grus/foder og killinger {{forumTopicSubject}}
håber jeg får forklaret mig ordentlig nu, da jeg kan være en klovn til at formelere mig.. men det sådan at vi jo har 5 små banditter i huset/et værelse.... har købt det billige kattegrus til dem, normalt bruger jeg klumpende, ja gør det stadig til missemor, men har tænkt meget over hvordan jeg gør det, har stillet en bakke til killingerne i værelset og misse'smors er på toilettet, men de skal jo lære at bruge deres men de ser jo ikke deres mor gå på bakke, da jeg absolut ikke får hende til at gå på deres bakke/grus... og ja nu vil mange jo nok sige stil hendes bakke ind til dem, men så risikere jeg jo at de små spiser det klumpende grus... hvordan skal jeg få dem til at blive renlige når de ikke ser deres mor gå på bakke...
og så lige til sidst for ikke at oprette et emne mere, missemor får sin våd foder hos dem og sit tørfoder i køkkenet, men syntes ikke de virker intereseret i det og tænker de snart skal til at spise selv, og især fordi når vi kommer ind til dem og de hører os skriger de (ellers ikke) og tænker om det er fordi de er sultne.. de er i morgen 4 uger men vejer kun mellem 350 og 420 og lå ved fødslen på ca 102 og 118, så burde de ikke være større ??
ja ved godt det blev lidt langt, men håber nogle kan svare på det eller bare noget af det
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Katte: 15 Emner: 90 Svar: 747
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Når de ikke har så meget plads at gå på er det nemmere at gøre dem renlige. Det vil sige at hver gang de små ligner nogen der trænger til at komme af med noget så sæt dem op i bakken. De plejer meget hurtigt at forstå pointen:-)
Angående mad giver jeg normalt tørfoder opblødt med noget der dufter godt. Det kan være makrel, tun eller andet. De fleste killinger forstår ikke hvad de skal i starten, men hvis du tager en lille smule på fingeren og holder under deres næser, skal de nok begynde at slikke det i sig.
Håber jeg fik det forklaret godt nok:-)
jan 2010
vil prøve det med maden og se om det hjælper... kan du svare på om de er for små eller nogenlunden ok af at tænke på der er 5
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jan 2010
ok så ved jeg at det ikke er sult de skriger af når de ser os
taaak for dit svar måde her og under den anden tråd
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
Mht vådkosten, ja så¨er det et værre svineri i starten, men de opdager også hurtigt hvad det drejer sig om, og tager så hurtigt på. Mos evt toskerogn eller makrel med creme fraishe, eller killinge vådfoder også med A38 / creme Fraishe det kan de rigtig godt li´og mormis vil også syntes om det.
Og ja havde du ikke sagt noget i den anden tråd, så havde jeg ikke set dit indlæg ;O)
jan 2010
vil prøve at gi noget at det du siger Fabis...... og igen tusind tak for jeres svar herinde
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 130
Normalvægt for en huskattekilling på 4 uger er omkring 500 g
jan 2010
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
grus/foder og killinger