Hvorfor lige jeres race... {{forumTopicSubject}}
Synes det kunne være lidt sjovt og høre hvorfor i lige har valgt jeres race/racer??
Da jeg sku ha bailey viste jeg ikke hvad det sku være for en race så jeg gik ned og lånte en masse bøger og gik så i krig med og læse og fandt så frem til to racer som jeg synes var noget for mig her var bengal og siameser så fandt jeg så bailey på en annonce her inde og så var jeg solgt tog så over og så han i sverige og ja så var jeg jo mere solgt han var jo fantatisk og jeg viste bare at vi ville passe perfekt sammen havede bar en mavefornemmelse der sagde mig at den her kat var den rigtigt.. Og det må jeg i den grad sig at har holdt stik for jeg kunne simoelhen ikke ønsker mig en beder kat og det er ikke sidste gang jeg skal ha en bengal...
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Den er stadig en helt normal kat at se på - dens særtegn er den smukke tickede pels.
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.165
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
Forstå mig ret
Elsker mine huskatte de giver mig så meget
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Så faldt for exotic, som har perserens blide sind, uden det store arbejde med pelsplejen. At der så alligevel har sneget sig en perser ind i mit hjem, er en anden sag Det er heldigvis til at overskue og slet ikke så omfattende, som mange bøger får det til at lyde som!
Jeg har siden kigget på andre katte, men vender altid tilbage til exotic.. Men en dag skal jeg da prøve at have bare en enkelt kastrat af en anden race - vil gerne prøve en bobtail
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Anden gang jeg skulle vælge ville jeg have en maskekat som mindede om min ene hankat og så faldt valget på en klassisk perser. Jeg er mest til langhårede katte og ser faktisk kun efter maskekatte/ colorpoints idag. Meen vi ender nok med at få en nfo eller mco på et tidspunkt, da manden gerne vil have en "rigtig" kat hehe
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Senere købte vi også et par norske skovkatte, dejlige, dejlige katte, som -i hvert fald den gang- er/var tæt på en 'naturlig' huskat, blot i den semi-langårede version.
Da de sidste 2 af det 'gamle' hold katte døde i en alder af henholdsvis ca. 20 & ca. 17 år, blev næste kat en bengal.
Jeg havde kigget på disse ualmindeligt smukke katte gennem 4 år, men ville ikke byde mine gamle pensionister at blive påtvunget en lille terrorist.
Udover bengaleren købte vi også en sort panter, det var ikke den menalistiske bengal (som der er skrevet om i en anden tråd), men en huskatte-blanding.
Vi valgte hende dels på grund af farven, dels på grund af, at hun så ud til at passe til bengal rent temperaments-mæssigt, som killing var hun 'langt fremme i skoene' - det er hun stadig; fuld fart på hele tiden.
Pia
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 574
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Jeg fik også en bog med hjem med stort set alle race i, da jeg først havde læst om MCO´en var jeg ikke i tvivl om at det var den vi skulle have.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 44
Hvorfor lige jeres race...