{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Åh den lille mis ... {{forumTopicSubject}}

Hende tøsemissen render jo her uden for, og efter aftale med dyrenes beskyttelse begyndte vi at fodre hende, da hun enten var med killinger, eller havde killinger ...
Vi tog hende så et smut til dyrlægen, og hun var die givende, så havde jo killinger et sted og så måtte vi jo fodre videre ...

Nu de sidste 3 dage har hun været her mere end hun plejer, faktisk hele dagen ...
Og så idag, der så vi hendes patter, og sikke et skrækkeligt syn ..... !

Der er ligesom en tyk pølse, hele vejen under patterne i højre side, så meget at de peger helt ud i luften ......

Så jeg måtte ringe til dyrlægen igen ....
Jeg havde heldigvis noget penicillin liggende, og dyrlægen mente det var det mest fornuftige at give hende det, og så se mandag......

Missen vil rigtig gerne ind, men vi tør jo ikke rigtig, ved jo ikk hvad hun siger til de andre ....

Og problemet er - jeg har 6 katte og det er rigeligt, og jeg kan simpelthen ikke aflevere hende på internatet her i byen, for det er virkelig dårlig behandling, så mit håb er at nogle af jer lige står og mangler en skøn misse pige...

Er der nogle som kender til brystbetændelse ?
Er det mon fordi hendes killinger er gået til, eller kommer det alligevel ?
Og hvor langt tid går der inden det bliver bedre ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh den lille mis ...
  • #1   24. jul 2010 Der er lidt billeder af hende i det album der hedder hjemløs (drægtig) kat ..

• #2   24. jul 2010 uha Betina. Hvor er det synd. Hun har helt sikkert yverbetændelse og skal omgående på penicilin. Det gør voldsomt ondt på den stakkels kat. Gad vide om killingerne er døde eller blevet lukket inde, så hun ikke kan komme til dem. Ellers osse en ubehagligt menneske der har fundet dem og aflivet dem. Ja mulighederne er mange.
    Jeg kan godt forstå at du har nok i dine egne, det har jeg osse i mine, her hvor jeg bor. Jeg håber du finder hjælp til den stakkels kat, ellers synes jeg du skal få den aflivet. Det er trods alt bedre end hun skal lide og få en evt nekrose (koldbrand).
    Held og lykke søde Betina

• #3   24. jul 2010 hun har fået penicillin 2 gange idag, men føj hvor kan jeg forestille mig det gør ondt - vi andre brokker os bare mælken løber til ....
    Jeg har også tænkt om nogle har taget hendes killinger, problemet er jo at vi ikk aner hvor de er ....
    Vi må se i morgen, hvordan hun har det, håber pillerne virker ....
    og tak for støtten ...

• #4   24. jul 2010 Samtidig med antibiotica bør hun også få noget smertestillende.
    Prøv, om du kan få din dyrlæge til at ordinere flydende Metacam.

Stakkels lille missemor

... og dig. Som jeg før har sagt, virker du som en magnet på de nødstedte katte!

• #5   24. jul 2010 vi har givet hende en kvart rimadyl - det var lige det eneste vi havde i huset ...
    Vi har lagt tæpper ind i min mors skur, og åbnet vinduet, så kan hun hoppe ud hvis hun vil, men hun lagde sig straks på tæppet, men hun ser træt ud ....
    Kan hun ha killinger et sted ? eller ville hun så ikk gå over til dem ??
    Og siden hendes patter ser sådan ud, mon ikk de er væk så ?

Mega - vi lovede ellers vores dyrlæge at vende ryggen til alle de tilløbere i år, men hun er jo kun et nummer i rækken - ved sku ikk hvorfor de hele tiden finder os, de der hjemløse tidligere tam katte, som folk åbenbart ikk gad mere ...

• #6   25. jul 2010 En kat med yverbetændelse har som regel også feber ud over smerterne, så det skyldes måske feberen, at hun virker træt.
    Hun kan også have så ondt, at hun undlader at opsøge killingerne.

Hvis det er 20mg. Rimadyl, du har, er dosis ½ tablet daglig.

Kommentér på:
Åh den lille mis ...

Annonce