{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Hjælp har devil allergi`? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens og katte smiley
først vil jeg starte med at sige jeg håber i alle har en god dag
Jeg har i dag været til dyrelægen med hr. Devilmis fordi han igennem alt den tid jeg har haft ham har haft on and off dårlig mave :´( og både jeg og Devismis er blevet yderst trætte af at han skal vaskes hele tiden så han ikke afsætter spor rundt omkring i lejligheden

dyrelægen sagde han mærkedes fin i mavsen og at der ikke virkede til være noget galt, hun snakkede om hårbolde og jeg nævnte jeg havde givet ham noget græs som havde hjulpet ham men til gengæld også havde fået ham til at få ekstra dårlig mave ..

så ja , ideen er at jeg nu har købt noget meget dyrt allergivenligt mad, og skal prøve det og udelukkende det i 6 uger for at se om han evt kunne have allergi for diverse madprodukter ( håbede ellers så meget på den felina porta med ris og kylling jeg lige har købt en ordentlig sending af ville hjælpe men Næææh nej)

så nu er spørgsmålet om andre har samme problemer med deres katte?
hvad i har gjort? og om der findes noget allergivådfoder, da jeg ved Devil bliver hurtigt træt af det tørre og stopper med at spise???

på forhånd tak..

ps. zoolac virker heller ikke selvom det gjorde det i starten, meget underligt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp har devil allergi`?
  • #2   21. feb 2012 Ofte er dårlig mave ikke et symptom på allergi hos kat - derimod peger det på andre problemer.

Hvad er symptomerne på allergi?

Rødme og kløe - Katte slikker sig hovedsageligt, hvor det klør.
    Mange småsår på huden
    Sår på overlæben
    Lineært sår på låret
    Øregangsbetændelse

Kilde: (link fjernet)

Lugter afføringen grimt og sødligt a'la rådden frugt og har en karrygul nuance kunne det være Giardia eller måske Tritrichomonas Foetus (TF)

Giardia: (link fjernet)
    TF: (link fjernet)

Jeg ville få kørt både en afføringsprøve og få foretaget en snap-test for Giardia.

• #3   21. feb 2012 IAMS Hairball klarede dårlig mave herhjemme i en ruf.

Men enig med Susan, når det er noget længerevarende sådan som du beskriver ville jeg få lavet en afføringsprøve hos dr.dyr.

• #7   21. feb 2012 Har du fået undersøgt hans afføring? smiley

• #10   7. mar 2012 Tak for alle svarene og en update
    Jeg fik noget allergivenligt Specific diæt foder fra dyrlægen og hans Mave er allerede fin Intet sidder fast i pelsen længere, er meget overrasket, da jeg egentlig ikke troede på det ville hjælpe..

Nu er problemet så at jeg prøvede at give ham hans gl tørfoder (olivers) for at se om jeg kunne skifte over eller om det er det han ikke kan tåle i maven, problemet er at han nægter at spise det, da det andet åbenbart smager bede og knæser, (store voksen kapsler lyse) , olivers (små bløde killinge mørke)... da Specific kun kan fås hos dyrlægen ville jeg meget gerne skifte til noget andet sensitiv foder, og så er det jo at der er tilbud på royal canin på zooplus i øjeblikket, og så tænkte jeg på sensible men det ligner meget det mad fra olivers, som han ikke finder interessant? .. bør jeg købe det eller?
    har i andre gode ideer til hvad jeg skal købe nu jeg er så heldig at Devilmis mave er blevet god igen

Hihi skriver også lige et nyt indlæg ved jo ikk om i ser det.

tak for hjælpen igen

Kommentér på:
Hjælp har devil allergi`?

Annonce