukkersygen nede og endda muligvis rette lidt op på den, men nu er problemet at han ikke længere gider spise det, men derimod vil han gerne spise alt muligt andet, så det er ikke fordi han ikke vil spise længere, han vil bare ikke spise det foder
hvad skal vi stille op og hvad skal vi gøre, gode råd modtages med kyshånd.
vi giver ham 2 gange om ugen hill m/d vådkost, men det koster en blød bondegård, 14 kr pr minidåse og det blir desværre lige dyrt nok i længden hvis han kun vil spise det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stort problem, daffy sultestrejker
  • #1   16. feb 2008 han vil jo nok spise sin tørfoder når han blir sulten. hvis mine katte selv bestemte hvad de ville spise, ville der da os hellere ha dåsemad end tørfoder, men de spiser deres mad når de blir sultne.

• #2   16. feb 2008 problemet er bare at han ikke har spist noget af det i 4 dage og han må squ ikke live for tynd, han har allerde tabt noget der ligner 3 kilo siden september sidste år

• #3   16. feb 2008 har i haft ham til dyrlæge? for det kan godt være at der ligger en medicinsk grund bag hans manglende appetit

• #4   16. feb 2008 jeanette: lige præcis det foder daffy skal ha laves kun med en smag og der er iflg vores dyrlæge ikke nadre muligheder, da det kun er hills der laver guf til katte med sukkersyge, så det er squ lidt af et problem.
    han er efterhånden så sulten at han spiser alt hvad der bare minder om noget der ku være mad

• #5   16. feb 2008 Hvad med det foder som Royal Canin laver? Det fik mig gamle kat, som også fik sukkersyge. - Må Daffy ikke få det?

• #6   16. feb 2008 Hvor er det dog træls Johnny. Jeg ville prøve af opbløde lide tørfoder med vand og så blande det sammen med dåsemaden.

Håber der er andre der kender til gode produkter, der kan bruges til katte med sukkersyge. F.eks. rigtigt kød osv. som han evt. kan lide og som samtidig er godt. Tænker på at de produkter tørkosten er lavet af, jo må kunne bruges naturel.

• #7   16. feb 2008 Du kan prøve at skifte over til W/D, som også kan gå an til sukkersygepatienter. Bland det evt. med M/D'en, så han måske kan lokkes til at spise det igen, da det helt klart er det bedste for ham. 4 dage uden mad for en kat, er ALT for lang tid, kattes blodsukker daler meget hurtigt og som "Troldemor" skriver, give fedtlever. Derfor er det vigtigt du får noget mad i ham hurtigst muligt!
    Får han insulin?

• #8   16. feb 2008 Hej Johnny..

Jeg kender en kat som også har sukkersyge, den får ren stegt kylling, når han skal have sin insulin

• #9   16. feb 2008 daffy har fået noget mad de sidste 4 dage bare ikke det han skal ha, vil hellere forkorte hans liv end at han skal sulte mens han er frisk og rørig, hvis i forstår hvad jeg mener med det.
    vil dog gerne ha ham i mange mange år endnu, derfor er det jo bedst at han får det rigtige foder.

hvad er det for royal canin laver til sukkersyge mislinger.
    det der W/D har vi prøvet tidligere med det resultat at daffy tog 4 kilo i løbet af et ½ år og han fik kun den anbefalede mængde dagligt

• #10   16. feb 2008 **daffy har fået noget mad de sidste 4 dage bare ikke det han skal ha, vil hellere forkorte hans liv end at han skal sulte mens han er frisk og rørig, hvis i forstår hvad jeg mener med det.**

Jep, jeg forstår! Jeg ville også prioritere kattens livskvalitet fremfor livslængde. Det må dog være røvsygt at skulle leve i flere år af noget mad man er ved at brække sig over.
    Jeg ser sådan på det, at det ikke er jer, der forkorter hans liv ved at give ham det mad, han kan lide, men sådan, at hvis han ville acceptere diætfoderet, så kunne hans liv forlænges.
    Min holdning er, at man ikke skal forsøge at forlænge livet for enhver pris.

• #11   16. feb 2008 hm, han er altså blæst i dysen den kat, nu har vi fået diætfoderet i ham, men kun mens han spiste af vores hånd, han vil ikke spise af skålene vi har, vi prøvede med 5 forskellige skåle og intet var godt nok til hr vanskelig, kun håndfordring ka bruges.
    sådan en dovne halvfed gammel sur kat*LOL*

• #12   16. feb 2008 Åh Johnny det gør mig ondt. Jeg forstår udemærket dit dilemma. Jeg har selv måtte aflive en kat med sukkersyge. Hun ville ligesom Daffy heller ikke spise det diætmad og i starten blandede jeg det halvt med det foder hun var vant til at få. Problemet er bare at i andet kattefoder er der som regel tilsat sukker (spørg mig ikke hvorfor?) og det er jo ikke godt for en kat med sukkersyge. Misha vænnede sig aldrig til sin diætmad.

Jeg håber at Daffy kan leve med sin sukkersyge, men min Misha valgte jeg at aflive ca. 1 måned efter hun fik konstateret sukkersygen. Hendes helbred gik kun ned ad bakke og hun tabte sig meget, blev tottet i pelsen, ville ikke spise osv. Ved check hos dyrlægen var hendes indre organer begyndt at sætte ud. Hun var min første Burmeser og jeg elskede hende meget højt, men jeg kunne ikke bære hun skulle lide unødigt for min skyld. Jeg fik hende kremeret og I dag står hun i sin lille urne i et glasskab.

Jeg håber selvfølgelig det bedste for Daffy, men I kan godt risikere at I ikke har ham så meget længere. Ikke for at gøre Jer kede af det, og nogen katte kan selvfølgelig godt leve med sukkersyge. Lov mig i hvertfald I ikke lader ham lide unødigt i fald han fortsat ikke vil spise sin diætmad. Så er det bedre og mere humant at aflive katten.

• #13   16. feb 2008 Royal Canin laver en der hedder Diabetic.
    Det lyder mærkeligt at Daffy har taget så meget på af W/D, det skulle ellers være tilsvarende et light-produkt... Men kan være hans stofskifte er noget anderledes. Men har han tabt sig så meget nu, at han skal tage på, eller hvordan?

• #14   16. feb 2008 tina D: altså daffy fik konstateret sukkersyge i sep sidste år, syntes selv han er i forbedring, han er ihvertfald blevet en mere aktiv og glad kat end ellers.
    men ja som du selv siger , måske har vi ham ikke meget længe endnu, selvom jeg nu tror og håber på mange gode år med min dejlige misling, men ja når han ikke vil/kan mere ja så har han ihvertfald haft et godt og værdit liv her hos os, fremfor det pinefulde liv han ellers var dømt til at ha.

louise: ved ikke om han har tabt sig så meget at det tid til en fedekur, han vejer stadig omkring de 6 kilo, men vi syntes han er blevet noget mager over bagpartiet, men han er stadig en velvoksen herre.
    vi suser nok forbi dr dyr her inden læneg for lige at få et tjeck på ham.

• #15   16. feb 2008 Jeg ville blande det våde med det tørre jver dag, så bliver det heller ikke så dyrt som hvis han kun skulle have det våde.

• #16   16. feb 2008 heidi: ideen er som sådan ganske god udover at den luskebuks til daffy bare slikker alt det gode af tørkosten og spytter tørkosten ud, han er squ helt sin egen herre og lader sig ikke snyde når det drejer sig om mad

• #17   16. feb 2008 ok, så gør du det at du stiller det i blød og så når det er blødt op så moser du det ud i det våde, tro mig, så spiser han det smiley

• #18   16. feb 2008 P.S har haft verdens mest kræsne hund, der havde epilepsi og dermed fedme som bivirkning af medicinen. Hun hadede sin diætmad, så jeg måtte have mange trics i ærmet smiley Hun elskede også sin diæt vådfoder......

• #19   16. feb 2008 Jeg har også haft en kat med sukkersyge og det levede han med i 1½ år ca hvor han fik insolin. Vi gav ham bare almindelig hills katte mad med kyllingesmag, det sagde dyrelægen var ok til ham.

Kommentér på:
stort problem, daffy sultestrejker

Annonce