2.260 visninger
|
Oprettet:
Rød øje? {{forumTopicSubject}}
Er lidt nysgerrig, jeg er ny til det med katte, har selv haft hund et par år og har haft en kat som kom et par gange i løbet af tiden.. og så tænkte kæresten og jeg at vi vil enlig ha en killing (: som så blev til 2 ;-D
De er begge 10 uger (moderen vil ik ha dem mere)
nu er mit spørgsmål,
Det ene øje på katten er helt rødt det ligner den ikke kan åbne det mere og det ser lidt underligt ud.
nogle der har prøvet noget lignen?
eller kan fortælle mig hvad det er / hvad jeg kan gøre ;-D
Tom.. Aalborg
jun 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 98
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
aug 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 2
Jeg vil prøve lidt forskelligt
imens kattene banker min "kamphund"
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
Har du overvejet at levere killingerne der ER taget for tidlig fra tilbage? Det er helt normal adfærd moderen aflviser killingerne - den fase lærer de også af.
Det er strafbart for både køber og sælger er killingern under 12 uger.
Problemet med øjet er sikket en "gave" der også er fulgt med - det meste med øjnene smitter
nov 2008
Det må under INGEN omstændigheder komme ind i øjet.
Der er masse af tråde om det - du kan jo selv søge ...
nov 2008
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Citat - men det frarådes direkte - det har ikke øjets PH værdi - ergo svier det (prøv selv) dernæst er der små partikler i der faktisk kan få bakteriene til at gro ...
Det må under INGEN omstændigheder komme ind i øjet.
Der er masse af tråde om det - du kan jo selv søge ...
Det bedste er at bade dem i øjebadevand (saltopløsning)
Og så behandelse af dyrlæge ,med salve.
Evt. se om det er en grund hvorfor de har betændelse.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Mht øjenbetændelse så er det ikke noget der kommer fordi kattene kommer fra landet og render i hø osv. Det må da også handle om immunforsvar, korrekt fodring osv. Har haft fritløbere i mange år og aldrig øjenbetændelse.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Men for at vende tilbage til de små missers øjne, så ser de bestemt ikke godt ud. Jeg ville se at komme til dyrlægen med det samme. Jeg tror ikke på at ganske almindeligt øjenskyllevand kan gøre det. Hvis det endda er smitsomt øjenbetændelse, vil saltvandet bare være skruen uden ende.
Og Kamillete bestemt slet IKKE
aug 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 2
Så blev jeg det klogere idag ;-D
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.951
Nej, IKKE eksperimentere. I er nødt til at få en dyrlæge til at se på de øjne! Det ser slemt ud
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Jeg håber at synet ikke allerede har taget skade, men du skal til dyrlægen og det skal gå hurtigt!!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.740
Du kommer ikke uden om det: De skal under behandling hos en dyrlæge og det ret hurtigt.
PS: Bruger du kamillethe til de øjne, forværrer du bare tilstanden, da de fine partikler i theen er det rene vækstmedie for de bakterier, der allerede er der.
Kamillethe hører IKKE hjemme i øjne - Kun på en rød barnenumse og i en øm hals.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
dec 2006
Jeg håber godt nok, at du har taget vores råd om dyrlæge alvorligt!
aug 2009
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jul 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 64
vil lige sige at det er hos os de har hentet killingerne og det er i samråd med dyrlægen at killingerne er kommet hjemmefra , nu de er 10 uger (næsten 11 uger ). moderen er lige blevet sterilliseret og er meget hævet i brysterne samt hormonelt og killingerne er hårde ved hende og dyrlægen siger at hun skal væk fra killingerne så såret,hormonerne kan få ro til at hele.
killingerne er ikke staldkillinger , de er født inde, men vi har en lille stald som de kommer ud at lege i.
ved ikke hvorfor de har fået øjenbetændelse vi har selv 2 killinger som vi har været til dyrlæge med og fået noget øjenrens, frygter også selv at det evt kan være noget influenza men resten af kattene ser super flotte ud og de andre 4 killinger vi har ser super fine ud ikke en dråbe flåd i øjnene.
jeg er rigtig ked af at i er efter køber af killinger og de er de sødeste mennesker, jeg er rigtig ked af at killingerne er blevet så dårlige med øjnene og hvis de ønsker det er de velkomme til at aflevere killingerne tilbage og få 2 andre uden øjenbetændelse.
ved ikke hvorfor de har fået det, men de sidste par duger har der været 2 fremmede katte i haven som har været henne ved madskålen og evt har bragt smitte med.
vi elsker vores dyr og gør alt ved dem, i får os nærmest til at lyde som dyreplagere, vi har 2 indekatte som vi har haft lang tid, men købte denne ejendom for et år siden hvor der fulgte nogle katte med. vi fik at vide at det var hankatte , men har så erfaret at det er hunkatte , vi har derfor lige fået dem steriliseret da vi ikke ønsker at få killinger, men de har jo nået at få killinger og det var dem vi søgte et godt hjenm til.
vi bruger alt på vores katte, var sågar til dyrlægelillejuleaften fordi katten hostede lidt og dyrlægen smilede til os og sagde den var helt rask og den fineste kat hun havde set fra landet, den havde nok bare fået noget galt i halsen.
er rigtig ked af at de har øjenbetændelse, vi har selv de 2 sidste killinger fra dette kuld i soveværelset nu , hvor vi kæmper for at slippe af med deres øjenbetændelse
kh tina + familie
der elsker sine katte og vil gøre alt for dem , og lige har fået alle hunkattene sterilliseret
jul 2010
jul 2010
dyrlægen sagde det var meget vigtig at undgå kontakt med killingerne.
grundet mælkeproduktionen og hendes hormonbalance.
vi fulgte dyrlægens råd. vi vil bare det bedste for katten.
er rigtig ked af at i er efter køber, da det er de sødeste unge mennesker jeg længe har mødt
nov 2008
jul 2010
vi har brugt mange tusind kroner på at få dem steriliseret, givet ormekur og loppekur.
vi har brugt så meget tid på dem at den ene er helt tam idag og den anden nu søger lidt kontakt.
vi ønsker jo bare alt godt for dem og deres killinger
jul 2010
det vidste jeg ikke man kunne få, dyrlægen sagde bare det med hormoner og amning til os og det med absolut adskillelse , men det er jo kun 7 dage indtil de bliver 12 uger og her var et par mennesker der kunne give dem et drømmeliv, fremfor at tilbringe 7 dage ekstra her uden deres mor
vi vil jo bare det bedste og undgå flere killinger her i verdenen
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
jul 2010
synes mennesker er hårde herinde, mange inkl mig bruger kattegalleriet for at spørge kattefolk om hjælp hvis der er noget man er i tvivl om, men synes gang på gang folk bliver nedgjort herinde.
hvorfor ikke tale pænt til hinanden og hjælpe hinanden.
alternativet kunne jo være at vi bare havde overladt disse vildkatte til sig selv og skæbnen, nu har vi istedet hjulpet disse katte og deres killinger til et godt liv. havde vi ikke hjulpet disse katte, var killingerne nok døde . nu har 2 af dem fået et super godt liv. kan i ikke sammen med mig glædes over det, jeg synes det er dejligt at de får et godt hjem. jeg er rigtig ked af at deres øjne er blevet værre og er rigtig ked af det på købers vegne..
det var meningen at de skulle have haft en stor pige på 14 uger, men de blev også forelsket i disse her og vi synes i samråd med dyrlægen at det var bedre at de kom til et godt hjem istedet for at leve alene i stalden uden mor og med andre katte der er lidt hårde ved dem.
de andre har vi nu i soveværelset og de er underbehandling
synes bare folk er hårde herinde når vi nu bare vil det bedste for kattene.
feb 2010
Du skriver at en uge fra eller til ikke har den store betydning. JO det har det og det ville have været bedre hvis de var blevet sammen med deres søskende i den uge. Loven siger 12 uger og det burde være mere. Den erfarring jeg har fået gennem årene, taler sit tydelige sprog. Minimum 14 uger og allerhelst 16 uger.
Men jeg gider ikke sidde og diskurere deres alder mere, det er ikke det der er vigtigt nu. Men du burde måske finde en anden dyrlæge, for han er vist ikke helt up to date.
dec 2006
Supergodt liv. Det må vi da håbe de får. Det er bare svært at vide, når trådstarter ikke reagerer. Det eneste han har skrevet er, at han vil "prøve lidt forskeliigt" og dét er ikke godt nok. Killingerne SKAL behandles hos en dyrlæge, og det i en vis fart - det må enhver da kunne se!
Det undrer mig aldeles!!!, at en dyrlæge har tilset disse killinger uden at starte behandling, men bare har rådet til at sende dem til nyt hjem. :S
At killingerne kun er 11 uger er IMO ikke det store problem her. Det er deres helbred derimod.
Jeg håber virkelig, at de ER i behandling nu!
jul 2010
her i byen går de og griner af at vores katte må sove i sengen,må alt, får det dyreste foder , vi får nogle til at sove her når vi er væk så kattene ikke er alene om natten, men herinde er vi nærmest dyrplagere.
det jeg er ked af er at katten åbenbart er smittet med noget eller slemt angrebet som åbenbart desværre lige er brudt ud, havde vi vidst det havde tom selvfølgelig fået den store hvide killing med hjem som er 14 uger og tip top.
jeg siger undskyld til tom for alt det besvær, troede bare hun havde fået lidt øjenbetændelse (har engang prøvet en anden killing, der fik lidt flåd i øjnene og efter lidt vask var det væk på et par dage, og kom aldrig igen), troede det var det samme.
vi har bare problemer med et par katte der kommer og går her i området og de ser ikke særlig velpjede ud, og kan jo nemt smitte med alt muligt.
vi passer og plejer vores killinger alt hvad vi kan og mine piger bliver ked af folk reaktioner da de bruger alle deres lommepenge på kattelegetøj, katteslik osv .
ved kke hvad jeg kan gøre ved de omstrejfende katte.(den ene er endda en hunkat)
men nu er vores katte da neutraliseret
jul 2010
synes stadig det er synd for køber da det er deres første kat, håber ikke at hun er blevet smittet med noget af en af de fremmede katte.
er så ked af de problemer, troede bare det var øjenbetænde, kan godt se på billederne at det er blever rigtig slemt.
har altid frygtet katteinfluenza m.m.
har været rigtig ked af det hele dagen siden jeg så dette opslag, ønsker bare det bedste for alle både køber og kat
aug 2009
Tror bare at mange her inde sys det er ret så forskrækkeligt at SÅ mange spørger til råds her inde i situationer hvor det kræver AKUT dyrlæge hjælp . Derfor bliver der talt så hårdt , vi tager jo os til vores læge hvis vi synes noget virker helt galt , det samme må man gøre med sine kæledyr - ellers skal man bare ikke have dem , så enkelt er det .
jul 2010
, jeg håber bare at øjnene vil blive bedre nu med dyrlægens hjælp
jul 2010
det er bare hårdt, synes jeg gør alt for mine katte og synes det er synd for køber havde jeg vidst at de var sådan angrebet havde jeg selvfølgelig givet ham en af de store fine killinger.
ser så mange steder katte der bare bor på gårde, får billigt tørfoder og ingen ormekur osv, mine bliver forkælet med alt det bedste mad og bliver nusset timevis af mine børn hver dag, kommer til dyrlæge osv.
synes derfor det har været hårdt med alt det kritik, føler slet ikke jeg er god nok til at have kat herinde
aug 2009
Og der er ingen der siger at du er dyrplager og jeg tvivler på at nogen sys du er det . Tror bare de fleste har set sig rigtig skidt på din dyrlæge som åbenbart ikk er helt inde i love og regler osv.
Men jeg ved at alle disse mennesker som skriver i denne debat er kloge og rare katteelsker som virkelig ved hva de taler om . så når de skriver at det er OMGÅENDE til dyrlæge og ingen respons får , men enlig kan se at Tom har været online bliver rigtig sure . Og det er jo kun fordi de vil katten det bedste ?
Man skal bare sommetider lade være med at tage alt hva folk skriver så personligt . For jeg ved altså at alle her inde , er søde og rare mennesker , som måske er blevet lidt stødte over at der ikke blir gjort noget når kattene har brug for dyrlæge hjælp.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jul 2010
jeg kender ikke tom, har kun mødt dem en halv time, men for mig var det de sødeste mennesker og jeg er så frygtelig ked af at deres første start som katteejere bliver med problemer og en stor dyrlægeregning.
har også tilbudt at de kan levere killingerne tilbage og få den store raske trefarvede vi har.
jul 2010
og tror nu ikke de 7 dage gør den store forskel, nu de er 2 killinger sammen og de alligevel ikke kan være sammen med missemor.
hvis folk kendte missemor ligesom os og dyrlægen, ville de ikke være i tvivl, hendes forløb har været et mareridt, hvor hun ofte flytter 2 af killinger og efterlader de andre, hver dag har vi talt killingerne flere gange da hun ofte har efterladt dem. hun har haft det svært ,været meget stresset og uligevægtig de sidste par måneder , hun har sågar smidt 2 af dem ned af en trappe, hvor vi knap troede de overlevede.
vi har givet hende lov til at ligge killingerne i køkkenskabe og alt for ikke at stresse hende, men hun har ikke kunne finde ro.
og alle var sikre på at give hende ro hormonelt samt sterilisere hende var det bedste. og de sidste par dage, er hun begyndt at blive den gamle puma igen, der gerne vil ligge i solen og dase og tigge godbidder.
nov 2008
Bortset fra det er der INTET nyt i at den stress der er i forbindelse med flytning frembringer eller forværrer det katten bærer på.
DU har solgt syge killinger - det er faktisk dit ansvar...
Tænk lidt over det ...
Ment positivt - selv om jeg godt ved du ikke syntes
jul 2010
jeg har det rigtig skidt med at have givet disse 2 killinger væk, der åbenbart er syge troede bare det var lidt snask i øjene som vi har prøvet med en kat før og der gik det væk på et par dage og jeg fortalte også at de havde fået lidt øjenbetændelse., har ikke løjet.,
har det så dårligt overfor køber, forstår ikke hvad du mener med at det er ment positivt.
vi har som sagt et andet kuld killinger på 14 uger og de har intet , de er tip top, de er først sat til salg nu, det er ikke fordi jeg automatisk vil af med killinger før tid, mine børn elsker dem og vil helst beholde alle.
det var bare for hunkattens og killingernes bedste. synes det var dejlig for dem at få et godt hjem.
synes ikke at der er grund til at diskutere de 7 dage mere dette drejer sig om, sidste år hed loven 8 uger og i mange annoncer var de kun 8 uger og disse killinger er 11 uger og er sammen som søskende
tom gav intet for killinger og jeg har både tilbudt at tage dem tilbage eller bytte dem for vores store 3 farvede pige, synes ikke jeg kan gøre mere
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
feb 2010
Nu har jeg læst alle indlæggende igennem og ordet dyrplageri indgår IKKE i nogen af dem, så det dig selv udleder det af indlæggende.
Men JA, der bliver reageret på de 11 uger og SELVFØLGELIG bliver der reageret på de øjne, da nogle af os rent faktisk ved hvad det kan ende ud i. Og samtidig ved vi osse at nogle bare tager ganske let på den slags ting, det er jo bare en kat, ikke noget at hidse sig op over. Selv om man er førstegangs katteejer, taler billederne så tydeligt et sprog, at det ikke er noget man selv kan gøre noget ved. Man ville vel heller ikke vælge at vente selv, eller hvis det var det første barn.
Selvfølgeligt er det helt ok, at spørge herinde, men man bør reagerer på det der bliver skrevet og komme af sted til dyrlægen. Ellers er der jo ingen grund til at spørge, hvis man alligevel er ligeglad med det man får som svar.
Og uanset hvor stresset morkatten var, ville killingerne have haft bedre af at blive i flokken, i den tid loven foreskriver, og lukke morkatten fra.
Da de sygdomme der tidligere er nævnt i indlæggene kan ligge latent i dine andre katte, bør du få hele bestanden tjekket, ellers står du med problemet mange år fremover.
Og jeg ville nok overveje meget stærkt at skifte dyrlæge. Jeg ville ikke være tryg ved de anbefalinger han er kommet med.
Men du vælger sikkert igen at se bort fra mit indlæg
jul 2010
tror ikke at resten af flokken er smittet, da de alle ser super fine ud, men vil selvfølgelig få dem tjekket. nu har vi jo valgt at sterilisere kattene for ikke at få killinger.
er så ked af det hele, da jeg bare ville gøre det bedste..
har bare det problem med de fremmede katte at selvom vores selvfølgelig får loppekur, øjensalve, ormekur, øredråber, dyrlægebesøg osv , måder de konstant fremmede katte med smitte og de har desværre lært vores kattelem at kende
nov 2008
Killinger der stresses - og det er flytning - bingo ...
Det er generelt ikke den udegående bestand der har de problmer den her tråd handler om - men mange katte sammen ...
dec 2006
Så du har altså kontakt til Tom. Hvorfor fortæller du os ikke, om han har fået killingerne afsted til dyrlæge? Tilsyneladende har han selv mistet mælet, nu hvor det alligevel ikke er så festligt at have fået de killinger....
Når der vises billeder af killinger, der er i så skidt forfatning, og ejeren åbenbart ikke er klar over alvoren, så understreges det selvfølgelig i indlæggene her, at der er behov for dyrlæge, så det er der ingen grund til at gå i forsvarsposition over.
Og så synes jeg faktisk, det er rimeligt at forvente, at der kommer noget respons, og gerne en opdatering om behandlingsforløbet. Behandling burde virkelig være en selvfølge.
jul 2010
har selv været til dyrlæge med de 2 resterende og dyrlægen har mistanke om at det evt kan være katteinfluenza, dog har de været sammen med de andre katte og ingen udviser det mindste tegn på noget
de 2 vi har er nu adskildt fra de andre og under behandling og har det nogenlunde fint.
har det bare så dårlig med at jeg er skyld i at køber får en stor dyrlægeregning, det var aldrig meningen, ønskede jo bare at killingerne fik et godt hjem og synes det er synd for køber at de skal starte med en syg kat, havde jeg haft den mindste mistanke om sygdom var de aldrig kommet væk.
aug 2009
Tina : Du skrev at du HAVDE TILBUDT ham den 3 farvede killing ..
Og nu skriver du at du går ud fra at han ser dine indlæg ?
jul 2010
nov 2008
Aflever altid selv dine killinger (for killingernes, den nye ejer og din egen skyld) - bed evt om at få omkostningerne dækket - så får man også navn og adresse og telefonnummer ...
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.740
Og dette gælder OGSÅmine evt. huskattekillinger.
aug 2009
jul 2010
synes også selv det er hyggeligt at høre hvordan det går med killinger, kom af med en fra et andet kuld tidligere og de sendte nogle billeder til mig idag, så jeg kunne se hvor stor og fin hun er blevet - smiler
jul 2010
feb 2007
jul 2010
utrolig søde mennesker - smiler
feb 2007
Men altid noget der sker noget... Tak for updaten Tina
aug 2009
nov 2008
dec 2006
så alt er godt**
Det må vi håbe, det bliver! JEG tror det ikke, før jeg ser billeder af killingerne igen - i bedre stand, end de er nu.
jul 2010
havde 2 hyperaktive killinger der troede min seng var en trampolin i nat.. griner
Rød øje?