en kat mere eller 2 {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
Så skriver jeg lige igen, og så på sådan en perfekt aften.
Jeg har en vidunderlig han kat som er 3 år og er blevet kasteret for en månede siden. Og det gik heldigvis perfekt. Han er en blanding af huskat og main coon.
Jeg har overvejet meget længe og skaffe en kat mere så han har en og lege med og være sammen med mens vi er på arbejde (så han ikke føler sig ensom)
Nu har min veninde skrevet til mig om jeg ville have hendes Main coon gratis, da hun ikke er nok hjemme og syntes det er synd for ham. Det er også en han ca samme alder som Iggy. Han har bare et lille "problem" han er meget følsom og ekstremt renlig så hvis der ligger en lille smugle i kattebakken skider han ved siden af. Er det noget jeg kan "rette" op på??
Han er vant til hund og kat i forvejen.
Tror i de kan enes??
Og så jeg blevet tilbudt en lille sort langhåret huskat killing som skal aflives hvis ikke den kan finde et hjem. Og det kan jeg jo ikke klare og høre.
Men tror i det bliver for meget for Iggy med to nye i familien??
De bliver allesammen udekatte og indekatte på et tidspunkt.
Forsat en god aften
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Det lyder som om de to store ville kunne sammen - samme køn, samme alder, nogenlunde samme race. Hvis de kun har gået alene, kan det dog også blive en udfordring, men det er det jo altid, når man sætter misser sammen :o)
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 40 Svar: 166
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.835
Den var blevet taget for tidligt fra sin mor, dette kan give adfærs problemer som voksen kat.
Den pissede så også i alt min datter´s tøj osv. og efter meget arbejde blev den aflivet, der kunne ikke gøres noget.
Dvs. ville en sammenføring gå MEGET nemmer med en killing end to voksne katte, og hvis din hankat er glad for at lege så ville jeg helt sikkert tage den lille killing.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Du skal så bare vide, at det samtidig kræver nogle ekstra bakker. I forvejen foretrækker mange katte at tisse i en bakke og lave i en anden, og netop dét kan være den "sippede" kats problem, hvis han kun har én bakke.
Får du to katte i huset, der tilmed ikke kender hinanden, er du nødt til det - og allerhelst en tredie bakke også. De skal placeret væk fra hinanden.
Og så KUNNE det måske være en god idé samtidig at tage killingen
Så vil de to voksne ikke kun rette opmærksomheden mod hinanden, men også på killingen, der for øvrigt nok vil være ligeglad.
Men så har jeg lige et lidt nærgående spørgsmål:
Hvorfor har du sogt Lille My?
okt 2009
Det fungere så længe de andre katte ikke har tisset på den...
Og det kan man ikke rigtig undgå...
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Angående at den ene er lidt sippet med sin bakke er der en nem løsning på. Nemlig at fjerne adder og tis ligeså snart det er lagt og det har så den fordel at det sjældent når at komme til at lugte*GGG*
okt 2009
Det gør jeg altid, selvom mine katte ikke har noget problem med det.
Men vi kom tit hjem til lort i sengen og dvs. andre steder!
sep 2008
At samle en lort op kan ikke ødelægge min dag. Gizmo skider kun uden for bakken og det bliver taget lige så hurtigt det bliver opdaget og thats it. Herre gud, det kan ikke bringe mit pis i kog:-)
okt 2009
Dvs. pissede den alle steder!
Vi kan ikke lukke til vores sove værelse!
Jeg kan ikke se hvad jeg kunne have gjort anderledes?
Andet end at have givet katten videre.
Det var ikke kun 1lort vi kom hjem til men lort. dvs. steder og pis i tøj, møbler osv.
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 174
- men det jeg vil frem til er at hvis din kat er meget selvstændig, så vil jeg ikke tage en ny kat.. Bølle kommer og går som han vil og at se en ny kat var for meget for ham..
- Det skal lige siges at begge hankatte er kastereret..
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 174
sep 2008
Men ja det ville sgi være ulækker hvis din datter havde taget en bæ som snack:-) *GGG*
okt 2009
Så den tissede 1gang på hver bakken og så resten rundt omkring i huset...
sep 2008
okt 2009
Det er faktisk den dyreste kat jeg nogen siden har haft, hehe...
Og ville heller aflive end at kaste den videre i systemet som helt sikkert ikke ville have gjort det beder!
Men nej, vil ALDRIG aflive mine katte pga. små ting! Jeg elsker dem og min datter elsker den lige så højt!
Og har sunde og rakse katte, der udemærket ved havd en bakke skal bruges til, hehe...
en kat mere eller 2