{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.740 visninger | Oprettet:

Pris på kat. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg så ofte set folk beklage sig over priserne på katte, som jeg i øvrigt syntes er så billige for tiden at det ikke kan svare sig at være opdrætter, men hvad mener i? Hvad er for dyrt for en kat?
Og hvad siger i til folk, når de spørger: Er prisen fast? Eller klassikeren: Hvad følger så med, når jeg køber katten?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på kat.
  • #1   1. aug 2013 Nej.
    Jeg ville heller ikke blinke hvis prisen på racekatte steg en smule, sådan der kom et betydeligt skel imellem racekatte og blandingskatte. Idag er der stort det ingen forskel efter alt er betalt på en blandingskat men racekatteopdrættere har mange flere udgifter.
    Og så burde der være en regel og ikke bare en sag hos Forbrugerstyrelsen om, hvor meget en blandingskat/huskat kat lovpligtigt må koste. Og vil man tjene dyrlægeregninger, parring mv, altså alt ud over forplejning, skal man have kvitteringer.
    Mener ikke en kat skal være gratis men der må sku være en øvre grænse for, hvad en kat kan koste, når man ikke engang kan vide sig sikker på, om det er indavl eller fuld af arveligt sygdomme (her tænker jeg især på de mco og nfo der bliver avlet på lukkede tavler)

• #4   1. aug 2013 Altså, herinde er der netop oprettet en tråd, hvori en spørger efter billige racekatte, også uden papirer.
    Hvis jeg sætter en af mine katte til salg, med papirer, kan jeg være sikker på at få spørgsmål som: Er prisen fast, kan man afbetale, vil du bytte med mit nye bla bla.
    Jeg syntes i forvejen priserne på dyr generelt er helt i bund, så jeg bliver altså lidt tøsefornærmet når folk ikke vil give det, som dyrene som minimum har kostet i udgifter.

• #5   1. aug 2013 en stambogsørt hund koster nemt 12.000 - men man vil ikke betale 5 for en kat der har kostet opdrætteren langt mere i tid og dyrlægeudgifter. Jeg har opgivet at forstå det

• #6   1. aug 2013 Huuum er denne tråd fremme i to eksemplar ? Jeg har da lige svaret i den,,,

• #7   1. aug 2013 Nååå nej det var en som ville have en Birma eller Ragdool uden tavle smiley

• #9   1. aug 2013 Jeg har aldrig sat spørgsmåls tegn ved prisen smiley ja som du siger en hvalp med tavle og hvis det er en rase der inde i tiden løber op i 12-15000kr andre kan fåes til 8000,
    Selv blandinger er dyre end en rasekat smiley
    De har kun hvalpen på kost i 8 uger, er det en lille hund vil jeg sige, at omkostningerne ikke er dyre end en kat, og de neutralisere jo heller ikke, det er tit med i prisen på en rasekat.
    De 8 år jeg har haft rasekatte, er priserne godt nok steget lidt, men jeg vil næsten sige de ikke er steget i takt med alt andet smiley

• #11   1. aug 2013 Jeg har besluttet mig for, at jeg fremover hæver prisen lidt på mine katte. Så skal jeg måske beholde dem hjemme lidt længere.

Jeg solgte mine to første kuld alt for billigt med hele pakken, når jeg ser, katte uden dit eller dat til flere penge, blot fordi de er semi-langhår og kunne ligne en race smiley

• #12   1. aug 2013 Det er sikkert fint Lone smiley når jeg køber kat ser jeg ikke efter prisen,, hvis jeg har valgt opdrætter og katten, så er det der jeg handler, og inden for rasen er der ikke de store udsving, det kan der så være fra rase til rase.

• #14   1. aug 2013 Skulle jeg tage dokumenterede udgifter for mine killinger, så blev de væsentlig dyrere, end de er nu smiley

• #16   1. aug 2013 Felis

Problemet hvis katte blev gratis er, at det er meget meget nemmere at anskaffe sig en kat og dermed får de også mindre værdi. Især fordi at hvis man skal af med den så "herregud den har jo ikke kostet noget, den skaffer vi bare af vejen"
    Katte skal koste et beløb. Det er et levende dyr, ikke noget man bare erhverver sig gratis.

Og hvorfor er du så fordømmende overfor unge piger og folk med indekatte. Det er da frustrerende, vi er mange der godt kan give vores indekatte et godt liv.
    Du mener katte ikke hører til indenfor.. Fair nok, det din mening, men jeg troede at En kvinde i din alder og med dine erfaringer kunne se ud over egen næsetip smiley

• #17   1. aug 2013 Fruen

Så meget i ender med at beholde Ida smiley

• #21   1. aug 2013 "Katteopdræt med racekatte må formodes at være en hobby/interesse....strengt taget er det ikke nødvendigvis noget der skal kunne svare sig...jeg mener, man kan jo bare lade være"

Nej man kan ikke det er at sidestille med ludomani smiley

• #22   1. aug 2013 Udbud og efterspørgsel Og pt. er der så mange hundehvalpe og kattekillinger, at jeg er glad for jeg ikke har fået et kuld schæferhvalpe i år...

• #23   1. aug 2013 Altså - vi har et kuld abyssinier til 5000 kr: det ligger de (vist) som regel på, det plejer Khartoum at tage. Men INGEN henvendelser whatsoever smiley

• #24   1. aug 2013 Jeg havde også betalt hvad nogle vil mene er 'for meget' for min exotic.. Min familie var f.eks. helt oppe at køre over det. Så meget mente de ikke man kunne betale for en kat. Men han var faktisk rimelig billig, synes jeg, i forhold til at han kommer fra et godt sted, er kastreret osv. Vi har ikke haft nogen problemer med ham overhovedet, i modsætning til de to huskatte jeg tidligere har haft - dermed ikke sagt at der er noget galt med huskatte - alle katte er skønne, men de kom begge fra folk, der bare skulle af med dem og man kunne tydeligt mærke at de ikke havde fået den samme gode start som min exotic og dét vil jeg godt betale en god del penge for !

• #25   1. aug 2013 5000 for en uneutraliseret og ikke mærket killing er dyrt - det er normalt prisen for en der har hele pakken.

• #26   1. aug 2013 Og det er mig der har trykket <b>ENIG</b> med Felis smiley

Dog tror jeg desværre aldrig, at vi kommer problemet med overskudkatte til livs.
    Og hvad angår de 75% har jeg ikke talt efter i kartoteket (og tror nu heller ikke, at det står helt så grelt til)
    Og jeg tvivler på, at det er penge, der gør det attraktivt at avle (generelt - med for nogen er det).
    Men ellers enig!

• #28   1. aug 2013 Jeg syntes bestemt det ville være for dumt at forære kattene væk, stamtavle-katte eller gårdkatte. Er den gratis, så er jeg sikker på at folk vil være revnende ligeglad med den. Hvis de har givet et klækkeligt beløb, så må det være fordi de gerne VIL have den kat og så passer de altså på den. Med rigtigt foder og obligatoriske dyrlægebesøg.

Jeg forstår ikke hvorfor nogle har så meget imod, om et opdræt kan "betale sig". For mig er det da ganske selvfølgeligt, at jeg tjener noget på mit arbejde. Der er vel ingen der gider arbejde gratis?
    På den anden side, når udgifterne er betalt, så er der alligevel minus på den konto, så det holder nok ikke med den udtalelse...

Hvad angår det at unge mennesker har kat, så har jeg da også kun gode erfaringer med det. jeg skriver en kontrakt med køber, hvori der står at jeg skal have mulighed for at købe katten tilbage i fald de ikke længere kan have den. Det fungerer fint. De unge mennesker jeg har solgt kat til, har været super gode katteejere og jeg har kontakt til dem alle endnu.

• #29   1. aug 2013 Det kommer an på så meget..

Jeg ville syntes det var dyrt at tage 500-1.000 kr for en alm. huskat eller rundkørsel der ikke er gjort noget ved overhovedet

Men samme pris ville jeg syntes ville være enormt billigt for en Europé med stamtavle smiley

• #30   1. aug 2013 Jeg har fået begge mine GRATIS og jeg er ikke ligeglade med dem..

• #33   1. aug 2013 Der er en opdrætter der tager 7000 kr. - dog er katten så neutraliseret.

Men grunden til vi ikke neutraliserer, er fordi vi ikke vil gøre det så tidligt, og hvis der er en der vil købe til avl. Derudover mærker vi heller ikke, nej - men det er der en del opdrætter der ikke gør, og ikke kun indenfor aby.

• #34   1. aug 2013 Og nu har jeg trykket ENIG med Beltane.

Tina B **Er den gratis, så er jeg sikker på at folk vil være revnende ligeglad med den. Hvis de har givet et klækkeligt beløb, så må det være fordi de gerne VIL have den kat og så passer de altså på den. Med rigtigt foder og obligatoriske dyrlægebesøg.**

:-S Er du da fuldstændig ignorant? At du tror sådan om de af os, der ikke har betalt noget for vores katte, siger aldeles mere om dig, end det gør om fx mig og min omsorg for mine katte.

• #35   1. aug 2013 DK Mikris, jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor i ikke chipmærker jeres katte? Det kan da snildt gøres sammen med vaccinationen. Det gør jeg, for så sparer jeg et dyrlægebesøg, og ved at det er gjort. Omregistreringen koster jo ikke noget. Neutralisering kan jeg forstå, hvis i syntes det er for tidligt med 12 uger, for så går jeg ud fra i skriver det i som en del af købsaftalen?

• #36   1. aug 2013 Tina - det er også fuldstændigt hul-i-hovedet vi ikke gør det, da jeg havde sendt den anden besked og læste den igennem, kunne jeg godt se hvor åndssvagt det lød.
    Det bliver skriver skrevet i købsaftalen, at killingen skal være neutraliseret indenfor 6 mdr smiley

Ja, undskyld uhyggeligt mange gange - det er vores første kuld til salg, og jeg ved godt at det er almen viden, men jeg har selv nogle torne at danse på.

• #37   1. aug 2013 Ved I hvad?
    Elvis (huskat/redningsaktion) kostede 0 kr.
    Freddie (angiveligt med skovkattegener) kostede 0 kr. Jeg synes dog at "sælgeren" skulle have noget, så de fik 2 kg. RC Kitten + noget legetøj.
    Selvom jeg ikke har givet penge for mine katte, så har jeg på forhånd været indstillet på, at de skulle have "hele pakken" og dyrlægebesøg årligt samt ved sygdom.

Hvis man ønsker sig en racekat, så køb dog ved en reg. opdrætter.
    Hvis man ønsker at redde skæbner, så vælg en sund kat og betal selv for "pakken".
    Jeg synes at huskatten prioriteres så lavt og at det hele handler om pris.
    Det vi skal have igennem er tvungen synlig mærkning og neutralisering af erhvervede katte.
    Der vil altid være dumpede katte og det er forfærdeligt, men det er den gruppe der ikke ønsker/evner at tage sig ordentligt af kattene. Den når vi ALDRIG!
    Når vi så lige runder dyreværnssager, kan I så huske sagen om de over 100 bengaler der levede i møg og en stor del var syge??
    Husk at man nødvendigvis ikke behøver at have en tavlekat for at elske den højt smiley

• #38   1. aug 2013 DK Mikris : jeg har skam kigget mange gange på dine skønne killinger, hold nu op hvor er de dejlige, er helt vild med diablo men vi har jo allerede tre dejlige katte som fungerer helt fantastisk sammen. Desuden synes jeg også at det er en høj pris, vi har givet det samme for vores skønne aby men han var mærket og neutraliseret så måske skal du overveje prisen eller om du skal neutraliserer for at få en køber.

Nå tilbage til det der blev spurgt om. Vi har givet prisen for vores katte har aldrig spurgt om vi kunne få den billigere fordi vi synes at prisen har været meget rimelig når man tænker på det arbejde der er lagt i katten. Vi har også givet 12.000 kr for vores hund. Prisen har selvfølgelig gjort at det ikke har været en pludselig indskydelse at det kunne da være dejligt med en nuttet killing. Vores familie og venner synes vist vi er lidt tossede men dem om det, vi har aldrig fortrudt.

• #39   1. aug 2013 Har svært ved at vurdere om prisen er "for høj" eller ej på racekatte. Racekatte er jo ikke bare racekatte, der er jo en del forskel på priserne...

Men hvis man finder en bestemt race, som bare "taler" mere til en end de andre, så må man jo prøve at finde en løsning på det med prisen, spare sammen lidt længere eller noget for at få det til at hænge sammen, hvis det er det, der skal til. smiley vi faldt da alle 4 for 1 bestemt kat, da vi var på Roskilde Dyrskue - endda selv om vi ikke fulgtes ad rundt, men gik 2 og 2 smiley

Der er nu engang stadig rigtig mange hundehvalpe også med stamtavle, der ikke koster over 10.000 kr. og hundehvalpe købes som regel som 1 stks, hvorimod det typisk anbefales at killinger købes i par - måske det også i sidste ende presser priserne lidt ned - især for førstegangskøbere der også skal investere i diverse udstyr?
    Man kan da for eksempel stadig købe collie, schæfer, labrador, puddel, golden, gravhund, welsh corgi med DKK tavle til under 10.000 kr. Typisk mellem 5-8000 kr.

Tine B
    Hehe, jeg ville da nok netop spørge indtil om der var vacciner, mærkning, neutralisering med i prisen og hvad killingens forældre/killingen var tjekket for - det er da meget naturligt, hvis man overvejer at købe? smiley

• #40   1. aug 2013 Diablo er også uhyggeligt dejlig - er ret ked af at skulle af med ham smiley Men jeg har ændret annoncerne til med chip, men jeg vil ikke neutralisere så tidligt - så vil jeg hellere overveje prisen smiley

• #42   1. aug 2013 Nellie, på en racekat er du dækket af købeloven. Det er du ikke på internatkattene. Katte er skønne, om de har kostet 0 kr. eller 20.000 kr.

Ja, opdrættere giver væsentlig mere for deres avlskatte, end hvad kælekattene koster. Det kan indimellem godt "gøre ondt" at købe en avlskat, som man ikke kan garantere for, at det også bliver en "god" avlskat.

Tænk når opdrættere investerer 15.000 kr. plus transport på en avlskat, får den testet og tjekket i hovede og mås, og den så viser sig at være uegnet til avl. Sur mås siger jeg bare. Men det sker smiley

• #44   1. aug 2013 Felis, dvs. at jeg på ingen måder er bundet af købeloven, når jeg sælger kat? Den tror jeg så ikke helt på smiley

• #45   1. aug 2013 Kattens Værn:
    Formidlingspriser
    Katte over 1 år 1150,-
    Katte under 1 år 1350,-
    Langhårskatte: 1500,-

Alle katte er naturligvis neutraliseret (steriliseret/kastereret), øremærket (inkl. registrering) og vaccineret. De er desuden blevet behandlet for lus, lopper, orm og øremider, samt dyrlægeefterset.
    Ved køb af kat på Kattens Værn får du samtidig et halvt års gratis medlemsskab af Kattens Værn og du vil modtage bladet Kattens Venner, samt få adgang til medlemssiderne her på hjemmesiden hvor dyrlæge Tom Schantz Kristensen giver gode råd.
    Priserne inkluderer alt ovenstående, samt 14 dages dyrlægeret hvis en uventet sygdom skulle opstå.

Så har Inges Kattehjem lavet en opstilling over hvad en GRATIS kat engtlig koster

profilbillede
  • #47   2. aug 2013 Felis, i en forholdsvis ny sag blev en opdrætter dømt som værende erhvervsdrivende, eftersom h*n havde mere end 4 kuld killinger om året.

Da jeg ikke har så mange kuld, vil jeg så ikke blive dømt som erhvervsdrivende.

Så vil jeg ifølge dig kun være bundet af de aftaler, der er mellem køber og sælger. Ergo kontrakten hvis der foreligger en sådan.

Jeg mener nu ikke, at denne fremlægning er helt korrekt.

• #48   2. aug 2013 Frankenthal - Jeg har givet mindre end det for at få 2 katte kastreret, øremærket, vaccineret osv

• #49   2. aug 2013 Den med at en gratis killing eller kat ikke er noget vær for ejer tror jeg er lige så forskellig som vi mennesker er det....Ingen af mine katte har kostet mig noget i anskaffelse...Det er faktisk 46 år siden jeg har betalt for en killing.. Det var en manc.. jeg købte på en udstilling...Det var kun 2 gang jeg så sådan en fantastisk kat...Dengang kostede den 2500.- kr. uden noget andet en en vacc.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #50   2. aug 2013 Mine priser er faste.
    Jeg gider, som udgangspunkt, ikke svare på henvendelser fra folk som kommer med lange forklaringer på hvorfor de netop skal købe min killing, hvor lækker den er osv, MEN at de Liiiige ikke har råd til at betale prisen.
    Jeg sælger mine killinger med stamtavle, vacc., chip, men ikke neutraliseret (stamtavlen er så stemplet ikke til avl).
    Derimod refunderer jeg en del af købesummen når jeg har dokumentation for neutraliseringen INDEN katten er 1 år.
    Jeg vil faktisk hellere betale for en aflivning af en kat frem for at sælge den under fastsatte pris.

Iøvrigt synes jeg faktisk det er respektløst at henvende sig om køb, selvom man egentlig godt ved at man ikke har råd til at betale den fastsatte pris.
    Jeg skriver fast i mine annoncer at prisen IKKE er til debat.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#52   2. aug 2013 Felis, næ det handler ikke om at være kold i R<**** men snarere det modsatte.
    Jeg vil under INGEN omstændigheder, nærmest forære en killing væk, for så måske at risikere at skulle stå med en masse udgifter grundet købeloven.
    Har netob stået i den situation smiley
    Derfor mit valg at aflive, såfremt jeg ikke har mulighed for selv at beholde eller der i familie eller vennekreds er nogen der vil.
    Derfor får jeg heller ikke killinger med mindre jeg har muligheden for selv at beholde hvis de ikke bliver solgt.
    Men afslag i prisen fordi en potientiel køber kommer med en syg sang om det ene elelr det andet, NO WAY.
    Hvis det gør mig kold i R****, so be it.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#53   2. aug 2013 Forresten har jeg en neutraliseret og vaccineret voksen hun til salg for 1500 kr.
    Selv den pris har jeg fået mange søforklaringer om hvorfor køber netop gerne vil give katten et godt hjem men ikke vil/kan betale prisen for.
    I min optik er det enormt svært at se hvordan der så kan være råd til at have kat alligevel.
    Når jeg så ser at køber i stedet vælger en blanding til næsten samme pris, så giver jeg op.
    Så handler det ikke om prisen men snarere om at man gerne vil have en rejemad men kun vil betale prisen for en leverpostejsmad.
    Den dag at der er anerkendelse omkring at katte koster en sum penge og såfremt de er racerene som hunde og så er noget dyrere er vi nået langt.
    Desværre er kattens status langt fra dette mål.

• #55   2. aug 2013 Jeg solgte min gamle Hellig Birma dreng sidste år - jeg havde sat en pris på 2000 (han var nylig kastreret og blevet revaccineret). Men da den sødeste familie kom, og sagde at manden ikke ville give den slags penge til en kat, så sagde jeg okay - Armani (som hedder Sigurd i dag) har det som blommen i et æg, og jeg har aldrig fortrudt smiley
    For mig handler det ikke om penge - men om hjemmet.

• #57   2. aug 2013 Det blev det skrevet i går kl. 17.49:

" Er den gratis, så er jeg sikker på at folk vil være revnende ligeglad med den."

• #59   2. aug 2013 Syntes godt om dit indlæg smiley MI

• #60   2. aug 2013 Nemlig Beltane, og det blev skrevet så klart og utvetydigt, at det ikke var til at tage fejl af meningen.

M I **Ah, jeg læste mere den kommentar som en reaktion på hvad *Felis* havde skrevet tidligere - altså noget generelt om hvad der ville ske hvis alle katte var gratis.**

Æøehhh :-S
    Så hvis alle katte var gratis, så ville folk være ligeglade med dem...... ?!

• #62   2. aug 2013 Catstuff:
    "Jeg vil faktisk hellere betale for en aflivning af en kat frem for at sælge den under fastsatte pris.
    Jaeh..... det giver jo bare dig det image, at katten er en vare og ikke et dyr man holder af.
    Det er sådanne udtalelser der kan få mig til at gå ud af mit gode skind. Så vil jeg sige, at hvis det er dét forhold du har til katten, ja så har du jo en katteavls-fabrik!

• #63   3. aug 2013 Jeg har i mit lange hunde og katteliv mødt meget FÅ opdrat. som ikke gør det for pengenes skyld...Meeen hvis man lære dem lidt at kende så sælger de gerne billigere når det kommer der til. Altså de sælger heller til langt under prisen end at avlive dyr de ikke er kommet af med inden de er 12 uger for hunde...Kattene har en anden alder for deres udvikling end hunde.

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#64   3. aug 2013 Marianne@
    Jeg tror ikke du helt har læst hvad jeg skrev:*

Derfor får jeg heller ikke killinger med mindre jeg har muligheden for selv at beholde hvis de ikke bliver solgt.
    Men afslag i prisen fordi en potientiel køber kommer med en syg sang om det ene eller det andet, NO WAY.

Hvis det er en katteavls fabrik, tja ......

Jeg synes nu selv at jeg forsøger at fastholde en vis "værdi" på mine killinger NETOP for at undgå de enten bliver vandrepokaler, eller smides væk fordi de ikke lige er sjove mere elelr koster en sum penge til dyrlæge eller andre ting..
    Jeg har en grundlæggende tro på at Pris hænger sammen med at folk VIRKELIG har overvejet deres anskaffelse af kat.
    Jeg har skam solgt killinger under den fastsatte pris, men som jeg også påpeger vil jeg ikke sælge under prisen mere, mest fordi jeg
    1: synes det er respektløst at henvende sig med en eller anden syg undskyldning for hvorfor man netop lige IKKE har råd til at give prisen
    2: jeg synes det er helt i hampen at jeg, for en killing jeg måske har foræret væk, skal ryste op med flere tusinde kroner jfr. Købeloven blot fordi jeg er opdrætter
    3: i andre af livets henseender pruttes der jo ikke om prisen, eks. ved køb af bil et rugbrød eller andre ting, så hvorfor dyr??

• #65   3. aug 2013 Jeg har købt rigtig mange biler gennem tiden, og jeg har ALTID pruttet om prisen...Det er lige som lidt vanskeligt at prutte over et rugbrød, det skal jo skannes med den kode der står på

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#66   3. aug 2013 Sikkert men jeg savner stadig svar på hvad der retfærdiggør at prutte om prisen på et dyr
    Jeg tror ikke der er nogen der henvender sig til en sælger af nye biler huse eller andet i en prisklasse over hvad man har råd til og forventer at sælger vil acceptere en lavere pris så hvordan kan det være at nogen gør det omkring dyr
    Jeg undrer mig blot over at det åbenbart er langt mere acceptabelt

• #67   3. aug 2013 Jeg har kun oplevet folk har pruttet om prisen på kvæg, heste og dyr i den vægtklasse.. Ikke små vi-skal-bare-have-dem-hjemme dyr

• #69   3. aug 2013 Jeg har kun mødt ganske få opdrættere, der gør det for pengenes skyld, da der ikke er noget at tjene, hvis man har en smule ansvarsbevidsthed. Men måske kommer jeg i de rette kredse smiley

• #71   3. aug 2013 Jeg ville nogengange ønske at katte kostede penge , f.eks. et par tusind og så at de var neutraliserede, så ville folk måske tænke sig om en ekstra gang inden de bare fik en kat for så at smide den ud et år eller to senere. Og så ville der ikke være så mange hjemløse katte pga de uansvarlige ejere der ikke har steriliseret deres damer!

• #72   3. aug 2013 Der skal 2 til en tango, så det er ikke kun damemissernes ejer der skal neutralisere smiley

• #74   4. aug 2013 Indrømmer gerne at jeg ikke kommer sammen med katteavlere...Det er hunde det drejer sig om her...Det sidste nye jeg hørte en opdrætter sige, var at han havde fået en tæve i stedet for nogle penge og straks var hun parret...Så kunne han jo få pengene hjem den vej....
    Ja selvfølgelig er der udgifter ved opdræt...Men der er bestemt også kroner at hente...Forstår ikke at men ikke vil kendes ved det...Det er jo behårdt arbejde også, så hvorfor må man ikke sige man tjener penge på det...
    Ved ikke hvor meget arbejde der er med killinger som sådan for det er 45 åt siden jeg sidst havde et kuld persere...Men mine schæferhvalpe der som regel kommer med 11 hvalpe ad gangen og det er stueopdræt...Der er der sgu rigtig meget arbejde og meget lidt søvn.

• #75   4. aug 2013 Kirch, jeg er opdrætter. Og jeg kan fortælle, at jeg ikke har tjent en rød øre, men derimod kun har haft røde tal på bundlinien.

Og det står jeg fuldt ud ved. Katteopdræt er en hobby, som ikke særlig ofte giver overskud, da køberne ikke vil betale. So be it.

• #76   4. aug 2013 En opdrætter jeg kender holder pause nu, hun er blevet skilt og som hun siger,, der er minus på min katte konto og jeg har ikke til et kejsersnit i øjeblikket, så jeg kan ikke få et kuld nu,, og derfor har hun lukket et par katte og hankatten er fikset!!

• #77   4. aug 2013 Kattens Værn har ens priser på de katte, man kan købe hos dem.
    Husk at hvis du vil aflevere en kat , afdu af en eller anden grund ikke kan have mere, skal man betale for det. Det gælder også katte man finde.

Ingens Kattehjem har bare stillet et regnskab op for en gratis killing. Som ansvarsfuld opdrætter/ejer sender vores killinger ud med 2 vac., ormekur, loppekur, chip eller øremærkning og neutraliseret.

Hvor tit læser man ikke her at man ikke har råd til at gå til dyrlæge osv..

• #78   7. aug 2013 Det er jo egentlig i bund og grund pisse ligegyldigt om man vil betale for en kat eller ej! Vi har valgt, at vi fremover vil have Bengaler og dem er vi villige til at betale for. Det er vores interesse og det, kan ingen tage fra os.
    Så dem der mener man ikke skal betale, må jo "nøjes" med en kat uden papir osv.
    Folk ryster da også på hovedet af os over, at vi vil betale 5000 -7500,- for en kat. men ved i hvad? Vi kan ikke få børn og har derfor valgt, at få katte istedet og det er sgu lidt billigere end børn (selvom de dog bliver betragtet som vores børn hihi).
    så lad os der vil betale for katte gøre det og dem der ikke vil gøre hvad de vil, det er jo ens eget valg hvad man vil bruge sine penge på. Det er der alligevel ikke nogen der kan bestemme over os, da vi tjener vores egne penge.

• #79   7. aug 2013 Jannik m.fl.
    Lige præcis! Det handler bare om at tage ansvar for sin kat uanset om det er en gratis huskat eller en Bambino smiley

Kommentér på:
Pris på kat.

Annonce