835 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Øje problem Øje problem

Hej

Jeg har en alletiders hun kat på 4år.??

Vi var til dyrlægen i torsdags, da hendes hvide nethinde driller hendes ene øje, de har prøvet noget grønt væske, men der var ingen sår at se.

Jeg fik også nogle øjnen dråber med hjem til hende.
Også Jeg skulle vende tilbage idag mandag, hvis det ikke hjalp.

Men det jeg vil spørge om er, om nogen her inde har været ude for "det samme" altså at ens kats nethinde driller og der intet at se til grund til hvorfor den gør det? Hun er begyndt at sove meget meget og idag er hun også begyndt blive en smule rød på nederste del af øget, hvor nethinden trækker sig hen over øjet. ??

Så hvis nogen har en ide om hvad det kan være, vil jeg meget gerne høre fra dig/jer ??

For bestilt tid i morgen, så hun kan komme til igen så hurtigt som muligt!
Men vil være lidt ret at vide hvad det kan skyldes da dyrlægen ikke er sikker og er nød til at bedøve øjet for at se hvad der er galt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øje problem
  • #1   14. jun 2021 Er det blinkhinden der sidder hen over øjet?

I så fald kan det skyldes orm.

• #2   14. jun 2021 Vi har ikke helt styr på den hvide hinde heder, men hun har fået pille mod orm af dyrlægen i dag men ved du hvor længe der kan gå før der er bedre virkning hvis det er det ?

• #3   14. jun 2021 Nej jeg har desværre ikke erfaring med det men du kan jo ringe til dyrlægen i morgen og spørger.

Prøv at søge på "blinkhindefremfald" smiley

• #4   14. jun 2021 Mange tak det vil jeg gøre ??

• #5   14. jun 2021 hvis det er pga orm så går det over i løbet af nogle dage

men det kan også være pga infektion/sygdom i kroppen
    jeg havde en som fik det når han blev snottet

så det kan være mange ting
    men det lyder som om at hun nok bør få øjet tjekket lidt mere

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #6   14. jun 2021 Lukas have problemet med at øjet næsten var væk, sad helt ude i siden, så var hos en øjen dyrlæge, som sagde at det var meget almindelig, men mest hos hunde og det vil gå væk i løbet af et par måneder og det gjorde det. smiley Dyrlægen kaldte det Horners syndrom. Ja Lukas blev også rød i det hvide.

• #7   14. jun 2021 Okay, ja hun har haft det sådan siden weekenden, men synes bare det går lidt den forkerte vej, men tak fordi i giver os et tip om hvad det kan være!

Ringer i hvertfald i morgen til dyrlægen, så de kan undersøge øjet og se om hvilke ting det er, hun er også meget træt, og efter jeg kan læse er det godt nok trist at tænke på de bare kan få det ud i blå luft, og at det kan tage lang tid før det går i sig selv

• #8   16. jun 2021 hvordan er det gået?

• #9   16. jun 2021 Vi har været hos dyrlægen, og de mistænker betændelse bag øjet.

Vi venter på medicinen kommer i morgen, så vi kan rigtig kan gå i gang, da apoteket ikke havde mere hjemme i dag.

• #10   16. jun 2021 God bedring med hende smiley
    det lyder som om det var godt at I kom afsted igen

• #11   20. jun 2021 Hej
    Ja det har det bestemt, vi fik startet medicinen i torsdags, dsv end til nu er der ingen forskel, dog har hendes øje løs til lukke en smule sammen igen, men når hun går normalt rundt er begge øjne åbne.

Hun er stadigvæk en smule rød i øjet, samt en form af slør hinde.

Ligger et billede op, hvordan det ser ud, billede er fra i fredags men ingen tydelig forskel af bedring. Men ved ikke hvor længe de skal gå før bedring burde kunne ses, men tænker også at snakke med dyrlægen I morgen.

profilbillede
  • #12   21. jun 2021 Det ser underligt ud

• #13   21. jun 2021 Ja det synes vi her hjemme også.

Og når man zomer ind kan man se hinde som sider der, dækker noget af øjet.
    Men dyrlægen siger den vil forsvinde når man går i gang med behandlingen.

Dog er vi halvvejs igennem behandlingen, og den er der stadig.

• #14   21. jun 2021 Du kan jo Evt finde en dyrlæge med speciale i øjnesygdomme

• #15   21. jun 2021 Vi har kun to dyrlæger her på øen, men der er taget billeder og sendt over til en specielist i øjne på katte og andre dyr smiley

• #16   21. jun 2021 Dyrlægen har ringet....

Hun skal inten have fjernet øjet som koster over 3000,- eller en aflivning smiley smiley

• #17   21. jun 2021 Det er da noget af "nyhed"
    Det er jeg godt nok ked af at hører

Men vil så sige at når det drejer sig om så ung en kat ville jeg vælge at få øjet fjerne. Katten lærer hurtigt at undvære det
    Vi havde en på internatet

• #18   21. jun 2021 Vi vælger også at få fjernet øjet. Vi har en tid på torsdag.

Men kiggede en gang da jeg kom hjem fra arbejde af, og det ser lidt mere lyst ud øjet, så har et lille håb om at det kan nå at blive godt igen.

• #19   21. jun 2021 Skal nok krydse finger for Jer smiley smiley

• #20   21. jun 2021 Mange tak smiley

Vil give et opdate når der er sket mere smiley

• #21   22. jun 2021 Hvis det er en trøst, så har jeg en kat der er blind på det ene øje, men det ved han vist ikke selv smiley

Håber det bedste, det ser i hvert fald ikke godt ud.

• #22   24. jun 2021 En opdate.

Hun er nu hos dyrlægen og får sit dårlige øje fjernet.
    Det er utroligt hårdt, men blev enig om med dyrlægen at det var det bedste for hende.

Øjet var dog blevet pænere, men trykket på øjet var faldet fra 8 til 5.
    Så nu hjælper de hende og jeg glæder mig til at få hende hjem igen.

• #23   24. jun 2021 Jeg hentede hende kl 15 smiley

Hun har været i narkose fra Ca. Kl 10 af, og det virker som om hun stadigvæk har det i sig.

Hun går I hvertfald lidt skævt og benene vil ikke helt som Hun vil.

Men ved nogle af jer som hvor længe sådanne en narkose kan vare?? Bare når vi nærmer os natten, om det er ude af hende krop der ? Eller??

• #24   24. jun 2021 de fleste plejer at være rimelig godt gående efter 3-4 timer
    dog er narkosen først ude af kroppen helt efter 24 timer - i den periode vil hun have svært ved af afstandsbedømme. så hvis man kan undgå at de hopper for meget rundt i de første timer så er det bedst
    jooo det er svært. har prøvet det mange gange både hjemme og på internatet. men bare de vil sove så går det meget hurtigere med at være frisk

• #25   24. jun 2021 Mange tak for hjælp. smiley

Hun går fint, dog med lidt sving engang imellem.

Vi har fjernet alt hun kan hoppe op på lige resten af aftenen samt natten.

• #26   24. jun 2021 jeg tror at I har gjort det rigtige. Hun skal nok hurtig komme sig over at have mistet øjet
    katte er gode til det smiley smiley

• #27   24. jun 2021 Med kun et øje får hun besvær med at bedømme afstand, så udelivet er nok ikke det bedste fremadrettet.
    Ellers lærer hun det hurtigt, Lucas har i hvert fald ingen problemer.

Hun bør være frisk i morgen, men hvis du sørger for at give noget mad i små portioner, så kommer hun lettere over narkosen.

Kommentér på:
Øje problem

Annonce