{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

grus/foder og killinger {{forumTopicSubject}}

håber jeg får forklaret mig ordentlig nu, da jeg kan være en klovn til at formelere mig.. men det sådan at vi jo har 5 små banditter i huset/et værelse.... har købt det billige kattegrus til dem, normalt bruger jeg klumpende, ja gør det stadig til missemor, men har tænkt meget over hvordan jeg gør det, har stillet en bakke til killingerne i værelset og misse'smors er på toilettet, men de skal jo lære at bruge deres men de ser jo ikke deres mor gå på bakke, da jeg absolut ikke får hende til at gå på deres bakke/grus... og ja nu vil mange jo nok sige stil hendes bakke ind til dem, men så risikere jeg jo at de små spiser det klumpende grus... hvordan skal jeg få dem til at blive renlige når de ikke ser deres mor gå på bakke...

og så lige til sidst for ikke at oprette et emne mere, missemor får sin våd foder hos dem og sit tørfoder i køkkenet, men syntes ikke de virker intereseret i det og tænker de snart skal til at spise selv, og især fordi når vi kommer ind til dem og de hører os skriger de (ellers ikke) og tænker om det er fordi de er sultne.. de er i morgen 4 uger men vejer kun mellem 350 og 420 og lå ved fødslen på ca 102 og 118, så burde de ikke være større ??

ja ved godt det blev lidt langt, men håber nogle kan svare på det eller bare noget af det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grus/foder og killinger
  • #1   28. apr 2010 lytter lige med her kan jo være jeg får brug for at vide det ting håber jeg ihvertfald:)

• #2   28. apr 2010 smiley det er helt ok søs. håber også at du vil få brug for det.....

• #3   28. apr 2010 Jeg plejer at gøre det at jeg laver en killingegård. Det vil sige at de har ca 4 kvm at gå på. Der stiller jeg så kattebakke med IKKE klumpende grus og foder ned. Moren går aldrig i den bakke der er tæt på killingerne, da det ligger i deres instinkter at besørge så langt væk som muligt for at undgå at tilkalde fjender.
    Når de ikke har så meget plads at gå på er det nemmere at gøre dem renlige. Det vil sige at hver gang de små ligner nogen der trænger til at komme af med noget så sæt dem op i bakken. De plejer meget hurtigt at forstå pointen:-)
    Angående mad giver jeg normalt tørfoder opblødt med noget der dufter godt. Det kan være makrel, tun eller andet. De fleste killinger forstår ikke hvad de skal i starten, men hvis du tager en lille smule på fingeren og holder under deres næser, skal de nok begynde at slikke det i sig.
    Håber jeg fik det forklaret godt nok:-)

• #4   28. apr 2010 ok.. værelset er ikke større end ca 7 kvm og ærligt vil jeg ikke ofre penge på en kravlegård da jeg ikke skal bruge den bagefter :-9 hvordan ser jeg på dem de er trængende ?? prøvede i går at sætte en af dem i bakken og den kiggede så sørg modig på mig så jeg fik det helt dårligt og skyndte mig at ta den ud igen

vil prøve det med maden og se om det hjælper... kan du svare på om de er for små eller nogenlunden ok af at tænke på der er 5

• #5   28. apr 2010 De skriger når de ser en, for de vil da gerne have lidt opmærksomhed. Men de må gerne få mad nu, stil et par flade tallerkner hos dem, de vil nok gå i det men så slikker de deres poter og finder ud af det smager godt, . Mht kassen sat dem derop, krads lidt i gruset, og når de går rundt i det opdager de at der kan graves i det.

• #6   28. apr 2010 takker maria... jeg vil prøve det.. og ja hihi de træder i det, det her jeg set i dag smiley og med hensyn til bakken skal jeg nok lade være med at være pivet når de ser så sørgmodig ud....
    ok så ved jeg at det ikke er sult de skriger af når de ser os smiley
    taaak for dit svar smiley måde her og under den anden tråd

• #7   28. apr 2010 Katte er eksperter i at se forsømte ud, så det skal du bare tage roligt smiley

• #8   28. apr 2010 Mht kattegrus så er ikke klumpende til killinger en ganske klog beslutning, da killinger ofte smager lidt på det, og er det klumpende grus kan det gå rigtig galt. De lære med tiden at det er et toilet, det har de ganske god sans for, og du kan evt. ligge deres små pølser derop, så det lugter af det de skal.

Mht vådkosten, ja så¨er det et værre svineri i starten, men de opdager også hurtigt hvad det drejer sig om, og tager så hurtigt på. Mos evt toskerogn eller makrel med creme fraishe, eller killinge vådfoder også med A38 / creme Fraishe det kan de rigtig godt li´og mormis vil også syntes om det.

Og ja havde du ikke sagt noget i den anden tråd, så havde jeg ikke set dit indlæg ;O)

• #9   28. apr 2010 smiley i skal begge ha tak for jeres svar. vil prøve at stille det hele frem ige i morgen og så ha tålmodighed smiley

vil prøve at gi noget at det du siger Fabis...... og igen tusind tak for jeres svar herinde

• #10   29. apr 2010 Hvis jeg var dig ville jeg give dem et tilskud af modermælkserstatning, de vejer for lidt.
    Normalvægt for en huskattekilling på 4 uger er omkring 500 g

• #11   29. apr 2010 ja tænkte også jeg måtte gøre noget....

• #12   29. apr 2010 Bente har ganske ret... du kan evt lave en blanding, eller købe den færdigt, og så blande det i vådkosten, det har jeg tidl. gjort og de åd det med velbehag og tog godt på.

Kommentér på:
grus/foder og killinger

Annonce