{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

er hunkatten måske syg? {{forumTopicSubject}}

hej

min hunkat (1 år) har totalt ændret adfærd efter at have født smiley og jeg troede lidt at det ville gå over. Men den opfører sig stadig sådan:
den kommer med nogle mærkelige lyde, uden at åbne munden, og det kunne godt lyde sådan lidt klagende. Samtidig mjaver den også mere end den gjorde før. Den har hele tiden store øjne, som om den er bange.

jeg tror lidt, at den bare er begyndt at "snakke" mere til mig. Men synes stadig det er mærkeligt.

2. ting er, at jeg overhovedet ikke har set den gå på bakken efter den har født, før her i aften, hvor den kun tissede. Der er helt ren grus i. tror den måske gør det udenfor. Skal den ikke så meget på bakken, når den for det meste får tørfodder, og kun lidt vandfodder?

Kan den have problemer med at komme af med afføring, når man tænker på de mærkelige lyde den kommer med? den spiser nemlig normalt, så jeg ved ikke smiley

Undskyld, at det blev ret langt. Men ville godt give en god beskrivelse af det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er hunkatten måske syg?
  • #1   26. jul 2010 Hvornår fødte hun?

    Klagende lyde og store pupiller er tegn på smerte!

    PS: En hunkat med killinger bør have fri adgang til foder og så meget vådfoder som muligt.


  • #2   26. jul 2010 det er 3 uger siden

    det er første gang jeg har kat, og troede at tørfodder til killinger (perfect fit junior) var godt. den får kattemælk, kaffefløde og vand ved siden af.

    men kan nu se, at det nok var forkert med at give mest tørfodder smiley


  • #3   26. jul 2010 Lader hun killingerne patte uden problemer?
    Prøv at se hendes patter efter! De på ikke være knudrede og hævede. Er de det, har hun muligvis yverbetændelse.

    Med hensyn til foder kan det skam nås endnu smiley
    Et optimalt dåsefoder til killinger, kogt fisk og kylling, gerne blandet med kogt kartoffel, ris eller rå havregryn + kogevandet, råt kød i strimler, hakket oksekød osv. Det er bare om at komme i gang.

    Det varer jo heller ikke længe, før killingerne begynder at spise selv.

    Prøv at give hende noget kattemalt - Det kan hjælpe, hvis hun har hård afføring. Husk også at rede og børste hendes pels, så hun undgår at slikke for mange hår i sig.



  • #4   26. jul 2010 mange tak for din hjælp smiley vil straks gå i gang med at give hende noget våd fodder.

    tjekker også om det måske kan være yverbetælndekse. men håber virkelig at det ikke er.


Kommentér på:
er hunkatten måske syg?

Annonce