{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Killing sutter i mit hår {{forumTopicSubject}}

HJÆLP - jeg bliver sindssyg!

Jeg har to killinger, som begge er 15 uger. De er ikke fra samme kuld. Hannen fik jeg, da han var 10 uger, og hunnen, da hun var 12 uger (ved godt nu, at 10 uger er for tidligt).

De sover begge i sengen med mig, men hankatten er fuldstændig besat af at sutte i mit hår. Han ser helt psykotisk ud, når han gør det. Han smasker højlydt og ælter samtidigt min hovedbund. Det er sødt, men dødirriterende. Dels fordi mit hår bliver fyldt med kattesavl, og dels fordi han vækker mig om natten/tidlig morgen,

Jeg tager ham væk hver gang, men han kommer tilbage med det samme. Jeg sætter ham ned i bunden af sengen, ned på gulvet, har sågar taget ham i nakkeskindet - intet hjælper. Han kommer ivrigt tilbage med det samme.

Hvad gør jeg??? Han skal ikke sove i et andet rum. Han skal bare ligge og sove ligeså sødt og normalt ved siden af mig, som hans legekammerat gør.

Glæder mig til at høre fra jer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing sutter i mit hår
  • #1   29. jul 2010 Killingen har et behov den ikke ahr fået dækket - en af de ulemper der følger i farvandet på at tage killingen for tidlig fra.

Det hjælper jo ikke at straffe killingen - og at tage i nakkeskindet for at killingen gør ting der for den er normalt - det gør man ikke ...

• #2   29. jul 2010 Jeg har prøvet at købe en sutteklud til ham, men den er han fuldstændig ligeglad med. Det eneste, der duer, er mors hår :o/

• #3   29. jul 2010 Nej, men hvordan skal jeg så fortælle den, at den skal lade være!?

• #4   29. jul 2010 Den kan IKKE lade være - den har et behov den ikke har fået dækket. Så du kan ikke fortælle den den ikke må.

Pris dig lykkelig bliver det den eneste uhensigtsmæssighed du oplever i dens levetid.

• #6   29. jul 2010 Min ene hankat der er et år gør det samme.. han ælter mig i hovedebunden, samtidig med han sutter i mit hår og undersøger mig for "utøjer" som de gør ved sig selv og hinanden..
    En af mine andre hanner kravler op på maven af mig på de mest mærkelige tidspunkter og ælter/holder mit hovede mens han slikker mig i hele hovedet.. De er begget over 1 år nu smiley

Jeg er overbevist om det er en kærlighed erklæring, og fordi de hygger sig smiley

• #7   29. jul 2010 ... og det skal lige siges at mine begge var over 12 uger da jeg fik dem.. den ene var faktisk 5 mrd smiley

• #8   29. jul 2010 Tak for de mange svar. Er træt af, jeg fik den for tidligt. Jeg fik den i eksamensgave, og fandt først senere ud af, den ikke var gammel nok. Ejerne skulle ud at rejse, så de VILLE af med den der.

Det lader til, at der ikke er så meget at gøre. Men forstår ikke helt hvordan jeg bare skal acceptere det, når han smasker så højlydt, jeg ikke kan sove. Måske jeg skulle købe en paryk :o)

• #10   29. jul 2010 Nej, det er ikke sikkert i dette tilfælde når de ikke er ældre.. men begge mine var over 12 uger da jeg fik dem. og den ene var 5 mrd.. så det kan også være ren og skær pga kærlighed de gør det smiley
    Jeg syns hvertfald det er hyggeligt at de gør det.. det viser at de har tillid og er glade for mig.. vil ikke have de stopper med det (kun kl 5 om morgenen ha ha)

• #11   29. jul 2010 Karina J

Salgsalder (det er den alder de fleste er nået med) og modenhed hænger ikke altid sammen.

Nej det er ikke kærlighed - det er en adfærdsbrist ...

• #12   29. jul 2010 Hmm syns ikke man kan sige at sådan er det bare, uden undtagelser.. nogle katte er mere kontaktsøgende og vil gerne hygge osv.. Også afhængig af racen..
    Flere jeg har snakket med siger det er af kærlighed.. selv den opdrætter jeg har købt dem af.. og de har så opdrættet i 30 år..
    siger ikke at det er sådan i nogle tilfælde..
    Så må det vel også være et adfærdsbrist hvis de stanker og gnider sig op af en..?!

• #13   29. jul 2010 Kælen, stangen, sitren med halen - helt normal adfærd. Det er overdreven sutten og æltning ikke (det er patteadfærd) ...

Du holder dig bare til den forklaring der passer dig bedst - nemmere kan det ikke være:-)

• #14   29. jul 2010 vil give Karina J ret, ikke fordi at hun er min søster,men ved at hvor hun har købt sine katte, er der ikke tale om et "adfærdsbrist".
    det er ren og skær kærlighed,har selv en kat på snart et år fra samme sted som min søster,og han er den mest kælne kat.
    jeg holder 100% på at når en kat gør sådan er det af ren og skær kærlighed til os,også når de stanger og gnider sig op af en.
    og min holdning kan ingen ændre.

anne

• #15   29. jul 2010 Havde egentlig besluttet jeg ikke gad bruge mere tid på den diskussion her.. men nogle sidder måske og tænker "åh nej min kat gør sådan og sådan.. den har et adfærdsbrist"

For mig skal man se katten som en helhed.. syns ikke man kan lave en tjek-liste for en kats adfærd uden undtagelser.. Lige så forskellige vi mennesker er, ligeså forskellige er dyr..
    Jeg syns man skal se på hele kattens personlighed.. nogle katte er mere sociale end andre..'

Katteracer er meget forskellige.. nogle mere sociale end andre.. og jeg mener bare man skal tage en kat som en helhed og ikke på nogle enkelte ting den gør..

For mig er et adfærdsbrist hvis katten besørger inde, er aggressiv, ødelægger ting osv..

Hvis man kan generellisere adfærd så skulle samtlige katte min opdrætter har solgt verden rundt i de 30 år have et adfærdsproblem.. Og med fare for at træde nogle over tæerne, så er det det mest tåbelige jeg har hørt.. Jeg ved 100 % hvad min opdrætter står for, hvordan deres opdræt foregår, hvor lækker katte med et godt temperament, og personlighed de har.

Karina

• #16   29. jul 2010 Karina J

Syntes da godt din bemærkning er endnu mere tåbelig:
    "Hvis man kan generellisere adfærd så skulle samtlige katte min opdrætter har solgt verden rundt i de 30 år have et adfærdsproblem."

Jeg har også sendt katte verden rundt - også opdrættet i mange - jeg kan præstere et par med den adfærd ... Og det kommer slet ikke bag på mig - for moderen døde da killingerne var fire uger

• #17   30. jul 2010 Jeg siger ikke at nogle tilfælde kan være et adfærdsbrist.. men syns bare ikke man kan generellisere det.. desuden er mine kattes mor ikke død..

• #18   30. jul 2010 Jeg har da ikke sagt noget om din kats mor kat er død - jeg skriver om min egen hunkat der døde på et for killignerne kritisk tidspunkt. DET ER EN FORKLARING på hviodan sådanne problemer KAN opstå

Det er da dig der generaliserer, så skal vi alle tro at det er DET der er normalt:
    "Hvis man kan generellisere adfærd så skulle samtlige katte min opdrætter har solgt verden rundt i de 30 år have et adfærdsproblem."

Jeg vover pelsen, det er DET der er unormalt - for det er ikke normalt katte sutter og ælter - der er patteadfærd - det hører ikke til hos psykisk stabile normale katte.

Men det er helt umuilig at få dig til at forstå - så fred med det ...

• #19   30. jul 2010 Det der gider jeg overhovedet ikke høre på.. gider ikke den tone der.. jeg siger hvordan jeg ser på det.. JEG syns man skal se på katten som en helhed.. Jeg generelisere IKKE.. Bemærk jeg skriver flere steder at jeg ikke siger det kan være adfærdsbrist i nogle tilfælde.. det DU skriver længere oppe er en konklussion at sådan er det i alle tilfælde..
    JEG mener man skal se katten som en helhed.. både dens race, hele dens personlighed og temperament.. JEG syns ikke man kan lave en tjek-liste omkring en kats adfærd da dyr er mindst ligeså forskellige som vi mennesker..

Det måde du skriver på nu er ikke konstruktivt.. det er et direkte angreb fordi jeg er af en anden mening end dig.. og ærlig talt så gider jeg ikke bruge min tid på folk der snakker ned til andre.. det må da være dig der har et problem med jeg har en anden mening, og det kan jeg egentlig ikke rigtig bruge til noget..

• #20   30. jul 2010 Lis.

Hvad med at snakke ordentlig til folk,trådstarter sprurgte om et godt råd.
    men det er åbenbart kun dit der kan buges eller hvad?
    når jeg læser det her igennem er det dig der ikke læser hvad vi andre har skrevet,og du er den type der vil have ret så nu forlader jeg det her emne for gider jeg ikke bruge tid på.
    nej så hellere grupperne hvor folk snakker pænt til hinanden.

Ann

• #21   30. jul 2010 Ann,

Puds lige brillerne og prøv en gang til:-)

Mener du trådstarter har brug for ensidig, og forkert, information - eller hvad mener du med den galde du lige skulle klemme ud - den er da om noget ikke brugbar for nogen - overhovedet:-)

Men ret har du - grupperne er hyggelige - om det der informeres om er rigtig eller forkert - det gør ikke så meget - for vi hygger os:-) og det handler den her tråd SLET ikke om - men når nu du selv bragte det på bane:-) Så, der kan du se, der er forskel på hvad du finder man kan tillade sig - i det mindste holdt jeg mig til EMNET

• #22   30. jul 2010 Ingen ønsker trådstarter skal have forkert information!
    Vi kommer med vores mening og forklaring.. det var dig der startede med at komme med den her til mig.. og det syns jeg er at generellisere uden undtagelser:

"Karina J

Salgsalder (det er den alder de fleste er nået med) og modenhed hænger ikke altid sammen.

Nej det er ikke kærlighed - det er en adfærdsbrist ..."

Jeg har flere gange skrevet at jeg ikke siger at i nogle tilfælde er det et adfærdsbrist,, men man kan ikke sige alle katte der kan lide at ligge og nusse og slikke en i hovedet har et brist...
    Jeg har aldrig nogen sinde i denne tråd givet udtryk for at det normalt vil være et brist eller at jeg kun har ret.. trådstarteren spurgte indtil det og alle folk har lov at give deres mening og erfaringer videre! EOD!

• #23   30. jul 2010 LIs.

du er slet ikke til at snakke med, mener ikke at min information er forkert men kan høre på dig at det du siger er det eneste rigtige.
    og jeg nævnte at i grupperne der snakker vi pænt til hinanden,mener jeg ikke at du har.
    og i grupperne kommer der meget brugbart,og at vi hygger os samtidig syntes jeg betyder meget.
    at deltage i det her emne gør at jeg føler en MEGET DÅRLIG ATMOSFÆRE.
    og uanset hvad vi kommer med så er det ikke brugbart.

anne

• #25   30. jul 2010 Jeg siger heller ikke det ikke kan være det.. men fordi en kat hopper op og slikker en i hovedet i 10 sekunder behøver det ikke være adfærdsbrist..
    Jeg siger heller ikke at trådstarters problem ikke er adfærdsmæssigt.. det eneste jeg sagde var at jeg havde en kat der hoppede op om natten og holdte mig og slikkede mig i hovedet, og så bliver man bare hakket ned.. jeg har sagt hele tiden at problemet kan være adfærdsmæssigt.. men det kan også være af andre årsager.. derfor skal man se på katten som hen helhed:
    - Race, flytningsalder, temperament, sind osv..

Der er forskel på at den gør det konstant og til at den gør det 1 min daglig!

Jeg siger bare at jeg ikke er bekymret for den adfærd min har.. jeg ville være mere bekymret hvis den var aggressiv, ødelagde ting og besørgede inde..

• #26   30. jul 2010 Donnas mor:

Har læst dine link og de er gode og godt forklaret.. ja trådstarters kan har højest sandsynlig et brist.. men det var heller ikke sådan jeg forklarede mine katte gjorde.. den ene hiver mig i håret ligesom de gør ved hinanden når de ordner pels og den anden slikker mig i hovedet et kort øjeblik- den sutter ikke.. den adfærd mine katte har kan være en kærligheds erklæring- også der jeg har ville hen hele tråden smiley
    Tak for link..:-) God weekend smiley

• #27   30. jul 2010 Trådstarters KAT even smiley

• #28   30. jul 2010 Tak dejlige Donnas dejige mor.

Der er masser af det - især de amerikanke sider er gode - så faktisk engang hvor i hjernen bristen er - den side kan jeg ikke lige finde.

• #29   31. jul 2010 Tak til alle, der kom med gode råd.

Kommentér på:
Killing sutter i mit hår

Annonce