{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Kradsetræ - hvilket? {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Jeg er på jagt efter et nyt kradsetræ, da dem jeg har er slidt op efter 4 års brug. Jeg har to store huskatte på 5-7 kg, og så har jeg en killing på vej (britte), så det skal være et robust træ, som ikk vælter. Jeg har kig på tre, men kan ikke beslutte mig, så hvilket ville i anbefale?

(link fjernet)

(link fjernet)

http://shop.petfun.de/en/kratzbaeume/deckenkratzbaeume/jacky-o.html

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradsetræ - hvilket?
  • #1   12. jul 2010 Så vidt jeg ved, er kattens no. 1 rigtig god kvalitet, og det ser også mere robust ud end de andre - så det ville jeg i hvert fald vælge :o)

Og det ser også skønt ud - både til at drøne op ad samt hænge i!

• #2   13. jul 2010 Jeg ville vælge Kattens No. 1, da det er rigtig god kvalitet.

• #3   13. jul 2010 Jeg ville ikke vælge kattens no1 - det holder ikke specielt længe så er stolpere kradset igennem - tyndt plys på liggefladerne. (taker af egen erfaring)

Pet fun model nr to - den tror jeg mere på - holdbarsmæssigt

• #5   13. jul 2010 Vi har både Petfun og Kattens no. 1 kradsetræer herhjemme og følgende modeller:

Kattens no. 1 - Eiffel
    (link fjernet)

Petfun - Laura
    (link fjernet)

Petfun - Silvia
    (link fjernet)

Herudover har vi 180 cm høj sisaltønde med 6 huller med liggeplads til kattene indeni.

Vores erfaringer med kradsetræerne fra de to producenter er som følger:

Kattens no. 1:
    Kvaliteten af materialerne er noget skrammel. Hængekøjer, stammer m.v. bliver hurtigt slidt og kommer let til at se forfærdelig ud. Også er vores endda primært brugt af drengene og ikke hele flokken. Køjerne er heller ikke aftagelige, hvilket er øv, når man skal rengøre dem.

Til gengæld er deres loftanlæg og trykfordeler efter min mening i særklasse. Det er let at betjene, skånsomt mod loftet og kan løbende efterspændes.

Petfun:
    Generelt synes vi petfuns produkter er pænere møbler at have stående. Funktionaliteten, holdbarheden og kvaliteten er kradsetræerne er upåklagelige. Køjerne er aftagelige og lette at rengøre.

Vores Silvia træ ser faktisk stadig helt nyt ud, selvom det bruges af hele flokken og efterhånden er over 2 år gammel. Dog har kattene flænset plysset på hulen på det andet træ relativt hurtigt.

Eneste minus er deres gulv-til-loft modeller, hvor loftanlægget ikke er nær så godt som Kattens no. 1. Det er hårdt for loftet og trykfordeleren er væsentlig mindre og uden skridsikkert gummibelægning.

Lært af vores erfaringer køber vi med alt sandsynlighed aldrig Kattens no. 1 igen. Fremadrettet holder vi os fra træer med plys, sovepladser med plys (velcro-påhæftning er noget lort), ikke-aftagelse køjer osv.

Skulle vi have nyt kradsetræ til vores katte ville det enten blive et fra Petfun eller Kirstins Katzenshop.

Pøj pøj med jagten

• #6   13. jul 2010 Tak for alle jeres kommentarer smiley

Vil man mon kunne anvende trykfordeleren fra kattens no 1 til træerne fra Petfun?
    Lige pt. hælder jeg mest til at købe den lille model fra Petfun, og så måske senere også et galoptræ fra kattens no. 1

• #7   13. jul 2010 Jeg har en trykfordeler til Kattens No1 der kan købes billigt.

Jeg tror ikke den passer til Petfun

Kommentér på:
Kradsetræ - hvilket?

Annonce