{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.059 visninger | Oprettet:

naboen passer ikke sine katte - hvem kan vi bede om hjælp? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen, jeg er i den uheldig situation, at jeg kender til en der har 6 katte hvor de alle er i familie sammen, moren har nu fået killinger, med sin egen søn, og der er sikkert flere af de andre katte der er gravide.

hende der har dem har ikke været hjemme i 3 dage nu, og den ene af katten har lige født idag.

hendes lejelighed ligner lort, lugter af katte lort og katte pis.

har haft fat i dyrenes beskyttelse de vil/kan ikke gøre noget da hun åbenbart ikke har gjort noget forkert.

er der nogen der ved hvad vi kan gøre? da mig og min kammerat, tager til Esbjerg igen imorgen, og efter det er der ingen til at give dem mad og vand...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  naboen passer ikke sine katte - hvem kan vi bede om hjælp?
  • #1   3. nov 2009 Prøv at snakke med Kattens Værn.. Måske de vil gøre noget...?!

• #2   3. nov 2009 Hvor lyder det forfærdeligt!

Håber der er nogle som har gode ideer eller kan hjælpe....

• #3   3. nov 2009 Er kattens værn og dyrens beskyttelse ikke det samme hvis ikke hvor kontakter jeg kattens værn?, og vi aner heller ikke lige hvad vi skal gøre med de nyfødte killingere, de er fra idag, jeg fant en på gulvet den var helt våd, lagede den ind i hulen hvor dens mor lå

• #4   3. nov 2009 Ring til jeres lokale dyrlæger og forklar situationen og at i gerne vil have at de ringer til dyrenes beskyttelse for jer. De plejer at blive taget alvorlig og ellers kan dyrlægen forhåbentlig give nogle råd.

• #5   3. nov 2009 Det er ikke helt det samme...

http://www.kattens-vaern.dk/

Nederste venstre hjørne står der et tlf nr.. Jeg tænker du vil blive stillet om til en afdeling nær dig.. Men jeg ved det ikke.. Forklar dem situationen.. Så kan det være de kan hjælpe dig på vej...

• #6   3. nov 2009 takker prøver jeg

• #7   3. nov 2009 Åh sikke da noget møg..

jeg håber du finder nogen der vil gøre noget..

• #8   3. nov 2009 tyder ikke på der er noget der kan gøres :S, det er åbenbart ikke ulovlig at efterlade katte alene nogen dage, og ikke have penge til mad, og lade dem parre på kryds og tværs :S

• #9   3. nov 2009 Hvor er det bare sørgeligt smiley
    Stakkels dyr!!!

• #10   3. nov 2009 Det kan simpelthen ikke passe, at der ikke er nogen der kan hjælpe, hva' fa.... er det for noget...
    Der er en meget ihærdig mand (Axel Erik Sørensen) der har startet /leder noget der hedder "Alle dyrs ret", han er(var i hvert fald) ukuelig dyreværns forkæmper, prøv om ikke de kan hjælpe dig på en eller anden måde, du kan se oplysninger her:
    http://www.alledyrsret.dk/
    Jeg synes det er super godt du prøver og håber virkelig det vil lykkes for dig.
    Bedste Hilsner
    Pia

• #11   3. nov 2009 Er det normalt en katte mor skubber sine killinger ud af den hule hun ligger i?

• #12   3. nov 2009 håber der nogen der kan hjælpe her, vi ved intet om små killingere, og katte moren blir ved med at skubbe dem ud af hulen og ligge sig til at sove, hvad skal vi gøre og hvad må vi ikke gøre? de blir da kolde af bare at ligge på gulvet :S?

• #13   3. nov 2009 det en svær situation må man sige...håber du finder en løsning

• #14   3. nov 2009 fat i Axel Erik Sørensen, han ville prøve at få fat i nogen så nu sker der måske noget :), men hvad skal vi gøre med de killinger hun skubber ud?

• #15   3. nov 2009 okay, gør vi så smiley

• #16   3. nov 2009 det lyder som om hun skubber dem fra sig. Lader hun dem die? Du skal sætte en kasse op med lagner eller lign. Stoffet MÅ IKKE være håndklæde eller lign, som killingernes kløer kan sidde fast i (de kan ikke selv tage kløerne tilbage).
    Det kan være en rigtig god idé at lade moren og killingerne være i et rum for sig selv, så hun kan få ro på. Du skal sørge for killingerne holdes varme hele tiden, og de tager på i vægt (det første døgn her kan de godt tabe sig lidt). Prøv at ligge killingerne ind til hende, og se om de kan/vil die, og om hun lader dem gøre det.

• #17   3. nov 2009 HVIS du da vil lade dem overleve? Jeg ved det lyder barsk, men tænk på nogle indavlede killinger som kommer ud af det. Det kan også være at de er så defekte, at moren simpelthen er klar over det, og derfor ikke vil have noget med dem at gøre, og lader dem simpelthen dø.

• #18   3. nov 2009 Dk misling: hun blir ved med at skubbe dem ud, lige som hun ikke gider dem, håber lidt på ham fra alle dyrs ret finder ud af noget idag da vi tager til Esbjerg igen imorgen mig og min kammerat, og å er de efter ladt til sig selv.

De kan ikke være i et rum for sig selv da det er en ekstrem lille lejelighed fatter slet ikke hun har så mange katte.

prøver det med en kasse, ser om det virker,kan vi give moren noget eller gøre noget for at hjælpe hende idag imens vi er her?

• #19   3. nov 2009 i kan give hende noget mad så kan få en masse energi af. Vådfoder, killingefoder, bland evt en pasteuriseret æggeblomme med piskefløde og druesukker, det er opkvikkende for hende.

• #20   3. nov 2009 Har du adgang til lejligheden hvor katten er?
    Har du lovet at passe kattene, det jeg mener er hvordan er du blevet opmærksom på der er et problem?
    Hvis du har lovet at passe og nu ikke er der til at passe, kan du måske få en anden til at hjælpe?
    Har du nogen anelse om hvor ejeren er og hvornår hun kommer hjem igen?
    Er det en stakkel (fx med psygiske problemer), som har disse katte, kan det være de sociale myndigheder (også) skal ind over.

Jeg håber virkelig du finder du af noget og at Axel Erik Sørensen kan hjælpe dig. Jeg har for mange år tilbage haft kontakt med ham ifbm en dyreværnssag, hvor han var til stor hjælp
    smiley
    Pia

• #21   3. nov 2009 pia: mig og en kammerat skulle være hos hende et stykke tid, mens vi ventede på vores lejelighed, da vi kom kom vi ind i en ekstrem beskidt lejelighed, og fik en dårlig undskyldning om hun havede holdt fest, vi hjalp hende med at rydde, op og efter at været her i et par dage og blev mig og min kammerat ening vi ikke ville være her mere, da hun er et kæmpe svin rent ud sagt, så vi fant et sted vi kunne være fra på onsdag til vi for nøglen til vores lejelighed her i den her weekend der kommer nu.

Vi har ikke lovet at passe hendes katte, hun tog afsted på arbejde i søndags, og hun kom ikke hjem vi ringede til hende igår hvos hun sagde hun ville komme hjem igår aftes hun kom heller ikke.

idag er hun stoppet med at svare, hun ved vi tager afsted imorgen tidlig osv.

men de dage vi har været her har vi måtte ligge ud for katte mad osv, da hun åbenbart ikke har nogen penge heller.

og intet tyder på hun har tænkt sig at komme tilbage, vi sagde endda til hende i mandags da vi snakkede med hende hun blev nød til at komme hjem og tømme katte bakke osv. da vi ikke ville passe hendes katte.

vi har osse haft fast i hendes Arbejds plads, de aner ikke hvor hun er, og der har været et par store folk at banke på døren imens vi har været her så har en mistanke om hun evt. er gået under jorden, og havede vi vist hun var sådan havede vi aldrig sagt ja til hendes tilbud dengang

• #22   3. nov 2009 Hvor mange killinger får en kat? der var 2 tidligere nu er der 3, kan der komme flere?

• #23   3. nov 2009 Min fik 5 killinger.. Har hørt om en der fik 9....
    Men det mest normale er 4-5 stykker..

• #24   3. nov 2009 okay, så det kan være der kommer flere :S med de killinger der er nu er der der 9 katte i lejeligheden :S

• #25   3. nov 2009 Hvorfor kører I ikk bare kattene på et internat?? Hun er tilsyneladende helt ligeglad med dem.. og hun har åbenbart ikk penge til at passe dem. Aflever dem er trygt sted, så må hun jo selv hente dem igen hvis hun mener hun kan tage sig af dem. Er de ikke øremærkede eller på anden måde registrerede er de jo i teorien ikke kun hendes hvis man kan sige det sådan...

• #26   3. nov 2009 Puha.. Det lyder godt proppet..
    Plus du sagde at det var en MEGET lille lejlighed.. :S

• #27   3. nov 2009 Rikkes: de er ikke øre mærket tiviler på de er chippet,

• #28   3. nov 2009 Jamen så synes jeg simpelthen bare I ska lægge en besked til ejer om at I har afleveret dem et trygt sted, og hun kan kontakte jer hvis hun vil vide hvor de er. På internatet blir de vaccineret, sterilliseret og øremærket. Så er det gjort!! Hvis ikke I gør noget er jeg bange for de små dør.. det gør de måske alligevel, men de fortjener en værdig død ihvertfald, ved evt aflivning, ikke ved at fryse ihjel på et koldt gulv eller dø af sult;o(

• #29   3. nov 2009 Jeg giver Rikke S 100% medhold dér...
    Et eller andet skal der i hvert fald gøres..
    Det er nok den mest forfærdelige måde at dø på, ved at sulte og fryse ihjel smiley

• #30   3. nov 2009 hvis axel ikke har ringet idag, så tager vi på internat imorgen inden vi tager til Esbjerg, moren vil slet ikke ligge ved sine killinger og de mijaver helt vildt

• #31   3. nov 2009 sørg for de ligger på nogle tæpper i en kasse, har i gjort det?? lagner er nok bedst, eller fleece tæpper. De fryser ihjel hvis de ikke bliver holdt varme.

• #32   3. nov 2009 Har i kontakt med et internat, så i er sikker på at have et sted at aflevere?

Jeg håber virkelig der kommer en 'lykkelig' udgang på det her, det er en utrolig tragisk historie.
    Bedste Hilsner
    Pia

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #33   3. nov 2009 Prøv at kontakte www.hittekilling.dk og fortæl dem som det er, måske kan de hjælpe, hvis mormis ikke vil killingerne.

• #34   4. nov 2009 Jeg vil passe på hvor meget du gør på egen hånd, hvis der nu komme en sag ud af det... Du kan hurtig få få den forkerte plads i sagen hvis du går ind og gør noget uden hendes tilladelse..
    Jeg synes du skal ringe til Dyrenes beskyttelse som det første i morgen og lad dem råde dig derfra... Så tror jeg de kommer ud, og måske tager politiet med...
    Åhh små puslinger.. Håber alle dyrerne bliver tvangsfjernet og viderformidlet på de rette tidspunkter til de rette folk smiley Godt du gør noget ved det istedet for at være passiv

• #35   4. nov 2009 Det er simpelthen ikke til at holde ud, at det skal være så svært at få hjælp i sådan en situation.
    Kvindemennesket er åbenbart helt ude i tovene, og er ikke i stand til at passe sine dyr. (og nu har hun så tørret det af på jer).

Nu har du godt nok kontaktet Alle Dyrs Ret - og jeg håber de tager sig af det i en Helvedes fart. Ellers er der Oasa (kender dem kun fra nettet, men kan se, at man kan anmelde vanrøgt til dem).

Jeg håber virkelig, at der snarest bliver taget hånd om de stakkels katte. Når/hvis engang kvindemennesket kommer tilbage fra "tovene" vil hun nok også være taknemmelig for, at der er sørget for de dyr hun pt. ikke selv kan tage vare på.

• #36   4. nov 2009 Steffen og Sille J: Er der noget nyt?
    Har virkelig tænkt meget på jer og de små misser....
    bedste hilsner
    Pia

• #37   4. nov 2009 Steffen og Slle J: Noget nyt ???
    smiley
    Pia

• #38   5. nov 2009 Jeg sidder også med bævende hjerte og venter på - forhåbentlig godt - nyt.

• #39   6. nov 2009 Måske hvis man skrev en PB til Steffen og Slle J ?

• #40   6. nov 2009 De ikke har været logget på siden ...
    Uhhh, jeg kan ikke li', at vi ikke hører noget smiley

Kommentér på:
naboen passer ikke sine katte - hvem kan vi bede om hjælp?

Annonce