1.296 visninger
|
Oprettet:
Må man kæle med katte... {{forumTopicSubject}}
Man ikke kender?
Altså hvis man nu er ude at gå en tur må man så gå hen og sige hej til, eller er det som med hunde at man skal være lidt forsigtigt?
En af mine veninder gik en gang hen til en kat da vi gik en tur, hun agede den og så bed den hende!?
Hvis i kan svare ville det være super fedt for er blevet lidt betænkelig ved at age fremmede katte:-)
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 10 Svar: 58
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 5
Næsten alle ved jo at man ikke må gå hen til hunde man ikke kender, eller som står bundet eller sådan noget. Men jeg er i tvivl om det er det samme med katte. Men takket være de gode svar ved jeg nu at skal passe lidt på:-)
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 43
Med hensyn til spørgsmålet, jo jeg hilser da på katte der kommer hen til mig og siger goddag, men ellers gør jeg ikke. Og der er trods alt forskel på katte og hunde hvad det angår. Grunden til at man ikke går hen til en bundet hund, er jo netop at hunden kan opfatte det som truende eftersom den ikke har mulighed for at flygte, og vil nu vove den påstand at et hundebid trods alt kan være lidt mere alvorligt end et kattebid, hvis man lige ser bort fra infektions risikoen.
Men generelt skal man jo holde sig fra fremmede dyr, fordi man ikke ved hvordan de reagerer, men når det er sagt - hvis de selv kommer hen og hilser og du kan bare en smule kropssprog det være sig hunde eller katte kropssprog, så kan man jo nogenlunde se om man bør hilse på eller ej.
Og det med at de kan være syge - altså der skal trods alt nok lidt mere til end blot at ae dem på pelsen. Så længe man har en ordentlig håndhygiejne, så burde det ikke være noget problem. Tror faktisk det er værre hvis man rører ved noget i en bus, end hvis man rører ved en fremmed kat.
Må man kæle med katte...