Hvilket kradsetræ bruger I..... {{forumTopicSubject}}
og hvorfor...?
Vi har nu gennem tiden prøvet en del forskellige kradsetræer.....nogen med bedre held end andre......
De flese har ikke kunne holde til, at vores store katte har tumlet voldsomt i dem.....så er de knækket i skruerne og og hængekøjerne er gået op i syningen
Så som ejer af en flok store og aktive mainecoon katte har jeg fundet ud af at kradsetræet skal være af:
1) Kraftige stammer med tykke skruer
2) tyk seasal
3) hængekøjer...et absolut must.....må gerne kunne lynes af og vaskes
4) og gerne hylder med kant - hvor i der ligger en pude som kan tages af og vaskes....da killingerne let falder ud over kanten...
5) Kradsetræet skal være højt og kunne fæstnes til loftet....
6) plysen på liggefladerne skal være kraftigt så det ikke alt for hurtigt kommer til, at se slidt ud....
/> tønder med seasal på siderne er også et hit til killingerne
Hvad bruger I til jeres katte ?? og Hvorfor ?
anna
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 48 Svar: 111
http://www.petdreams.dk/stort_gulv_til_loft_kattemilj_med_alt_i_udfordringer-p-734.html
Vores kat er rigtig glad for den..
Har også købt en anden en igår(en lille en på ca 1,20 m, men den findes ikke på nettet.. men den er ikke med plys, men noget tyky og dejlig blødt stof:)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
http://www.robusta-kratzbaeume.de/
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Jamen det gør de - holder:-) Jeg købte det første for 6 år siden - stadig flot og ser ikke brugt ud - nr. 2 købte jeg på udstillingen i Bremen.
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
I længden kan det blive dyrt at invistere i billige produkter....da de kun holder et minimum af tid....
Robsta står helt klart på min ønske seddel......ellers kan jeg da helt bestemt anbefale et kradsetræ fra NaughtyCoons katte shop.....
http://www.catshop.naughtycoon.dk/trae.html
Jeg ved ikke, hvor det ellers kan købes....men jeg købte mit der...det hedder Ibarra. Puderne kan tages af...hvilket er en fordel når kattene løber ud og ind af løbegården...ligeledes kan hængekøjen tages af og vaskes/renses....
Ellers er sisal tønderne et hit her...specielt når der er killinger
anna
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Ved det på væggen kan min kat strække sig helt ud
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 20
vi har sådan et - bare med en platform oven på som han kan kravle op på..
mar 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 5
Vi fældede et løvtræ ca. 20 cm i diam. i stammen. Som har en del forgreninger længere oppe af stammen...Toppen af træet er skruet ind i en af bjælkerne vi har i loftet
En STOR plantekasse i træ, som fod. (den er fyldt med grus, og større sten.) I stenene er nedsænket små potter m kattegræs/ katteurt.
Jeg har syet 2 små hængekøjer i lærredsstof, som hænger i træet, nogle legemus hænger i elastiktråd. Øverst oppe ved forgreningen, er der en lille træhytte med en katteseng inden i...Vi har valgt at beklæde stammen med kokos.måtter....
Under 2 af grenene har vi hængt potter med hængeplanter, så det ser dekorativt ud....
Den er stabil( faktisk så stabil at vores yngste datter på 6 har været oppe at klatre, for at se til katten som lå øverst oppe i hytten.,
jun 2009
Følger: 33 Følgere: 15 Katte: 4 Annoncer: 1 Emner: 13 Svar: 150
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
(link fjernet)
Det kraddsetræ jeg har fra NaughtyCoons pet shop - holder rigtigt godt i sisalen og i betrækket....prisen er absolut billig i forhold til hvad man får for pengene.....ps. jeg taler ikke om banalife træet men om de klatre træer som er længere nede på deres hjemmeside *S*
anna
sep 2011
Følger: 1 Svar: 3
Det vi valgte at købe hedder "Gulv-til-loft kradsetræ Santander". Vi valgte dette pga. højden og så også fordi man kan justere træet i højden. Vores kat elsker (ligesom mange andre katte), at kravle så højt op som muligt, så derfor passer det perfekt til os. Og så er det utrolig holdbart i forhold til andre træer vi har haft. Dog også lidt dyrere, men vi føler at vi ahr fået noget for pengene
Hvilket kradsetræ bruger I.....