{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.745 visninger | Oprettet:

Livs
Livs
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 11

Ragdoll vil ikke kæle :( Hvad kan man gøre? {{forumTopicSubject}}

Vores hankat, en Ragdoll, er nærmest overhovedet ikke kælen. Han er 6 måneder og blev kastreret for 2 uger siden. Problemet er, at han aldrig rigtig vil kæle..
Kun om natten kravler han op i sengen, og ligger hovedet ind til ens hals og spinder, og kun når han står op og skal have mad, er han kælen.
Ellers farer han rundt hele dagen og leger og angriber ALT. Han bider også tit når man vil klappe ham, fordi han tror man vil lege. Han har simpelthen bare damp i dagtimerne smiley
Han er ellers ret social, og VIL være med hvor resten af familien er.
Min mor har prøvet at tage ham ekstra meget op, i håb om at han skulle blive mere vant til at være i hænder, men uden resultat. Vi leger også rigtig meget med ham, for ligesom at få hans krudt ud af kroppen.

Dyrlægen siger desuden, at han ikke virker som en Ragdoll (da han er så vild), så jeg ved ikke lige hvad der er galt med ham...

Tror I, det er noget der kommer når han bliver ældre, eller må vi bare acceptere, at han ikke er kælen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ragdoll vil ikke kæle :( Hvad kan man gøre?
  • #2   6. okt 2012 Ville nok ikke tage det så tungt når den ikke er ældre smiley Lad ham være som han er, vær hos ham og giv ham opmærksomhed.. Han er som han er.

• #4   6. okt 2012 Det er rigtigt, vil heller ikke ændre på ham. Vi lader ham efterhånden også bare være, jo mindre han selv kommer. Ville bare vide om der var noget man kunne gøre for at "fremme" hans kælenhed. Men jeg håber det går lidt over, som i siger smiley

• #7   6. okt 2012 Altså vores britte vil heller ikke kæle, kun når han lige er vågnet, han vil gerne ligge tæt ved en men synes også vi skal lege hele tiden:) de er stadig børn, og Capone er snart 1 år, kæleriet skal nok komme:) nå de ikke har så meget krudt i numsen mere smiley Capone elsker også at lege med vores fingre men han er nu meget forsigtig! Og han har altså to voksne katte også! Så det er fordi din kat stadig er et barn:)

• Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #8   7. okt 2012 Jeg har nu det omvendte problem med min hankat på 2 år. Han vil også kun kæle engang imellem. Som regel ignorerer han mig totalt. Og han var ellers super kælen som killing, og veg ikke fra min side det første ca. halve år. Men det ændrede sig gradvist efter han blev kastreret.

Så det med, at han nok skal blive kælen når krudtet er dampet af, passer altså ikke altid. Jeg tror du må lade ham styre slagets gang, og vente på han kommer til dig.

Jeg tror også det er blevet leget med hænder med ham som killing. Her får mine venner forbud mod det, når de møder killingen første gang. Prøv at give ham godbider med hånden, så han lærer, at hånden er en god ting, og ikke et stykke legetøj. Og så sig NEJ meget bestemt når han gør det. Og hold hånden helt stille. Min killing har også haft tildens til det, men det er næsten forsvundet.

• #9   7. okt 2012 Tak for svaret *Fellis*, det var bestemt brugbart. Vi har snakket lidt med dyrlægen om hans adfærd, da mine forældre har haft katte før, og de ikke har opført sig sådan. Dyrlægen mente, at hvis det ikke gik væk, skulle vi snakke med en adfærdsterapeut.
    Vi har prøvet ikke at lege med hænder med ham, da vi ved hvilken effekt det har. Han kan fx også finde på at angribe ens ben når man går forbi, samt at angribe en i ansigtet hvis man ligger ned (det synes jeg især er et problem!)
    Han er bare ret ligeglad med at vi siger NEJ og fx sprøjter lidt vand på ham.

Otto & pedros moaar: Han er ikke købt af en registreret opdrætter. Desværre! Vi har set begge hans forældre, som begge var meget stille og rolige. Jeg ved dog også at problemet ligger i at han ikke har været så meget i hænder som killing smiley

• Pia N
    Pia N Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #10   8. okt 2012 Lidt sjovt jeg har en kat på samme alder der opfører sig på nøjagtig samme måde.men hvad der er mere mærkeligt er at de har nøjagtig samme farve,og min er blanding af alm huskat og noget ukendt.sender lige et billede med smiley

profilbillede
  • #11   15. feb 2015 Jeg har en ragdoll der er på præcis samme måde. Hun vil kun kæle om morgenen , og så er det slut. Hun vil gerne Være hos mig hele tiden, men bare jeg røre hende går hun. Hun er også slem til at bide.. hun er næsten 1 år. Hun er Heller ikke særlig legesyg.
    Det er lidt ærgerligt. Jeg fik netop en ragdoll fordi de er så kælne

• #12   15. feb 2015 Ang tidlig håndtering og klisterkatte

I stalden hvor jeg har min hest, der har vi to killinger, kaj og andrea. Hvis nogle er klisterkatte, så er det de to. Især andrea går helt i ekstase ved berøring. Hvorfor skriver jeg dette?

Jo lige de to er født af en meget vild kat, de blev begge indfanget med håndklæde da de var rimelig store, i hvert mere end 8 uger. Så de er ikke præget fra helt små af, og alligevel er de blevet de mest kælne og legesyge killinger smiley
    Min oplevelse er at nogle bliver klisterkatte uanset opvækst og andre gør ikke smiley

Jeg ville ikke tage det personligt at han ikke er kælen, måske det kommer med tiden

Kommentér på:
Ragdoll vil ikke kæle :( Hvad kan man gøre?

Annonce