{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Når pris på killing kommer imellem {{forumTopicSubject}}

Vores norske skovkat venter killinger (uden tavle) for 1 måned siden spurgte min veninde hvad killingerne skulle koste, for hendes veninde gerne ville købe en, men hun ville max give 400 kroner for den, hvilket jeg blankt afviste! Jeg fortalte hende at vores killinger naturligvis ville være vaccineret, dyrlægetjekket og hvad der ellers skal til at for at sikre de små en god start på livet og at det derfor ville være rend underskud hvis jeg solgte en til 400 kroner....
I dag skrev hun til mig at hvis jeg kunne lave en god pris på en killilng, så ville hende og hendes kæreste gerne købe en... Nu er mit dilemma så...

- De har en hund, som de dårlig nok gider lufte (han kan sidde 16 timer uden at komme ned og tisse fordi ingen af dem gider) Hvad ville de så byde en langhårskat som kræver pelspleje oveni den almindelig omsorg og pleje.

- Jeg synes at 1500 kroner er en absolu rimelig pris for en norsk skovkat som er 100% klar til sit nye liv. Hvordan skal jeg fortælle hende det uden at hun tror det kun handler om penge for mig? Det handler mest af alt om at jeg skal have en garanti for at dem der henter killinger her, rent faktisk gider dem - også når de bliver større....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når pris på killing kommer imellem
  • #1   29. apr 2010 Sig da bare til hende at det er prisen og der er ikke noget der hedder forhandling eller "vennerabat". Du tjener ikke noget på dine katte, så hvis hun vil have det skal være billigere, skal du sætte flere mange flere penge til end du får hjem. Det er da ikke rimeligt??

• #2   29. apr 2010 Puha den er godt nok ikk let.. sys din pris lyder helt okey. men tja sig til din veninde at hun evt kan få den et par 100 kr billiger men at det så ville være et must den skal have ordnet pels ca en gang om ugen..

Ellers ved jeg det ikk ellers sig måske til hende du ikk mener at det lige er racen for hende og hendes kæreste da den skal have meget pelspleje og sådan

• #3   29. apr 2010 Du SKAL holde fast i den pris du forlanger, især når du er usikker på om de vil passe den ordenligt. Jeg kender flere der ikke vil sælge til venner, bekendte eller naboer, da de ikke vil risikerer konflikter. Måske kan du bruge det sidste. Jeg ville ikke under nogen omstændigheder sælge til dem, hvis jeg ikke var sikker på at katten bliver passet godt

• #4   29. apr 2010 Altså for det første så tror jeg slet ikke at jeg ville sælge til min veninde, hvis de ikke engang kan passe det dyr de har i forvejen. Og det er uanset om de giver 400 kr eller 1500 kr.

For det andet så er det den pris du har sat og den er ikke urimelig, så synes du skal holde fast ved den. Hvis du vidste at de var gode ved katten og det måske var den sidste i kuldet, som havde svært ved at blive solgt kunne du slå lidt af - men KUN fordi du ved på forhånd, at katten vil få alt det den skal have. Du skal jo kunne sove om natten :o)

Jeg har også venner - rigtig gode venner som er super søde mennesker og jeg holder meget af dem. Men jeg ville aldrig sælge eller forære dem et dyr. Sådan er det bare.

• #5   29. apr 2010 jeg ville heller ikke sælge hende en kat når de ikke passer den hund de har i forvejen....

• #6   29. apr 2010 Tja jeg siger det samme... jeg ville absolut ikke sælge et dyr til hende. Jeg havde samme problem engang, og det var ski min mor, hun er god ved dyrene, det var ikke det der var grunden, men jeg viste også at hun ville gå på kompromis med foder og dyrlæge hvis ikke lige pungen var til det, sååå ingen katte fra mig. Det samme gjalt en kollega... samme svar ingen katte fra mig. Hvis ikke hun passer katten, og den så bliver syg eller andet, så ville i først rigtig blive uvenner, det syntes jeg også at du skal tænke over. Har du samvittighed overfor katten til at ville byde den en usikker fremtid ?

• #7   29. apr 2010 Sig til hende killingerne koster 2000 kr, ligemeget om man er ven eller ej, så vil hun ikke købe dem og du slipper for at sige du ikke vil sælge til hende ;o)

• #8   29. apr 2010 Ha ha, hvorfor skulle venner gi mindre... en pris er sgu da en pris, ven eller ej.... og jeg ville heller aldrig sælge en killing til en i forvejen uansvarlig dyreejer - så let er det da....

• #9   29. apr 2010 Jeg ville heller ikke sælge til hende, og hvis hun er en god veninde, så synes jeg, du skal fortælle hende, at du tvivler på, hun kan passe den ordentligt, når hun ikke engang kan passe sin hund forsvarligt.

Går ud fra, du har talt med hende om hunden før?

• #10   29. apr 2010 Som jeg fprstår dit indlæg er det så din venindes veninde??? for hvis det er det skal du da ikke give hende "vennerabat" og når hun så har andre dyr der ikke bliver passet ordentligt i dine øjne er der da slet ikke noget at være i tvivl om.Hun skal bare ikke have en af dine killinger.That's it. end of story

• #11   29. apr 2010 ** Nu er mit dilemma så...

- De har en hund, som de dårlig nok gider lufte (han kan sidde 16 timer uden at komme ned og tisse fordi ingen af dem gider) Hvad ville de så byde en langhårskat som kræver pelspleje oveni den almindelig omsorg og pleje.

- Jeg synes at 1500 kroner er en absolu rimelig pris for en norsk skovkat som er 100% klar til sit nye liv. Hvordan skal jeg fortælle hende det uden at hun tror det kun handler om penge for mig? Det handler mest af alt om at jeg skal have en garanti for at dem der henter killinger her, rent faktisk gider dem - også når de bliver større....**

Jeg forstår slet ikke hvad der er dilemmaet her :S
    Hvis folk ikke gider passe de dyr, de har i forvejen, så er det da en selvfølge at man IKKE sælger dyr til dem. Heller ikke om så de ville betale en million!

• #12   30. apr 2010 Der er mange der ikke helt har læst hvad der står, det er venindens veninde der vil købe

• #13   30. apr 2010 sådan som jeg læser det ja så starter det med en veninde's vendinde og efter følgende er det så veninden og hendes kæreste som vil købe, så jeg læser det som 2 der gerne vil købe... men måske jeg bare tar fejl....
    men stadig vil jeg ikke sælge til hende.. jeg har selv killinger og alle er afsat men kun til folk jeg kender og ved at de vil deres dyr godt, har selv sagt nej til nogle som jeg mente var uegnet !

• #14   30. apr 2010 jeg synes det kan være svært når familie og venner melder sig til rabat. personligt har jeg prøvet det et par gange og en gang har jeg accepteret mod at hun betalte alle udgifter til katten, dette var min niece som er super god ved hendes dyr og hendes mor har gjort meget for mig, derfor synes jeg det var iorden smiley en anden venninde ville gerne købe også men hun havde 2 hunde som de slet ikke kunne styre og helt ærligt så var jeg bange for at de ville æde katten så der sagde jeg nej og forklarede hende at jeg var utryg ved hendes hunde...hende ser jeg så ikke idag men hvis ikke der skal mere til, så er det egentligt også ligemeget..:-)

• #15   30. apr 2010 Det er vel også sådan med venner at "rygter" spredes hurtigt. Så vil alle vennerne måske gerne have afslag i pris og hvad så?

• #16   2. maj 2010 charlotte **sådan som jeg læser det ja så starter det med en veninde's vendinde og efter følgende er det så veninden og hendes kæreste som vil købe, så jeg læser det som 2 der gerne vil købe... men måske jeg bare tar fejl....**

Du tager ikke fejl - ikke efter hvad der fremgår af trådstarters indlæg.

• #17   2. maj 2010 Tinka D... tak, syntes også at det virkerde sådan og så er der jo mange af os som ikke læste forkert som der blir hentydet til en

Kommentér på:
Når pris på killing kommer imellem

Annonce