Hvorfor lige netop jeres kat?? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg tænkte på hvorfor i har valgt lige netop jeres killing ud af kuldet?? Hvorfor en hun og ikke en han eller omvendt?? Har i nogle bestemte grunde der står bag jeres valg?? Eller var der ikke andre...
Da jeg skulle vælge mis var Shiva den første, og min mor ville gerne have en hun, så var der to piger at vælge i mellem, og de lignede hinanden utrolig meget, men Shiva havde en skønhedsplet ved knurrehårene, og så sagde jeg at det var hende jeg ville have!
Mille var den næste mis, og er en af Shivas killinger, faktisk en af de mindst pæne, men hende kom vi ikke af med, og holdte så meget af hende og det gjorde Shiva også, derfor ville vi ikek af med hende alligevel!
Og Rollo har jeg jo ikke fra killing, men fandt hende på nettet, da jeg skulle sætte et kuld killinger ind fra Shiva, og kunne slet ikke stå for hende! :o)
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 37 Svar: 338
Chivaz ja.. Ham så vi jo oz billeder af og han var helt klart en vinder.. Jeg syns han var den smukkeste af dem alle og folk herinde må være enig for han har vundet alle udfordringer over sine søskene! Plus jeg snakkede længe med Karina og han lød som en lille bandit og lige noget for os. Vi blev positiv overrasket da vi så dem begge og jeg vil da selv sige at de er et fund begge 2!
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 73 Svar: 463
de to af killingerne havde fundet nye hjem og så tog jeg Hubert med.
Sigurd valgte jeg fordi vi sys Hubert sku have en legekammerat.
da jeg altid har ønsket mig en rød coon blev det Sigurd =)
nov 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 84 Svar: 1.130
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 32
nov 2005
nov 2005
aug 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 75 Svar: 532
Vi var på en del udstillinger (inden vi fik skovmisserne). Her snakkede vi med opdrætter af forskellige racer som vi syntes var interessante.
Valget faldt til sidst på den Norske Skovkat hvilket vi ikke har fortrut.
Jeg kunne godt tænke mig en rød eller rød/hvid han (hannerne bliver en anelse større og så er de maskuline)
Jeg fandt også en rød/hvid som jeg var interesserede i men denne skulle hjemmefra i December og vi har altsår et par børn som gerne skulle have julegaver og diverse julehygge ting og sager. Så der var ikke råd til kat lige på det tidspunkt. Opdrætteren fortalte hvor hun havde lånt hankatten fra (vi syntes nemlig begge at faren til killingerne var vild imponerende). Så vi begyndte at følge med inde på deres hjemmeside og pludeselig havde de killinger og sørme om der ikke var hele 2 røde hanner
Vi skrev straks til dem at vi var interesserede i 1 rød han vi snakkede med dem og besøgte dem et hel par gange og fandt ud af at vi ville have den bedste af brøderne da vi gerne ville prøve at udstille. Vi havde sammen snakkede om hvilke vi håbede var den bedste og vi var så heldige at det var ham. Vi havde ham med på en udstilling hvor han blev BIS (best in show) og så var vi solgte dette måtte vi prøve igen
Sådan fik vi Kalle
Lilo faldt min mand for hende måtte han have og eftersom jeg jo havde fået min røde han såååå
Ronja lete vi længe hun skulle passe til Kalle og gerne sort/hvid til sidst fandt vi hvad vi søgte i Sverige oppe i noget der hedder Falun. Vi hentede hende hjem i påsken samtidig fik vi holdt lidt ferie og snakkede med hendes opdrætter set hvor og hvordan hun boede samt været på en udstilling.
Rita vi ledte egentlig ikke efter nogle ny kat. Vi havde et par venner som havde kig på en anden killing fra denne opdrætter vi sagde begge at hvis det var os så havde vi valgt Rita Så blev der ligesom ikke snakkede mere om det. Det viste sig at min mand havde fulgt med på opdrætterens hjemmeside og Rita var ikke blevet solgt (hvilke han ikke kunne forstå) Ja så ligepludselig var un vores
Blue er af eget opdræt og hun har et helt fantastisk udtryk, bygning osv. (hvilke dommeren også syntes) vi ville gerne beholde en pige fra dette kuld og vi glæder os til at se hendes udvikling.
Vi vil gerne takke alle de opdrætter vi har fået lov at købe kat hos. Vi kunne ikke ønske os nogle dejliger missere
PyHa det var så det. Håber det er til at forstå
Channie en rigtig god ied
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 129 Svar: 552
nov 2005
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 156
Alf fik vi da han var et år gammel. Min gudmor havde købt ham, men blev så allergisk, at ikke engang medicin kunne gøre det udholdeligt. Så vi tog ham, da han et par gange havde haft "playdates" med vores to tøser, så han kendte både dem og os.
Sikke en smøre ;o)
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
Bastian og Frida: Jeg synes Hønen trængte til selvskab og ville have en hankat til hende (er vild med røde) Da jeg så skulle se det kuld var den første jeg så Frida og så var jeg solgt.. Bastian var den grimmeste killing jeg nogen sinde havde set så jeg fik ondt af ham og så kom han også med!!!
Chira havde jeg jo kun i pleje for græskehunde og hun kom bare aldrig videre..
Touluse var født døv og kunne ikke bruges til noget derfor tog jeg ham...
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 320
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 461
Gizmo sad på mine forældres dørtrin en dag og tiggede mad.
Freya sad på samme dørtrin 9 måneder senere.
Og Devi valgte mig da jeg var på visit på det lokale internat for at se på en hankat.
Så deeeeet.......
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.568
Jeg gennemsøgte nettet, den blå avis og Inges Kattehjem. Pludselig var der en opdrætter der i telefonen sagde, ja vi har en med de farver du søger, hun blev født i går, hvornår vil du se hende?
Jeg sagde med det samme at jeg kunne se hende 2 dage efter. Denne kat var Mischa. Jeg faldt for hende og en anden i kuldet med det samme, selvom de kun var 4 dage. Jeg fik en uge til at tænke i og vende tilbage. Da den uge var gået, og Mischa var 11 dage, besluttede jeg at det skulle være hende frem for den anden. Havde jeg haft råd havde jeg købt dem begge
Jeg har aldrig fortrudt at jeg købte Mischa.
Bazooka købte jeg i sin tid fordi jeg så ham herinde, og syntes bare han var ååååhhh så dejlig. Dog havde jeg ikke rigtig råd til ham, og så var han jo en hankat.. hehe.. Jeg troede hankatte var slemme, ind til jeg snakkede med min mor om det, som sagde, hvis hun skulle vælge, så ville hun hellere have en hankat. Da Bazooka så stadig ikke var solgt, så begyndte jeg at udspørge May-Britt helt vildt, og så besluttede jeg mig for at besøge ham, for dagen efter at hente ham med hjem.
Og det har jeg heller aldrig fortrudt, selv om han endte med at blive en dyr kat, så var jeg glad for min tid sammen med ham
nov 2005
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 105 Svar: 412
Hvorfor lige netop jeres kat??