15.699 visninger
|
Oprettet:
Det bedste kattemad {{forumTopicSubject}}
Hej med jer !
Jeg vil høre hvad for noget tørfoder i giver jeres katte og hvad koster det ?
Og hvilket der er det bedste til dem
Vi har en voksen huskat, 2 huskat killinger, 1 norskskovkat med 2 små killinger.
Vi køber mad fra Olivers det koster ca. 700kr for 16Kg
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Så supplere jeg nu med Lux vådfoder da Slyngel er kommet lidt til den "fede" side
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 37 Svar: 209
Har lige siddet og læst alle indholdsfortegnelserne igennem på produkterne, og det var klart dem der lød sundest/bedst :)! Der er nogle rigtig gode ting i.
Det er både våd og tørfoder.
Derudover får de vitamin snacks, og forskellig katte pasta der er godt for mave og tarm, eller for pelsen.
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 37 Svar: 209
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Acana 46 kr/kg
Orijen 62 kr/kg
Applaws 49 kr/kg
Priserne er ca. og sakset fra zooplus.de.
Fælles for dem alle er at de er kornfrie.
Mht. Porta 21, ville jeg kun bruge det i blanding med en af overstående produkter, da indholdet af taurin er for lavt.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Det er dog ikke deres primære foder, da vi primært fodrer med vådkost.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Min killing får RC kitten og er vild med LUX..
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Elsker deres side, og køber meget legetøj osv men ikke foder og grus længere (:
sep 2011
Jeg har købt foder og grus der mange gange, og har aldrig haft problemer.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Aldis tørfoder er super (bedst i test ) og kittekat er også udemærket
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Og har absolut ingen problemer med Zooplus.
sep 2012
sep 2012
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Hills tørfoder
Orijen tørfoder
Porta 21 vådmad
Vi køber alt hos zooplus i Tyskland. Det er billigere og forsendelsen er gratis ved større ordre. Så vi samler vores ordre så vidt muligt.
Det leveres med GLS og vi har aldrig oplevet problemer ud over at det et par gange har stået uden for vores dør og ikke i skuret som det ellers skal. Bevares kasserne har da været lidt forslåede men ellers. der var enkelt gang hvor vådmaden var røget ud (HILLS i poser) men det skete først da GLS manden leverede varene hos os. han stilte kassen på højkant og vi kunne høre det ske. men selve varene var OK.
Prøv at få det leveret med GLS istedet for. Vi har også handlet grus der
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
sep 2012
Men vil forsøge med GLS næste gang, og så tror jeg at starte op med Hills tørkost, hun er ikke så vild med killingefoderet (tør) fra RC men hun ELSKER sin vådmad fra kitekat! Selvom det dog ikke er killingefoder.
Prøv dig lidt frem - langsomt (:
sep 2012
Jeg prøver en gang til med GLS og ser på det, ellers må jeg jo (desværre) i en forretning. Men elsker bare specialtilbudene fra zooplus!
sep 2012
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 74
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Sikke da en påstand :-S. Der er i hvert fald ingen der kan bilde mig ind, at der ikke er forskel på fx Orijen og noget farvestofbefængt korn. Og da slet ikke, når det gælder katte, der kun lever af tørfoder.
jul 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 89
sep 2011
Det er jo et spørgsmål om at zooplus skal have fat i DPD. Varen har garanteret ikke været i den stand, da de pakkede den ned. Hvis ingen brokker sig, kan zooplus jo ikke gøre noget ved problemet.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 16 Svar: 57
Så jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre der, det er næsten lige meget hvad for noget vådfoder/snacks jeg giver dem, så for de mylderbæh
sep 2012
Gå ned til en dyrehandler og spørg ind til det - og så køb over nettet(:
sep 2012
sep 2012
Mille gider faktisk næsten ikke spise sit tørfoder, men hvorfor skulle hun også det når der er vådfoder?
Men igen gå ned og spørg - der må findes vådfoder til sarte maver, evt med massere af fibre i.
Ellers lav noget kogt kylling og udkogt ris(: det er da også en rigtig god godbid (:
Men til jer andre, tak for tipsene - jeg prøver med GLS (:
sep 2011
Har du prøvet at starte ud med at give en lille bitte teskefuld om dagen i en uges tid, og så gradvist give lidt mere?
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 119
Vådkosten vil han ski ikk rigtig.. Han bliver sur hvis han ikke får det men æder måske 2 bidder og ellers kun saucen/væsken og har prøvet sååå mange slags at jeg er ved at løbe tør for ideer..
sep 2012
Jeg synes bare det er synd hvis de skal have tynd mave, og et rødglødense nummihul igen
Og tak alle andre for jeres svar
dec 2006
sep 2012
- og tak
dec 2006
Giv meget gerne kogevandet med.
Jeg har hørt, at lidt grønne kogte ærter blandet i også skulle være godt (nok pga. fibrene).
sep 2012
nov 2011
Tror jeg vil prøve lidt af det der kogte kød for herhjemme rør han slet ikke vådkost.. Han æder kun lige saucen eller geleen eller hvad indholdet lige ligger i.. Er der andre med samme problem og hvad har i evt gjort ved det.?
Dyrelægen siger at han ikke behøver vådkosten, sålænge han får RC som tørkost der skulle være den næring han har brug for men er det en menneske-tankegang at man synes det er for kedeligt kun tørkost..??
sep 2011
dec 2006
Sådan gør rigtige katte :D.
Mine katte (eller rettere den ene af dem) spiser som regel de fleste af bollerne, men først bliver de slikket helt tørre for gelé.
De boller, de levner, lader jeg stå et par timer, og bliver de så ikke spist, smider jeg dem ud. Det er træls :-/, men jeg glæder mig dog over, at de så har fået den væske, der var i geleen.
Fordi de er overvægtige kan jeg også finde på at fjerne tørfoderet, mens der er kødboller i madskålene. Det får dem nogle gange til at spise dem. Deres prioritering er nemlig som følger:
1 Gele
2 Tørfoder
3 Kødboller
Du kan evt. prøve at skære de store kødboller over. (Det får i hvert fald min Bruno til at spise flere).
Du kan også forsøge at mose bollerne.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jul 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 89
nov 2011
Jeg synes selv han er lidt for tynd at se på, og vil derfor gerne have han spiser lidt mere, men dyrlægen siger at han ikke er undervægtig han er bare lang i forhold til hans alder så det skulle nok komme når han er udvokset.
Jeg prøvede igår med noget kogt torsk og lidt af kogevandet men han tog to bidder og lod resten stå til i dag, har desuden prøvet at købe alt slags vådfoder snart. Bl.a. Lux, KiteKat, Royal Canin, Applaws, Iams, Miamor, CatNatura, SciencePlan, Perfect Fit, osv...
Det lyder som om at det ikke kun er Lunte der kun spiser saucen, jeg vil prøve at fjerne hans tørkost og lade kødstykkerne stå og så må vi se om det hjælper, men ellers må vi jo bare blive ved med at smide kød ud igen og igen. Det virker bare helt hjernedødt at bruge så mange penge på foder man smider i skraldespanden igen..
og Jeg har INGEN idé om hvad BARF er...:/
dec 2006
Og så skrev jeg i går, at mine katte som oftest æder kødbollerne, men her til morgen blev alle Lux-kødboller levnet. Åbenbart kun geleen der dur i de dåser, jeg lige har købt :-/.
Der er forskel på de forskellige produktionsdatoer. Lux-foderet fra visse datoer bliver spist op, og fra andre datoer slikkes geleen og nogle datoer røres foderet slet ikke :-/.
Ret besværligt.
Jeg har ikke forstand på BARF (fodre med råt kød) men prøv at søge i forum eller googl, hvis du vil vide mere om det.
nov 2011
Lux er noget der af og til glider ned men sådan en dåse deles gerne over i 4 herhjemme fordi han ikke spiser så meget og han gider det så kun på førstedagen så det er meget der går til spilde.. Jeg må bare prøve mig videre indtil herren bliver tilfreds..
dec 2006
En skam han ikke vil have Miamor eller andet i de små portionsposer.
Når han drikker så meget vand, som han gør, så går det såmænd nok også med alt det tørfoder.
Mine katte er også ret kræsne med vådfoder, men Bozita er de vilde med. (desværre tåler Bjarnes mavse det ikke så godt ). Kan være din kat ville synes om det. Der er nemlig meget sovs i (i hvert fald i den med kanin).
nov 2011
Ja det er en skam.. selv sådan en pose holder i 2 dage fordi han ikke spiser mere af det end han gør.. Nej nej kunne aldrig finde på at lade sådan en dåse stå så længe.. på 2 dagen ryger det ud..
Bozita hvor købes det.. det er jo værd at prøve efter alle de andre ikke dyr.. overvejer også at prøve det der cosma men ved snart ikke mere..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Du kan læse om barf på bl.a. http://www.rigtigkattemad.dk
Det bedste kattemad