4.484 visninger
|
Oprettet:
Gratis killinger? :-( {{forumTopicSubject}}
Jeg bliver altid så trist, når jeg læser annoncer for gratis killinger - er det virkeligt nødvendigt? er kattens status herhjemme virkelig så lav, at man ikke engang kan få udgifter til foder/grus og evt ormekur og vaccination dækket? *fortvivlet*
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 59
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Hvordan kan man mon ændre denne holdning? Jeg tror, et at sted at begynde *kunne være* at tage et symbolsk beløb for sine killinger (fx nok til at dække de mest basale udgifter).
I hundeverdenen ser man sjældent "gratis hvalp" annoncer - der kan man få kr.10000 for en blandingshvalp, hvis blandingen er "rigtig"! *chokeret* Hvorfor denne forskel på hunde og katte?
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
Det er sørgeligt,at man er så uansvarlig,at lade sin hunkat løbe fertil rundt og blive parret af *hvad ved jeg* af hankatte.
Det mindste man kan gøre er,s** da at få sin kat neutralliseret ( hvis man da ved hvad det betyder ) læser tit om hunkatte som får kuld på kuld på kuld...og det er de ikke døde af ??
Håber I fårståt hvad jeg mener,jeg er lige så ked af allr de uønskede killinger som jer..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Han kommer fra en gård, så ved at tag eham sørrede jeg for at han ikke var med til at lave uønskede killinger..
Og ærligtalt vil jeg hellere have folk giver kattene væk gratis end mare at dumber dem et sted, for katte nkan ikke overleve i naturen..
dec 2004
Jeg så allerhelst, at alle katte, der ikke skulle bruges i planlagt avl, blev neutraliseret så tidligt som muligt (inden kønsmodning!) - så ville problemet med hjemløse og uønskede killinger blive meget mindre. Dette ville bestemt også gælde katte på gårde - mange af dem trives bestemt ikke godt.
maj 2007
Mange af de mennesker bliver overasket over at der så kommer flere udgifter og pludselig er de ønskede killinger uønskede
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
Sådan går det,når man bliver lidt *ophidset*..*G
Det mindste man kan gøre når man anskaffer sig et dyr,er da at sætte sig ind i dens natur og så sandelig forplantningsevne og trivsel..
Er jeg forkert på den ?
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
Hvis ikke de kan få dem afsat så er det bedre at killingerne får en værdig død fremfor de skal hutle sig gennem livet. Endnu bedre var det hvis de aldrig var blevet født.
Ja tak til tidlig neutralisering for så slipper man for at læse den ene "onde" salgsannonce efter den anden.
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Det er decideret ondskab at skrive "gratis eller de bliver aflivet".
Puuha jeg får godtnok også "kriller" af den slags annoncer....
dec 2004
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Det er et meget svært spørgsmål ......
Jeg ville ønske, at katten havde samme status, som hundene har i DK, men det er ikke nemt at give et entydigt svar på....
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
For hunde får da næsten lige så nemt hvalp som katte for killinger?
En helt anden obs, er at man kan få f.eks. 8-10.000 for en hvalp der er 8 uger, men altså kun 3-4000 for et 1 årigt shetlænder hingsteføl. De bliver dog normalt behandlet med noget mere respekt end kattekillingerne.
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
Jeg tog 400 kr pr killing, ved dem jeg havde i pleje. De havde været hos dr. dyr og blive sundhedstjekket og fik ormekur. Samt de fik RC mad.
Det kan da ikke være rigtigt at et tyggegummi til 50 øre er mere værd en en killing? 2 kr og du har en bærepose af plastik? Men en killing 0 kr? Jeg kan ikke forstå det.
og så får man denne "Jamen, vi har ikke penge til at sterilisere" Jamen, så skal man da ikke have et dyr? "Jamen, det er jo en udekat, og hvis hun nu bliver kørt over? Det vil jeg ikke bruge 1000 kr på). Så skal man godt nok ikke tage ansvar for et dyr hvis man har den indstilling. Har man et dyr (Hund, kat, fugl, kanin m.m) har man også råd til at få tingene ordnet hos dr. dyr. Men jeg kan godt se et par bukser, og en bluse er mere værd, end ansvaret for en kat. Eller en druk tur i byen. Take away mad osv.
Laura fik jeg gratis, men det var fordi det var mine forældres venner, men mener hun fik ormekur, og hun opvoksede på Iams.
Emma gav jeg 100 kr for, hun havde været hos dr dyr, havde fået ormekur og var opvokset på RC.
Lucas gav jeg 300 kr for, han havde intet været, men alligvel kom han til dr dyr m.m. (Skal siges damen var meget syg, er stadig, og var ved at opnplacere hendes katte fordi de fortjente et bedre hjem, når hun ikke selv kunne)
Cabotine Rose er en helt anden sag. Hun har fået ormekur, vacc, det hele der er nødvendigt. Og det er med glæde jeg betalte de penge for hende jeg gjorde. Hun er så også købt til avl, og kommer hjem i morgen efter parring, så vi venter med stor sandsynlighed små missebørn.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Desuden er der mange mere eller mindre "vilde" katte, som bare flytter ind hos folk, fordi her er da rart at være. Når folk får sådan en "hittekat" føler de måske ikke så stort et ansvar for den, eller for at få den vaccineret eller kastreret, fordi det er jo ikke rigtig deres kat.. Den kommer bare på besøg en gang imellem..
Håber I kan se pointen..
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 262
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
Nu skal jeg selv have killinger på Frida og de bliver hos mig indtil de får de rigtige hjem om det så tager 6 måneder ja pyt med det og de vil ligesom mit sidste kuld blive solgt til 500 kr med vaccination og ormekure og foderpakke osv...
jun 2006
Havde nemlig en kæmpe diskussion med en på Baboom hvis kat bare rendte frit og fik 3 kuld om året, som så kom hjemmefra i 8-10 ugers alderen. Fjolset påstod at grunden til at han ikke fik hende steriliseret var at han ikke ville have skåret i sin kat, det var farligt, og han havde hørt fra flere af deres katte blev underlige/ændrede adfærd efter sterilisation. Og at de fint kunne komme hjemmefra der fordi moderen alligevel ikke var interesseret i dem der, og kun kom og så til dem indimellem.
Årh var så tosset den aften (sammen med Nadja og Natscha) og bliver det stadig bare ved tanken.
jun 2006
maj 2007
maj 2007
De katte du beskriver er ganske rigtigt ikke vildkatte, men efterladte katte, det er ikek de katte jeg snakker om..
maj 2007
Du har måske ikek overvejet den er kommet igen?
dec 2004
Jeg er temmelig sikker på, at Marianne taler om Europæisk Vildkat (felis silvestris silvestris) http://da.wikipedia.org/wiki/Europ%C3%A6isk_vildkat - de har ikke boet i Danmark i meget lang tid... det ville være lidt af en sensation, om de var kommet igen... hvis du har beviser for, at de er kommet igen, bør du absolut fortælle det til biologerne og zoologerne herhjemme...
De forvildede tamkatte, som du snakker om, er født ude (af hunkatte som er smidt ud fra et hjem eller en gård) og er ikke præget på mennesker som killinger - derfor er de bange og svære at tæmme som voksne...
dec 2004
Gratis killinger? :-(