841 visninger
|
Oprettet:
er ikke sikker på hvad jeg bør gøre ? {{forumTopicSubject}}
har som nogle af jer ved hentet min MCO pige hjem igen efter endelig at have fundet det jeg troede var et godt hjem for hende..
-nu kan jeg ikke miste hende flere gange, og hun skal ikke væk herfra igen..
men nu er der så et nyt problem.. skal flytte i en andelslejlighed om to måned, og må kun have en kat i lejligheden..
hvad skal jeg gøre for at det ikke bliver opdaget at der er to katte ?
ville det være en god ide først at tage den ene med, vente en måned, og derefter hente den anden hjem ?
nogle erfaringer/gode ideer??
nogen der har oplevet lignende ?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Held og lykke!
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Hvad er konsekvensen, hvis den slags opdages i en andelsboligforening? Man kan vel ikke smides ud uden varsel ,som man kan fra lejeboliger?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
Det var nu heller ikke meningen at jeg skulle have dem begge med, men det gik slet ikke i det nye hjem hun havde fået, så hentede hende hjem igen..
men får vist en advarsel hvis det bliver opdaget, med en uge eller sådan noget til at finde den et nyt hjem.. det er på 1. sal. og har skrevet under så kan ikke springe fra nu.. men må vel bare håbe at det ikke bliver opdaget, eller at de ikke bliver så harme over to neutraliserede katte, der er vandt til at være inde, og får klippet klør og er renlig.. håber på det bedste, for tør ikke sende hende ud til et nyt hjem igen :'/
- tak for jeres råd alle sammen..
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Og lige noget lidt andet, så er det en fuldstændig idiotisk regel at man kun må have 1 kat - hvis folk bare vidste lidt om katten og indekatte generelt så ville reglen nok være en anden.
Tillykke med din nye lejlighed :o)
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
Det er letter at få tilgivelse end tilladelse
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Dine to søde, renlige katte vil næppe genere nogen, så hvis du ikke kan springe fra kontrakten, må du selvfølgelig lade begge katte flytte med dig (samme dag). HVIS nogen skulle få ondt i røven bare for at få ondt, så tag kampen op.
Jeg er ved at forsøge at finde ud af, hvordan man er stillet, hvis man får klager over en ekstra kat. Ville ønske, at der var noget klar jura omkring det, og at der var beskrevet nogle sager, hvor lejere har været i retten pga. opsigelse pga. en ekstra kat, men kan ikke rigtigt finde noget ved googling.
Dog har jeg fundet nedennævnte fra fra beboerklagenævnet (vedrører almene lejeboliger - mon ikke noget lignende gælder andelsboliger?):
**Hvad udløser sanktioner
Overtrædelser af husordenen, der kan give sanktioner:
•Fysisk vold eller trusler om fysisk vold
•Adfærd til fare for andre eller ejendommen, herunder anvendelse af våben og opbevaring af farlige materialer
•Adfærd der skaber generel utryghed, forråelse af ejendommens miljø, uhensigtsmæssig påvirkning af ejendommens børn og unge og sundhedsmæssig risiko (narkohandel)
•Chikane
•Støjende adfærd, der er til gene for andre
•Ødelæggelse af ejendommen
•Vanrøgt af boligen
•Husdyr, der er tilladt efter husordenen, skal være til væsentlig gene for andre på grund af støj, lugt, uhumskhed eller være til fare/skabe frygt for, at der kan pålægges sanktioner
•Adfærd til gene for ejendommen eller beboerne
•Husdyrhold i modstrid med husordenen
På nær de to første punkter gælder, at boligorganisationen skal have givet en advarsel til beboeren, før beboerklagenævnet kan give én eller flere af de fire former for sanktion.
Alle de nævnte overtrædelser kan medføre, at beboerklagenævnet ophæver lejemålet. For støj og husdyr skal der dog være skærpende omstændigheder:
•Støj skal være til væsentlig gene for andre, f.eks. uacceptabel støjende adfærd, stærk musikstøj eller stærk maskinstøj
•Husdyr skal være til væsentlig gene for andre på grund af støj, lugt, uhumskhed eller være til fare/skabe frygt**
De sidste linjer om støj og husdyr forstår jeg således, at en ekstra kat ikke i sig selv er tilstrækkelig begrundelse for at ophæve lejemålet
er ikke sikker på hvad jeg bør gøre ?