{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Det bedste for killingen?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hest opstaldet på en gård hvor der er en af pigerne der har afleveret en killing, hun har fundet på vejen.
Det er en lille hunkilling på ca 5-6 uger.
Den bor nu i en heste boks ude i stalden helt alene.
Hvad er så bedst:
At jeg tager killingen med hjem til min voksne hunkat (hun er god til andre katte) så killingen kan blive præget, og når killingen er ca 12 uger så kommer den i stalden?
Eller;
Vi lader killingen blive boende i boksen i stalden så den kan vænne sig til at blive gårdkat?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bedste for killingen??
  • #1   13. aug 2010 hvis i er sikker på der ikke er en missemor i nærheden til at ta sig af den, ville jeg ta den hjem så den får omgang med anden kat end den er mutters alene i stalden

• #2   13. aug 2010 Den er da alt for lille til at blive overladt til sig selv i en hesteboks smiley

Det bedste for killingen vil være at komme til et sted, hvor der udover mormis er jævnaldrende killinger. (og så bliver loven også fulgt, da den så kommer "til ammekat")

Strengt taget skal killingen afleveres til et internat eller en amme (står i loven). Overdragelse af killinger under 12 uger er forbudt.

Synes dog du skulle søge råd hos et internat eller KV eller IK eller Hittekilling.dk.

• #3   14. aug 2010 hvis du tager den med hjem for bare at den skal tilbage til stalden og være alene kat,synes jeg det er ondt.Du tager den ind i trygge omgivelser med vand varme kærtegn osv for "bare" at "smide" den ud i stalden om 6 uger igen.Synes at du skal finde den et hjem hvor der er andre katte hvor den kan blive.

• #4   14. aug 2010 Der er en anden kat i stalden, det er en kasteret hankat der skulle være venlig. Men for at killingen ikke skulle stikke af, er den blevet placeret i boksen.
    De vil gerne beholde killingen i stalden, da de kun har 1 kat i forvejen, så det er meningen den skal være gård kat. Det er ikke et dårligt sted af være kat skal det lige siges. Den vil blive fodret og har kattelem hvor den kan sove inden døre, i en kattehule.

Men tak for jeres råd. Jeg vil prøve at gå til gårdejeren igen og tale min sag for, at killingen skal med mig hjem de næste par uger til den er gammel nok til at komme i stalden med den anden kat smiley

Kommentér på:
Det bedste for killingen??

Annonce