7.817 visninger
|
Oprettet:
Katte tis lugter slemt {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Jeg har en lille kat, han er mest inde kat, men kommer ud når det er godt vejr osv.
Ha ndrikker meget vand syntes jeg, i forhold til andre katte jeg har haft.
Hans tis lugter meget slemt. ikke af tis, men af salmiak.
Hvis det slet ikke skulle lugte, så tror jeg at jeg skulle skifte hele kattebakken hver dag.
Er der noget galt med ham, eller er der noget jeg kan gøre, eller er det bare sådan ?
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205
maj 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 13
Er der noget vi kan gøre som kan gøre det lidt bedre, uden vi skal kastrere ham ?
(:
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Kastrering er det eneste du kan gøre, og nok også det eneste som gør du kan holde ud af være i hjemmet.
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
Hvis du ikke skal ha killinger med ham, så få ham kastreret og helst inden han begynder at strinte for det er ikke sikkert han stopper hvis han først er begyndt...
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
Så få det gjort før strinteriet kommer , det er ikk til at vænne den a med igen
dec 2008
Kastrering er dog ikke en 100% garanti for at han ikke vil begynde at strinte (eller stopper hvis han er begyndt) men det vil nok mindske trangen.
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Lugten kan holdes nede, hvis man bruger et rigtigt godt grus, det er selvfølgeligt dyrt i indkøb, men da det også klumper er det faktisk billigst i længden. Jeg bruger masters golden gray.
Men som de andre også skriver, vil det være en stor fordel at få kan kastreret, så slipper du for at han begynder at rende på jagt after damer.
En fertil hankat har et teritoruim på en radius af 10km.så der er mange veje han skal kryds og de kan være væk i flere måneder af gangen, når de er på dame sjov.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
og som de andre siger, det bliver kun værre fra nu a.. det eneste der kan gøres er at kastrere ham, (;
-og er han først begyndt at strinte, så kan det sagtens være at han ikke stopper igen, selvom at i neutralisere ham, så jeg ville anbefale at få det gjort hurtigt, ellers kan i risikere at han gør det i resten a hans liv (katte kan blive meget gamle 20 år er ikke helt unormalt mere)
maj 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 13
Så er det bare lige at få overtalt min kæreste til det (:
Han har ellers sagt at han nok skal skifte kattebakke hver anden dag, for at undgå kastrereing af katten.
Men tvivler på han syntes det er sjovt at vaske møbler og sengetøj hver dag
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Fatter i øvrigt slet ikke hvad man vil med fertile katte, man ikke skal bruge i avl. Der er stor forskel på sindet før og efter neutralisering og det er til det bedre.
På sigt sparer du osse din kat for diverse katteslagsmål /dyrlægeregninger når han er ude. Kastrerede hanner slås nemlig ikke om hunnerne.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
Katten vil altså få det meget bedre psykisk og I vil undgå al balladen med urenlighed, hvis I sørger for at kastrere asap.
Så bed lige den kæreste der om at gribe bollerne og tage sig sammen
dec 2008
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
vi er enige
Katte tis lugter slemt