{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Hjælp til foder {{forumTopicSubject}}

Hej.

Begge mine katte har fået rødt tandkød og vil derfor prøve (i håbet om det ikke er en sygdom de har fået) at skifte foder.

Lige pt. er jeg ved at skifte over til det der hedder Dyrlægens. Men ville høre ad om der var nogen som evt har haft samme problem, om hvad foder de giver deres.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til foder
  • #3   17. aug 2010 Problemet med RC er at mine sluger det. Mine fik RC indtil de var ca. 5 måneder. Og nu er den ældste 10 måneder.

• #4   17. aug 2010 Hun fik nået større foder da jeg skiftede og det slugte hun ikke. og hun var så ivrig efter af få det nye at jeg tænkte det var nået godt nået. Men nu hvor de begge har rødt tandkød tror jeg ikke at foderet er det rette. Må indrømme at jeg først opdagede det da Sapphira skulle til dyrlægen fordi hun var kommet tilskade.
    Så ved ikke hvor længe det har stået på.
    Prøver at få fat på dyrlægen for at høre ad hvad hun syntes men de plejer at annoncere med det foder de selv sælger jo, så derfor jeg gerne ville høre fra andre.

• #5   17. aug 2010 Det er jo en ungkat. Man skal selvfølgelig være påpasselig med rødt tandkød, men ungkatte skifter tænder, og tandkødet kan blive rødt.

Jeg ville give noget råt kød som kattene kan få lov til at tygge godt i, og senerne kan hjælpe med at komme ned og rense tænderne.

• #6   17. aug 2010 Jeg ville give den kød i strimler og så anskaffe nogle kaninører og kaninpoter, de er godt til at gnaske i og masserer tandkødet.

• #7   17. aug 2010 De har skiftet tænder. Medmindre de gør det mere end en gang.

Dyrlægen som har set på sapphira tror det er FORL hun har fået. men hun ved så ikke endnu at de begge har rødt tandkød. Det er blevet en smule bedre nu hvor deres foder er ved at blive skiftet. Men helt væk er det ikke.

• #8   17. aug 2010 Efter jeg begyndte at blande hairball control og dental care fra hills sammen med alm foder fra hills, så har kattenes tænder set flotte ud, Gizmo har førhen haft brug for at få renset tænder men det lader til dental care klare det fint for ham... og så elsker de, de store stykker smiley

• #9   17. aug 2010 Du kan prøve RC maine coon, det er jo lavet til en MCO´s tænder.
    Ellers kan du begynde at give daggamle kyllinger, det er rigitg godt til tænderne så de får brugt dem rigtig... smiley

• #10   17. aug 2010 Hvis der er saglig mistanke om FORL skal det vel undersøges (med røntgen)? Det er mega smertefuldt!
    Men ja, du finder i hvert fald ikke noget til rødt tandkød på supermarkedets hylder. Tag hellere et kig i køledisken og begynd at give lidt kødstriler, som Marianne forslår. Og så et ordenligt lødigt foder i det daglige. Du kan jo prøve med dentalfoder (fås også i dyrehandlen, ikke kun hos dyrlægen), men der er lidt delte meninger om, om det er den 'rette måde' at gøre det på. I hvert fald kan det være hjælp i en overgang, indtil du får vænnet dine katte til det rå.
    Men få lige fulgt op på det med FORL'en - evt. lade en kompetent kattedyrlæge komme med sin vurdering. For det gør altså av-av, og så skal der i hvert fald ikke tygges unødigt meget, før det er ordnet.

Kommentér på:
Hjælp til foder

Annonce