{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Priser på killinger.... {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Set i forhold til mange andre indlæg om pris på katte med stamtavle, kontra pris på kat uden stamtavle...
Så undre jeg mig meget over hvordan det kan lade sig gøre, at sælge en killing til 1800-2200 kr.

Når jeg gør regnstykket op ser det ofte således ud:

kastration,+ 1.vaccine + øre tat. kr. 2200
2 x ormekur
flåt/loppekur
stamtavle
Foder (royal Canin, Felina Porta mv.)
kattegrus (Extreme Classic)
+ HCM og HD evt. pkd. check mv. af forældre/evt. killing
+ alt det løse

FX. ved dette kuld fik moderen barselsfeber og måtte til dyrelægen - her fik vi for en sikkerheds skyld taget en blodprøve som blev sendt til tyskland for at undersøge hvad der præcist var galt. Katten skulle efterfølgende til check. Det beløb sig til 1500.-+ medicin

Og ved det forrige kuld skulle missemor have hjælp til fødslen....uden for åbningstid....

Andre skal måske have en han udefra og det kan let beløbe sig til en avls killings pris. E

Jeg har hørt at nogen får rabat hos deres dyrelæge, andre køber store partier grus og foder hjem....

Hvad siger I

tak anna
og lad det blive en sober debat!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på killinger....
  • #1   17. sep 2007 synes du det er for mange penge eller for lidt?

• #2   17. sep 2007 Hejsa

Er nok bare lidt frustreret fordi jeg dagligt bliver kontaktet af killingekøbere som stiller sig uforstående over den pris jeg tager for vores maine coon killinger...
    anna

• #3   17. sep 2007 Hvis nogle sælger Main Coon killinger til 1800-2200 kr. så tror jeg slet slet ikke, de sørger for lige så meget som du gør...

Syntes endda du er forholdsvis billig, når man tænker på, hvor meget killingen har med sig, og hvor meget du gør for dem...
    Hvis jeg skulle ud og købe en race-killing, så ville jeg da klart vælge fra en opdrætter som dig...

Vil gætte på de killinger der sælges billigere, ikke er neutraliserede... måske sælges de af mindre seriøse opdrættere, måske endda fra byb'ere og er uden stamtavler...
    Måske sælges de bare af opdrættere, der lige er startet, og ikke har tænkt over regnstykket...?

Der kan være mange ting, men må da indrømme, at når jeg ser race-killinger billigt til salg, så kommer jeg da også til at tænke hvorfor mon det er...

• #4   17. sep 2007 Hejsa Karen

Hvilket grus mærke bruger du?? Jeg søger nemlig også en leverandør i dk som sælger det grus vi bruger...

anna

• #5   17. sep 2007 Hejsa...
    Vi får lidt samle rabat.....men det forslår ingen steder. Ikke at vores katte er meget syge, men det løber op i dyrelæge regninger.....en fødsel uden for åbningstid, barselsfeber. Øjnbetændelse....de små killinger er jo hårde ved hinanden.....du kender det sikkert:-(

I morgen ringer jeg rundt til forskellige dyrelæger på fyn for at høre priser. Vi er ellers meget glad for vores dyrelæge i Overgade - men han er dyr.

tak anna

• #6   18. sep 2007 Man kan nemt sælge en "ægte" kat uden stamtavle til 1.800-2.000 kr. Det ville du også kunne gøre, hvis du ikke ofrede på:

kastration
    1.vaccine (bliver givet i nogle tilfælde)
    øre tatoovering
    2 x ormekur (bliver givet i nogle tilfælde)
    flåt/loppekur(bliver givet i nogle tilfælde)
    stamtavle
    + HCM og HD evt. pkd. check mv. af forældre/evt. killing
    + alt det løse
    parringsgebyr (har måske selv hankat)

Så ja - hvis man ikke ofrer det, du og andre opdrættere med stamtavle ser som nødvendigt. Så kan man godt sælge til den pris.

MEN man får så også det man betaler for........ Og det synes en del er billigt........ Og mange af os andre synes det er dyrt betalt.

• #7   18. sep 2007 Hejsa Line Z

En parring ude fra er ikke let at få fat i. Oftes er det opdrættere som kender hinanden som laver en aftale - de ved hvad de hver i sær står for ect.. og aftalen skrives ned på papir.
    Fx. har opdrætter A en lækker hunkat, med en god type, spændende udseende og interessant stamtavle.
    Opdrætter B har en super hankat med en stamtalve som matcher hunkattens.
    De finde fx. i fællesskab ud af en aftale som kan være, at Ejer af hankatten får en avlskilling for parringen.
    andre gange betales et fast beløb for parringen samt for hver killing der kommer.
    Ofte beholdes der kun to killinger med åbne stamtavler efter en parring som denne - en til hun kattens ejer og en til han kattens....

Men man ka da altid finde en parring i gul og gratis eller i DBA. Personligt ville jeg dog aldrig købe en parring på denne måde.

anna

• #8   18. sep 2007 synes også det lyder dyrt for kastration,+ 1.vaccine + øre tat. kr. 2200.. jeg gav ikke engang 1000 kr for det hele, men fik så også en del rabat.

• #9   18. sep 2007 Hejsa
    Har idag brugt hele formiddagen på at ringe rundt for at hører priser...og det er bare dyrt på fyn....selvfølgelig er der en prisforskel men ikke meget og mange af dyrelægerne vil ikke neutralisere hun killingerne før en aller aller tidligst når de er 16 uger....

Hvad er navnene på Jeres dyrelæger....måske det kan betale sig at betale bro afgift og benzin.....hvis han så også er god!!
    Jeg vil så sige, at vores dyrelæge er god og kompetent samt at vi er glad for ham.
    anna

• #10   18. sep 2007 prøv at tjekke dette link.
    http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=7197&paid=1&prid=200712&1187307999

anna

• #11   18. sep 2007 der er godt nok meget forskel på de priser...

• #12   18. sep 2007 Hejsa christina

Det vil jeg personligt ikke have noget imod - men der går også 8 dage inden killingen er klar til at flytte efter operationen...dvs. killingen er ikke killing mere med ungkat og de fleste ønsker sig jo inderligt at nye det korte killinge stadie*S*
    anna

Kommentér på:
Priser på killinger....

Annonce