13.184 visninger
|
Oprettet:
Killing alene hjemme? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har lige fået mig en killing igår, som er ca. 4½ måned gammel. Den er faldet rigtig godt til, og vi hygger os sammen. Der er ingen problemer med maven, og han er begyndt at spise og bruge kattebakken.
Kan jeg lade ham være alene hjemme imorgen i ca. 2timer mens jeg tar hen og træner? Eller er det for tidligt? Han miaver meget, hvis jeg lukker døren når jeg går på wc fx.
På lørdag kommer han nok til at være alene en 4-5 timer, da jeg ska til 80års fødselsdag. Nogen gode råd til det?
Håber I kan hjælpe
jun 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
jan 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 33
Han spiser generelt ikke særlig meget. Her til aften da jeg gav ham mad, inden jeg selv spiste, spiste han ca. halvdelen. Men han drikker meget.
Men måske skal jeg droppe de 2timer imorgen, så det måske kan blive lidt nemmere lørdag.
Kan det være godt at købe en dåse kattemad? Som lidt luksus til lørdag?
jan 2008
Jeg fodrer ham med Hills lige nu. Skal langsomt skifte over til RC, som jeg har købt til ham. Men han fik Hills fra internatet hvor jeg hentede ham.
Jeg har selv bygget et stort gulv-til-loft klatretræ med en hule og hængekøje Som han bruger ind i mellem. Skal lige have ham vendet til at kradse i det, i stedet for i møblerne ... for nogen gange kradser han i min sofa.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
gid der kun fandtes din slags hvor er det dejligt at høre du tænker over hvis din kat skal være for meget alene hjemme jeg tænker som de andre masser af god mad og så måske at du leger en del med den inden du tager afsted så den er godt træt giv den en bluse, t shirt,lagen el.lign som du har sovet med det lugter nemlig af dig og så vil den føle sig tryg....
Knus Marlene
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 75
Og velkommen i katte verdenen
jan 2008
jan 2008
Jeg har også lidt katteslik. Både det usunde og tørrede småfisk.
jan 2008
Tak for jeres hjælp og råd.
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 75
jan 2008
Hehe Det var ikke så dyrt. Kostede vel omkring 3-400kr i materialer. Men det har taget rimelig lang tid. Især at beklæde det med stof tog lang tid!
Men min far var god til at give en hånd med
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
Jeg fik selv min Bellatrix herhjem for en måneds tid siden. Alt var og er helt fint, hun spiser ikke meget, men hun er også lille. Ellers er alt helt perfekt. I starten miavede hun også når jeg lukkede døren til toilettet. Jeg var godt nok også nervøs for at lade hende være alene hjemme. Ville hun kunne klare det? Ville hun miave så meget at naboerne ville blive sure?
Men der er ikke andet at gøre end at tage væk, og så starte blødt op. så jeg synes helt sikkert du skal tage afsted i morgen. Mislingen skal nok lære det. Det er jo ikke fordi du er væk en hel dag med det samme (:
Min kat har lagt sig til at sove fra første gang jeg var væk, og hopper glad frem til døren, gaber og strækker sig når jeg kommer hjem igen (:
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 35
I starten havde jeg SÅ ondt i hjertet, når jeg tog på arbejde, trods jeg kun arbejder to dage om ugen, og går i skole et par timer om ugen, delt udover forskellige dage... Men når jeg så kom hjem, kunne jeg høre at han kom styrtende hen til døren, og når jeg så så ham, var han helt søvnig Så de sover bare når man ikke er der Præcis som Bellatrix skriver
Dog har det hjulpet mig en del at vide, at han har en ven at lege/hygge med, når jeg ikke er der Vi fik nemlig endnu killing for små 3 uger siden.. Så det kan klart anbefales med to, selvom det var hårdt at lade dem være alene den første dag Men tror mere det er mig der lider, hehe
Held og lykke med den lille, det er skøøønt selskab
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Men Jeg mener godt at du kan gå til træning, det er sikkert dig der vil have det værst. Den lille mis vil sikkert lægge sig til at sove. Leg med ham inden du tager afsted, så han bliver træt og læg eventuelt en brugt t-shirt han kan ligge på. Hvis den er vandt til at der er tv eller musik tændt når du er hjemme, lader du det være tændt, for så er det nogenlunde som det plejer.
Det samme ville jeg gøre på lørdag.
Til kradseriet vil jeg anbefale dig at købe nogle baldriandråber og sprøjte på kradsetræet.
Held og lykke med den lille
Killing alene hjemme?