{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Janni K
Janni K
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30

Uheldig situation {{forumTopicSubject}}

Hej KG!

Jeg har tidligere oprettet et indlæg, som omhandlede en meget sur underbo, der klagede dagligt over mine katte, som larmer om natten. Det er nu blevet så stort et problem, at min kæreste vil af med dem, dog har jeg overtalt ham til, at jeg kan beholde den ene. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal komme af med den? Har i nogle idéer? Jeg er stor dyreelsker, og nægter derfor at få ham aflivet, da han har så mange år foran sig (han er ikke engang 1 år), og det er også med stor smerte, at jeg må skrive dette, for elsker begge mine katte, men har måttet indse, at hvis jeg vil beholde min kæreste, må jeg give afkald på en af dem.
Så allerhelst at han kom på en gård eller sådan noget, hvilket også ville komme ham til gode, da han er meget ivrig efter at komme ud (er indekat nu), men da det vrimler med katte, hvorfor skulle nogle så tage min til sig?

Mit spørgsmål lyder således: Har I nogle forslag til, hvordan jeg kan komme af med ham? (Aflivninger er som sagt fuldstændig udelukket), men findes der nogle internater eller lignende, hvor de kan formidle ham videre? eller ville de bare aflive ham?
Jeg hader bare så meget den her situation, og jeg vil så gerne tage ansvaret for, at han stadig har en god fremtid..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheldig situation
  • #2   27. jul 2010 hej janni smiley

Jeg ville smide en masse annoncer på nettet, og se om jeg ikke kunne findet det perfekte hjem til min mis... nu ved jeg ikke om du vil have noget for ham, men mange som har "gårde katte" vil ikke giv noget dem...

ellers hæng en masse seddler op i div super markeder omkring jer, om han sælges/bortgives, så har du også lidt at skulle have sagt til det nye hjem, det har du o ikke hvis den kommer på internat...

• #3   27. jul 2010 åhhh hvor er det trist at du er kommet i den sitation.... som de andre siger, lav en masse annoncer alle vejne, måske du er heldig nogen gerne vil ha sådan en fin mis..
    Håber det lykkes for dig at finde ham et rigtigt dejlig hjem

• #4   27. jul 2010 Hvis du virkelig vil dine katte det bedste, så sørger du for ikke at skille dem af.

Den kat som du beholder, vil savne sin katteven så forfærdeligt meget, og du risikerer at den kommer til at larme endnu mere, idet den begynder at kalde....

Måske har du ret i at du skal ef med EN, men så kunne det være det var kæresten der skulle ud?.

• Janni K
    Janni K Tilmeldt:
    mar 2010

#5   27. jul 2010 Haha dorte, du fik lige et lille smil frem her, hvor der ellers ikke er noget at smile af.
    Men det er bare meget svært for mig, hvis jeg skal af med dem begge, kan godt se hvad du mener, men idet katte er meget selvstændige dyr troede jeg ikke at de ville reagere på det. Vil dem begge det bedste, og det gør mig MEGET ondt at jeg skal af med en af dem, men det er den eneste løsning der er, da jegogså holder rigtig meget af min kæreste, selvom jeg er skuffet over hans manglende ansvarstagen!

• #6   27. jul 2010 Jeg ville heller ikke turde skille dem ad, de bliver alt for deprimeret, når de har været vant til at være to... Og jeg ville nok prøve at aktivere dem, give dem nogle gode store kradsemiljøer, også skifte kæresten ud...

Jeg mener at når man tager dyr til sig, så er det hele deres liv... De har jo ikke valgt jer, men I har valgt dem.. smiley

• #7   27. jul 2010 Hvad med at lægge tæppe på gulvet?

• #8   27. jul 2010 Dorthe GGG det var også min første tanke at det så var ham der skulle gives væk, men tænkte også at hvis det nu var herhjemme så satte jeg 21 års samliv på spil for en kat, men ved så også at hvis jeg gav min mand det valg fik jeg lov at beholde alle kattene smiley

• Janni K
    Janni K Tilmeldt:
    mar 2010

#10   27. jul 2010 Jamen.. Jeg vil ikke af med dem jo smiley Den eneste trøst jeg har er, at jeg får lov at beholde en af dem!
    Jeg har i et stykke tid overvejet at gå af med Nusse, da han ikke trives ordentligt ved at være indendørs, og han sidder bare og dvæler ved vinduet hele dagen, hvilket den anden slet ikke gør.. Nusse har også for meget energi, og det er ham der larmer mest. Grunden til jeg ikke tror de vil savne hinanden er, at de ikke virker særlig tæt knyttede. De sover sjældent samme steder, og hvor Dario er meget knyttet til mig, er Nusse helt anderledes, han er meget mere sin egen. Men jeg ved det jo ikke, jeg vil bare gerne beholde Dario, da jeg ved, at Nusse ikke vil savne mig, han vil få meget gavn af den her beslutning, hvis han får et godt hjem, hvor han kan komme ud.. Men jeg tror bare ikke på, at jeg finder et hjem til ham, når jeg kigger på alle de annoncer der er herinde på huskatte, hvor der ikke er en eneste henvendelse.. Men ved ikke hvad jeg skal gøre, den her situation er virkelig uønsket og umulig..

• #11   27. jul 2010 Er de begge stadig fertile?

Måske kasteration ville hjælpe på deres skrigen.

Herudover synes jeg Lis' forslag omkring gulvtæpper er godt.

Endelig synes jeg det er synd, hvis de skal skilles. Selvom kattene ikke ligger og putter samme sted m.v. har de stadig gavn af hinanden, og de har også selskab, når i ikke er hjemme.

• #12   27. jul 2010 Det er en rigtig røv situation, du er kommet i smiley
    Tror desværre at du skulle gå af med begge to. Jeg ved godt, det er rigtig hårdt for dig, men tror man bliver nødt til at tænke på den kat, som kommer til at gå alene i lejligheden. Tror det ville være hårdt for den, når den er vant til at gå med en anden kat. Nogle gange må man sætte kattenes behov foran sine egne, selvom det er ski** svært...
    Jeg håber virkelig, at du finder ud af noget!

• #13   27. jul 2010 Jeg ville vælge at lægge gulvtæppe på at smide kærsten ud. Sådan et ultimatum giver man ikke et menneske man holder af og respekterer.
    Vælger du at skille dig af med en kat, bliver du næsten nødt til at komme af med dem begge, når de er knyttet så meget til hinanden

• #14   27. jul 2010 " Jamen.. Jeg vil ikke af med dem jo smiley Den eneste trøst jeg har er, at jeg får lov at beholde en af dem! " Skal du have "lov" ?? Af hvem ?
    Når nu din kæreste er ansvarsløs så skulle du måske vise, at det er du IKKE ?
    Jeg ville nok også bede kæresten om, at hjælpe med at løse problemet på en anden måde eller også måtte HAN flytte !!!

• #15   27. jul 2010 Jeg ville ikke kunne lade være med at stille mig selv spørgsmålet, om min kæreste virkelig holdt af mig, når han kunne komme med sådant et ultimatum.

Hvad bliver det næste, han forlanger af dig?

Og så giver jeg ellers de andre ret i, at det ville være synd at skille de to katte ad.
    Du risikerer også, at den kat, der bliver tilbage, vil larme endnu mere, og så forlanger din kæreste vel nok, at du også skal skille dig af med den.
    Så kan du lige så godt finde et hjem til dem sammen nu og så helt undvære at have katte.

Ved godt, hvad jeg gjorde, hvis min kæreste kunne nænne at stille mig et sådant ultimatum!

• Janni K
    Janni K Tilmeldt:
    mar 2010

#16   27. jul 2010 Kæresten og jeg er blevet i stand til at tale sammen igen i dag, og det lader til, at han er villig til at prøve andre løsninger først, men hvis det ikke kommer problemet til livs, så må jeg af med en af dem eller dem begge.. Ved godt at det er ham der gør situationen svær, og har også lagt ham på is og været meget meget sur på ham, og jeg holder med jer omkring at han frasiger sig alt sit ansvar og opfører sig dumt, og jeg havde selvfølgelig aldrig troet, at han ville kunne finde på, at være som han er nu, men I må også kunne forstå, at jeg har en kæreste som jeg er glad for, og som jeg har været sammen med i 2 år, vi bor i lejlighed sammen og jeg har noget i ham, som jeg ikke kan undvære.. Men vil for alt i verden finde en løsning som vi alle (både mig, ham og mine missedrenge) kan lide, og havde han forlangt dem aflivet, så var han røget ud, men jeg tror på, at den rette løsning kan findes, skal bare lige have fundet frem til den smiley Men han er villig til at få købt noget gulvtæppe, så jeg tror det (inklusiv strammere regler for misserne) måske kan afhjælpe problemet, om ikke andet er det da et forsøg værd!

• #17   27. jul 2010 Håber det løser sig for dig :)) Og for kattene :))

• #19   18. sep 2011 Så gulvtæpper hjalp ikke?... Kan se der er én kat i profilen, som nu er urenlig og til salg smiley

• #20   19. sep 2011 Det var godt nok synd at skille dem ad :-((
    Det er højst sandsynligt derfor, katten er blevet urenlig.

Kommentér på:
Uheldig situation

Annonce