{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Sikker altanløsning {{forumTopicSubject}}

Vi bor på 2. sal og har en lille altan. Den er ikke større end at der kan stå et lille cafebord og stole. Tror den er et par kvadratmeter.

Jeg vil rigtig gerne gøre noget ved den, så vi kan have døren til at stå åben om sommeren, uden at skulle bekymre mig om mine katte. Men vi bor i almen boligforening og må ikke bygge alt for meget om og vi har heller ikke lyst til at dække den helt til, så vi føler vi sidder i et bur.

Jeg har så set at man i maxizoo kan få et sikkerhedsnet til 300 kr, som man kan sætte op. Er der nogen der har erfaringer med det? Tænkte at det kunne være smart, for så kan vi bare pille det ned når kattene ikke er derude og sætte det op, når vi har døren til at stå. Hvis altså det er så nemt som jeg forestiller mig..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikker altanløsning
  • #4   26. jan 2009 Jeg kender ikke det net, men tror altså ikke det er så let at sætte op og pille ned, at det er noget I ligefrem gider gøre flere gange dagligt. Det skal jo slutte tæt i siderne, så ingen kan klemme sig ud.

• #5   26. jan 2009 Skønt, så tror jeg da bare det er sådan et vi skal have. Jeg må i gang med at måle så jeg kan finde den rigtige størrelse.

Det bliver dejligt at kunne lade døren stå, uden at skulle bekymre sig om at misserne kan falde ned.

• #6   26. jan 2009 Tinka: Nej det kan godt være det ikke er så lige til. Det var også mere for at vi kan tage det ned, hvis der skulle være nogle uger hvor det ikke er "hedebølge" og døren er lukket, samt i vinterhalvåret..

• #8   26. jan 2009 Jeg vil gerne se billeder af det.

• #9   26. jan 2009 Vi har købt det i maxizoo som du skriver om og vi har været ovenud tilfredse med det. vi tilføjede lige selv nogle ekstra kroge og det har siddet ude sommer og vinter og kattene ELSKER det.. det er den bedste gave vi har givet dem nogensinde:-)

• #12   26. jan 2009 jammen hov Missemor....velkommen tilbage *S*

• #14   27. jan 2009 Missemor: hvor har du købt sikkerheds"dimserne" til vinduerne henne? Er da en vildt smart løsning. Så kan jeg have vinduerne åbne om sommeren selvom jeg ikke er hjemme. Og ikke bekymre mig om de 2 hårbolde kravler ud.

• #16   27. jan 2009 Takker smiley
    Både at de ikke kommer til skade, men også skulle én af den falde ned (fugle kan være SÅ spændende at man lige glemmer hvor langt man er oppe!) og ikke blive skadet så vil de højst sandsynligt blive så bange at de tager benene under nakken og så ser man dem, i værste tilfælde, aldrig igen. Nu bor jeg kun på første sal, så der er ikke så forfærdelig langt ned. Men ved fra min søsters katte, at det nogle gange er strengt nødvendigt at hoppe ned fra første for at slås med den fremmede kat.

• #17   27. jan 2009 Det her er da til at få dårlige nerver af !!!! Godt jeg ik bor i nærheden, for SÅ....(censureret)

http://www.youtube.com/watch?v=WSdzewxGSYs

• #18   27. jan 2009 Ja puha da, Anne. Fik helt hjertebanken der, hvor den røde er ved at få overbalance. Og den altan der ville være så nem at sætte net for. Men desværre nok ret almindeligt, at folk løber risikoen.
    Engang da jeg var på besøg hos nogen, hvor kattene gik og balancerede på altankanten på 3. sal, forsøgte jeg at overtale ejerne til at sætte net op, men næ nej, der ville da ikke ske noget. Håber da virkelig, de har fået ret.
    Har forresten besøgt en hel del katte i lejlighed - ikke ét eneste sted har der været altansikring - heller ikke hos dem, hvor katten havde været drattet ned fra 2. sal.

• #20   27. jan 2009 Lige nu har hun snor på når hun er derude, lige akkurat lang nok til at hun ikke kan falde, men et værre vikleri når hun snor sig mellem ting. Så ville være super for hende (og den lille som ikke har fået lov til at komme ud endnu) hvis hun ikke skulle have snor på. Men jeg tror nu lige at jeg skal spørge foreningen om lov inden jeg sætter noget om. Om det er lovligt eller ej.

• #22   27. jan 2009 Jeg ville nok satse på tilgivelse fremfor tilladelse....

• #23   28. jan 2009 Tinka: Sådan foregår det altså ikke i en andelsforening. Det strider det imod reglerne at lave noget uden tilladelse (kan i værste tilfælde koste en meget dyrt). Et sådan net kan ifølge nogle bryde den ensartethed der er over bygningen, så det er ikke bare noget man sådan går og sætter op som det nu passer en...ligesom vi ikke bare kan sætte en tilfældig altankasse op som er købt i et tilfældigt byggemarked. Så undskyld mig at jeg ikke går ud og smider 200-300kr ud af vinduet på noget jeg ikke må have hængende. Lige nu er hun i snor og det er hun mere end tilfreds med. Om I så synes det er en god løsning eller ej er so jeres problem, med ned falder hun i hvert fald ikke smiley

• #24   29. jan 2009 Anja, jeg skrev såmænd bare, hvad jeg selv ville gøre (og har gjort), så du behøver da ikke undskylde :S

Kommentér på:
Sikker altanløsning

Annonce