{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

HJÆLP :( Har jeg valgt forkert? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er vidst landet i en meget uheldig situation smiley

Jeg skal afhente min killing her d. 25, som jeg har besøgt, betalt dipositum på og er blevet helt forelsket i.
Samtidig får jeg at vide, at killingen bliver fodret med Royal Canin maine coon tørfoder (vidst IKKE den til killinger!) og missemors Whiskas vådfoder (som jeg kun har læst dårlige ting om).
De to forældre og kuldet så raske, glade og helt fine ud. Der er dog bare det, at missefar skulle være MaineCoon & Hellig Birma og missemor er Perser og norsk skovkat. Begge forældre er tamme og herlige.
Til at starte med synes jeg jo at det var rigtig spændende at have fået fingrene fat i sådan en blanding af alle herlige racer, men nu er jeg blevet helt i tvivl om jeg måske har forelsket mig i en stakkel som kan have diverse genfejl og sygdomme?????

Tak for at have læst min lange besked.
Jeg er helt fortvivlet - Hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP :( Har jeg valgt forkert?
  • #1   14. maj 2010 Beklager at have oprettet tråden to gange. Det er min første tråd, så troede den ikke gik ind i systemet. Har slettet én af dem og håber på svar på denne, tak

• #2   14. maj 2010 eiiih nu havde jeg lige skrevet et vildt langt svar i den anden :S

• #3   14. maj 2010 Åhr, det må du virkelig undskylde! Den fik ikke registreret det hos mig og jeg slettede hurtigt den anden tråd, så folk ikke skulle klage.
    Kan du måske opridse i korte træk hvad du fik skrevet?
    Det er meget vigtigt for mig - jeg er helt fortvivlet omkring det her smiley

• #4   14. maj 2010 Jeg kan ikke se problemet med den blanding og ser missemor fin ud, trods killingerne, ja så har det ingen betydning for de små, hvilken mad mor får, for hun får åbenbart rigeligt. At de små får RC Maine coon, tja jeg ville nok vælge killinge udgaven, men mon ik det er killinge udgaven, da det pænt store bidder der er i den anden. Der kan være fejl ved alle dyr. Spring ud i det og elsk den lille.. Der massere af katte, feks på landet som aldrig har fået killinge foder og som trives. Men du skal selvfølgelig smutte på killing foder til den lille. Go fornøjelse med guldklumpen

• #6   14. maj 2010 vil sike som rikke jeg ville ikke være bange for den hvis den ser fin sund og rask ud.

da jeg havde cirkeline fik hun også maincoon fra royal da det er det jeg køber til kiki og gider ikke købe 10 forskellige slags mad hvis de sagtens kan spise det, en kat er ikke mere kræsen end man selv gør den smiley

er den dag vandt til at få dåsemad, kan det nok godt være svært at ta det fra den? men er ikke sikkert.

det du nævner er bare små fordomme, hun er ikke raceren fin fin sund og rask så kan ikke se problemer i det.

undre mig dog lidt at du skal betale forud? troede kun det var dyre fine racekatte med papire hvor man gjorde det?

• #7   14. maj 2010 Ulempen ved at købe sådan en blanding er som Ulla skriver at forældredyrene helt sikkert ikke er testet for nogle af de kendste sygdomme hos pågældende racer. Og derfor vil jeg altid anbefale at vil man have en "racekat" (læs kat med lidt race blandet i) så køb en ægte, med papirer fra en opdrætter der tager dette meget seriøst. Det er muligt at de lige nu er billigere at købe en blandingskat, men i det lange løb kan det risikerer at koste rigtigt meget. Jeg ved ikke hvor meget du har betalt i depositum, men i forhold til loven har man ret til at få et depositum tilbage, men hedder det reservationsgebyr, så er pengene tabte. Jeg går ud fra at du har en eller andet form for købekontrakt ???

• #8   14. maj 2010 Hej alle,
    tusinde tak for svarene.

Krista - Jeg skrev ikke, at katten kunne få genfejl af maden? Men ellers tak for at have læst min besked igennem.

Britt * - Som Ulla P skriver det, så tror jeg da næppe at hende jeg køber killingen hos tjekker op på alle den slags fejl/sygdomme da nok vil koste kassen.

Natasja M - Tak for at du svarede igen (: Ja, jeg har betalt et depositum på 500kr og ender med at betale 1000kr for katten. Der skulle være første lægechek og 1.vaccine inkl i prisen, men ikke mere end det. Må kræve noget Maine Coon voksen mad med, så jeg kan mikse det med killinge udgaven, for har ikke intentioner om at give voksenmad til en lille killing - men godt at vide, at den nu ikke dør af det (:

Forresten kan man se billeder af missen på min side!

• #9   14. maj 2010 Nej, heldigvis (:
    Og netop mht foder synes jeg også det var mærværdigt med ikke-killinge foder til den lille og så også whiskas :s (men det er vel den evigelange diskussion vel. Min skal dog ikke have det!)

Puh, det var godt nok trist at blive helt ked over sit valg, når man nu har rendt rundt i over en måneds tid og købt alt ind til missepigen og fået et forhold til hende på trods af, at hun slet ikke bor her endnu.
    Tak for alle de fine svar (:

• #10   14. maj 2010 Vil lige sige, at der lige er kommet en ny vare på markedet til Maine Coon kitten, så det er altså ikke sikkert, at det er voksenfoder sælger snakker om smiley

• #11   14. maj 2010 Der er ikke noget galt i at spørge sælger om det er killinge foder eller voksen foder de får? smiley
    Og det behøves altså ikke gå fuldstændig galt fordi det er en blandings kat, jeg har da selv haft alm. Huskat som ikke er blevet testet for dvs. Ting og sager, de har altid være sunde og raske.... Dvs. Kan de også være blandings katte!
    Så hvis du er faldt pladask for den lille mis og forældre dyr og søskende er synde og raske, så syns jeg da bare du skal få den hjem når den er klare....

• #12   14. maj 2010 Det var da utroligt som folk misforstår mig smiley

Som noteret i min indledende besked, ved jeg godt at der er maine coon royal canin til kittens, men det virker som om den nuværende ejer giver dem voksen udgaven. Jeg spurgte ejeren og spurgte så igen i dag og har fået det helt på plads - killinger FÅR kitten udgaven og går samtidig og spiser af fars Maine Coon voksen udgave og missemors whiskas.

Endnu engang tak til jer alle. Missepigen bliver hentet hjem til mig d. 25 og jeg er atter tilfreds og glad for min belutning - man kan godt blive forvirret over nogens fordomme over blandingskatte, hvilket jeg lige gjorde for en stund.

• #13   14. maj 2010 Din lille uldtot behøver ikke fejle noget som helst, så vær du bare positiv og glad over dit nye familiemedlem :o)

Der vil altid være "defekter" ved katte og ja kattene er mere udsatte når de ikke er testede for det ene og det andet, men racekatte bliver også syge. Så længe du sørge for godt foder, dyrlægetjek, vacc ect så er du med til forebygge at hun skulle blive syg en dag.

Tillykke med hende :o)

Kommentér på:
HJÆLP :( Har jeg valgt forkert?

Annonce