{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Er killingen blind?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

For 4 uger siden fik min skønne kat 4 søde små killinger.

De 3 af dem opfører sig som ganske "normale" killinger og er blevet monster frække og er over det hele nu.

MEN... den ene skiller sig MEGET ud fra de andre. Han er dobbelt så stor, ligner slet ikke sine søskende og har et helt andet sind. De har ligget i en kasse indtil nu hvor de 3 af dem selv har lært at hoppe op og ned.... undtagen ham den tykke. Han er først i dag begyndt nogenlunde at gå... men nu er vi i tvivl om han er blind!! Når han så endelig går, går han og kigger nedad i stedet for for fremad, til siderne og sådan og det virker ikke rigtig som om han kan orientere sig smiley

Er der nogen af Jer der ved hvordan man endeligt kan finde ud af om han er blind eller om han måske bare er lidt mere "bagud" end de andre?? Det kan jo være svært at få sådan en killings opmærksomhed 100% så man kan få den til at følge en med øjnene - har prøvet med de 3 andre killinger og det har de sgu heller ikke tid til :0)

Så håber virkelig nogen kan hjælpe mig med at få afklaret "mysteriet".

Mange knus fra Anja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er killingen blind??
  • #3   7. jul 2010 De 3 andre er jeg begyndt at introducere for kattebakken og de er så småt også begyndt at vise interesse for tørfoder.

Ham her vil helst bare ligge og putte og gerne med en pat i munden smiley

Hans øjne er helt klare som de andres og hans pupiller kan sagtens blive store/små - hvordan han reagerer på direkte lys ved jeg ikke, må lige have fundet en lygte så jeg kan se det ordentligt.

Han virker slet ikke som der er noget galt men igen - han ved jo ikke bedre hvis han ikke er på toppen.

Men jeg spørger netop også herinde for at finde ud af om jeg skal have fat i en dyrlæge eller om jeg lige skal give ham 1-2 uger mere inden jeg begynder at blive alt for bekymret.

• #5   7. jul 2010 Det lyder lidt underligt. Jeg ville tage alle killinger med til dyrlægen, så han kan sammenligne ham med de andre.

• #6   7. jul 2010 jeg har før oplevet at fedebassen i kuldet var rigtig lang tid om at komme ordentligt op på stængerne og frem i verden, simpelthen fordi han var for fed/tung til de små usikre stolper kunne bære kroppen.
    Så længe han virker tilfreds og der stadig sker udvikling, omend langsomt, ville jeg vente og se tiden an.

Og så ellers tillykke med de små kræ smiley

• #7   8. jul 2010 Godt... så venter jeg lige et par uger og ser om der ikke sker noget.

Han har jo tidligere møvet sig rundt men kom noget mere op på benene i går så tror ikke der som sådan er noget galt med ham - det var mere om han ikke kunne se smiley

Men jeg giver det lige lidt tid og ser og Hr. Bamse ikke kommer efter de andre.

1000 tak for Jeres svar!

• #8   8. jul 2010 Kan han være fladbrystet?

En fladbrystet killing har sværere ved at komme op og gå end en normal, fordi forbenene kommer ud til siderne, når brystkassen er flad. Den kan også virke større, fordi den bliver bredere - og af og til *bliver* de større, fordi de ikke forbrænder ligeså meget som de søskende, der bevæger sig normalt.

• #9   8. jul 2010 Til Pil R

Virker benene på en fladbrystet killing kortere end bagbenene??

• #10   8. jul 2010 http://missebanden.forumotion.net/Fladbrystet-h35.htm
    Kig lidt på dette link. Men jeg vil du stadig bestille en tid hos dyrlægen hvis jeg var dig. Få ham til at kigge på den og sammenligne den med dens søskende

• #11   8. jul 2010 Tak for linket Marianne.

Kommentér på:
Er killingen blind??

Annonce