{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gratis killinger? :-(
  • #2   30. maj 2007 ja jeg har idag fx set 3 annoncer med killinger hvor ejeren skriver at de aflives inden en eller anden dato hvis de ikke finde hjem - trist at folk er så uansvarlige

• #3   30. maj 2007 Jo, der er mange ting, jeg ikke forstår ved "gratis killinger" annoncer - uansvarligheden tyder også på kattens ualmindeligt lave status i manges bevidsthed:-(
    Hvordan kan man mon ændre denne holdning? Jeg tror, et at sted at begynde *kunne være* at tage et symbolsk beløb for sine killinger (fx nok til at dække de mest basale udgifter).
    I hundeverdenen ser man sjældent "gratis hvalp" annoncer - der kan man få kr.10000 for en blandingshvalp, hvis blandingen er "rigtig"! *chokeret* Hvorfor denne forskel på hunde og katte?

• #4   30. maj 2007 Synes også at der er for mange af de annocer for tiden...samme problem hvert år på det her tidspunkt..øv øv.
    Det er sørgeligt,at man er så uansvarlig,at lade sin hunkat løbe fertil rundt og blive parret af *hvad ved jeg* af hankatte.
    Det mindste man kan gøre er,s** da at få sin kat neutralliseret ( hvis man da ved hvad det betyder ) læser tit om hunkatte som får kuld på kuld på kuld...og det er de ikke døde af ??

Håber I fårståt hvad jeg mener,jeg er lige så ked af allr de uønskede killinger som jer..

• #5   30. maj 2007 Jeg har også fået min kat gratis.. Og han mangler absolut ingen ting og jeg har brugt mange penge på dyrlæge til ham, da han havde halv kronisk øjenbetændelse og så koster det også at få katten øremærket og kastreret..

Han kommer fra en gård, så ved at tag eham sørrede jeg for at han ikke var med til at lave uønskede killinger..

Og ærligtalt vil jeg hellere have folk giver kattene væk gratis end mare at dumber dem et sted, for katte nkan ikke overleve i naturen..

• #6   30. maj 2007 RatsterZoo
    Jeg så allerhelst, at alle katte, der ikke skulle bruges i planlagt avl, blev neutraliseret så tidligt som muligt (inden kønsmodning!) - så ville problemet med hjemløse og uønskede killinger blive meget mindre. Dette ville bestemt også gælde katte på gårde - mange af dem trives bestemt ikke godt.

• #7   30. maj 2007 Jeg ved da godt det er bedere at nautralisere.. Men nogle mennesker gør det ikke, og derfor ville det heller ikek blvie mindre, for der vil altid være nogen der syntes hunkatten skal have killinger bare for at prøve det.. Eller som syntes at hankatten og hunkatten ser søde ud sammen og det ville være fedt med killinger efter dem..

Mange af de mennesker bliver overasket over at der så kommer flere udgifter og pludselig er de ønskede killinger uønskede

• #8   30. maj 2007 Hold da op...sikke en sprogspasser jeg er i aften...
    Sådan går det,når man bliver lidt *ophidset*..*G

Det mindste man kan gøre når man anskaffer sig et dyr,er da at sætte sig ind i dens natur og så sandelig forplantningsevne og trivsel..
    Er jeg forkert på den ?

• #9   30. maj 2007 Ser jeg en annonce hvor der står "killingerne bliver altså aflivet hvis ikke der er nogen der henter dem" ja så kribler det altså i mine fingre for at skrive "SÅ AFLIV LORTET". Den der hykleriske måde at komme af med sine killinger, ved at give andre mennesker ondt i sjælen er IMO simpelthen så ringe at det tangerer til direkte ondskab.
    Hvis ikke de kan få dem afsat så er det bedre at killingerne får en værdig død fremfor de skal hutle sig gennem livet. Endnu bedre var det hvis de aldrig var blevet født.

Ja tak til tidlig neutralisering for så slipper man for at læse den ene "onde" salgsannonce efter den anden.

• #10   30. maj 2007 Anne - jeg kan fuldt ud tilslutte mig det du skriver...

Det er decideret ondskab at skrive "gratis eller de bliver aflivet".

Puuha jeg får godtnok også "kriller" af den slags annoncer....

• #11   30. maj 2007 Hvordan vender man holdningen til katte? Hvordan højner man kattens stayus i folks bevidsthed?

• #12   30. maj 2007 DKKorat

Det er et meget svært spørgsmål ......

Jeg ville ønske, at katten havde samme status, som hundene har i DK, men det er ikke nemt at give et entydigt svar på....

• #13   30. maj 2007 Tror jeg desværre ikke sker foreløbigt.

• #14   30. maj 2007 Men Hvorfor er der den forskel? Er det fordi hundene generelt har været brugshunde eller hvad?
    For hunde får da næsten lige så nemt hvalp som katte for killinger?

En helt anden obs, er at man kan få f.eks. 8-10.000 for en hvalp der er 8 uger, men altså kun 3-4000 for et 1 årigt shetlænder hingsteføl. De bliver dog normalt behandlet med noget mere respekt end kattekillingerne.

• #15   30. maj 2007 Jeg synes også det er forkert at give killinger væk.

Jeg tog 400 kr pr killing, ved dem jeg havde i pleje. De havde været hos dr. dyr og blive sundhedstjekket og fik ormekur. Samt de fik RC mad.

Det kan da ikke være rigtigt at et tyggegummi til 50 øre er mere værd en en killing? 2 kr og du har en bærepose af plastik? Men en killing 0 kr? Jeg kan ikke forstå det.

og så får man denne "Jamen, vi har ikke penge til at sterilisere" Jamen, så skal man da ikke have et dyr? "Jamen, det er jo en udekat, og hvis hun nu bliver kørt over? Det vil jeg ikke bruge 1000 kr på). Så skal man godt nok ikke tage ansvar for et dyr hvis man har den indstilling. Har man et dyr (Hund, kat, fugl, kanin m.m) har man også råd til at få tingene ordnet hos dr. dyr. Men jeg kan godt se et par bukser, og en bluse er mere værd, end ansvaret for en kat. Eller en druk tur i byen. Take away mad osv.

Laura fik jeg gratis, men det var fordi det var mine forældres venner, men mener hun fik ormekur, og hun opvoksede på Iams.

Emma gav jeg 100 kr for, hun havde været hos dr dyr, havde fået ormekur og var opvokset på RC.

Lucas gav jeg 300 kr for, han havde intet været, men alligvel kom han til dr dyr m.m. smiley (Skal siges damen var meget syg, er stadig, og var ved at opnplacere hendes katte fordi de fortjente et bedre hjem, når hun ikke selv kunne)

Cabotine Rose er en helt anden sag. Hun har fået ormekur, vacc, det hele der er nødvendigt. Og det er med glæde jeg betalte de penge for hende jeg gjorde. smiley Hun er så også købt til avl, og kommer hjem i morgen efter parring, så vi venter med stor sandsynlighed små missebørn. smiley

• #16   30. maj 2007 Nej, jeg tror faktisk ikke at hunde lige så nemt får hvalpe som katte får killinger. Tænk på at rigtig mange katte frit løber rundt, og derfor parrer sig med hinanden. Tror da nemt en kat kommer hjem og er drægtig, og så var det jo så ikke lige meningen. Det sker nok sjældnere for en hund, da de jo ikke får lov at rende rundt alene, men har deres ejer med.

Desuden er der mange mere eller mindre "vilde" katte, som bare flytter ind hos folk, fordi her er da rart at være. Når folk får sådan en "hittekat" føler de måske ikke så stort et ansvar for den, eller for at få den vaccineret eller kastreret, fordi det er jo ikke rigtig deres kat.. Den kommer bare på besøg en gang imellem..

Håber I kan se pointen..

• #17   30. maj 2007 Jeg er enig med Anne, og også i at det er forkert at forære killinger væk - til hvem som helst. Der hvor jeg rider har de lige fået 4 ki8llinger, deriblandt oscar. Jeg skal ikke betale noget, men det betyder ikke at de ikk har råd til at forsørge dem - for det har de, og de bliver også solgt med sundhedstjek osv, og de bliver heller ikke bare slgt til hvem som helst, for derude er vi alle dyrevenner, og der er INTET dyr der har fortjent andet end det bedste. Men jeg kan slet ike ha' sådan nogenn annoncer, som nærmest truer og giver dårligsamvittighed med en tekstr som f.eks. KØB KILLINGER - ELLERS BLIVER DE AFLIVET! jeg får pip af det.

• #18   30. maj 2007 Jeg bliver også sur når jeg ser det og prøver hver gang at tage mig selv i ikke at skrive i annoncerne, i dag blev jeg så nød til det da der var killinger til salg under 12 uger...

Nu skal jeg selv have killinger på Frida og de bliver hos mig indtil de får de rigtige hjem om det så tager 6 måneder ja pyt med det og de vil ligesom mit sidste kuld blive solgt til 500 kr med vaccination og ormekure og foderpakke osv...

• #19   30. maj 2007 Mille - Ja, det kan jeg godt. Tænkte kun på drægtigheds muligheder her. Men de fleste hunde får vel også kun et kuld om året, hvis det endelig er, hvorimod en fritgående hunkat kan få 3 kuld på 4-6 killinger om året!
    Havde nemlig en kæmpe diskussion med en på Baboom hvis kat bare rendte frit og fik 3 kuld om året, som så kom hjemmefra i 8-10 ugers alderen. Fjolset påstod at grunden til at han ikke fik hende steriliseret var at han ikke ville have skåret i sin kat, det var farligt, og han havde hørt fra flere af deres katte blev underlige/ændrede adfærd efter sterilisation. Og at de fint kunne komme hjemmefra der fordi moderen alligevel ikke var interesseret i dem der, og kun kom og så til dem indimellem.
    Årh var så tosset den aften (sammen med Nadja og Natscha) og bliver det stadig bare ved tanken.

• #20   30. maj 2007 Nåårh jo, og så var det ikke hans ansvar, da det var katten selv der valgte at få killingerne, øøøh....

• #22   31. maj 2007 foreskellen er at der findes så mange vildkatte, også nogle der er født det og derfor aldrig har haft en ejer, og det er derfor svært at kontrollere katene, som man gør ved hunden.. Kattene skal jo hverken være mærket eller ansvarsforsikret som hunde skal... Løse hunde bliver indfanget og kommer enten tilbage til ejer eller får en ny ejer via et intanat, det gør man ikke ved katte.. Hvilket også er svært, fordi de fleste ikke overholder loven med at holde sin kat på eget matrikkel og man aner derfor ikke om katten har en ejer eller ej..

• #25   1. jun 2007 marianne H - Det passer så ikke, der findes vildkatte..

De katte du beskriver er ganske rigtigt ikke vildkatte, men efterladte katte, det er ikek de katte jeg snakker om..

• #27   2. jun 2007 Til mariaane - kan du så forkalre hvorfor der hvert år findes rigtige vildkatte, som ikke er tamkatte?

Du har måske ikek overvejet den er kommet igen?

• #28   2. jun 2007 RatsterZoo
    Jeg er temmelig sikker på, at Marianne taler om Europæisk Vildkat (felis silvestris silvestris) http://da.wikipedia.org/wiki/Europ%C3%A6isk_vildkat - de har ikke boet i Danmark i meget lang tid... det ville være lidt af en sensation, om de var kommet igen... hvis du har beviser for, at de er kommet igen, bør du absolut fortælle det til biologerne og zoologerne herhjemme...
    De forvildede tamkatte, som du snakker om, er født ude (af hunkatte som er smidt ud fra et hjem eller en gård) og er ikke præget på mennesker som killinger - derfor er de bange og svære at tæmme som voksne...

• #29   2. jun 2007 Hvad vil en kattelov egt hjælpe, hvis folks generelle holdning til katte er så ligegyldig? Man kan da ikke tvinge folk til at respektere katten ved lov?

Kommentér på:
Gratis killinger? :-(

Annonce