13.347 visninger
|
Oprettet:
Hvornår må man kæle de små nyfødte kattekillinger? {{forumTopicSubject}}
Hej søde kattemennesker
Vores søde kat har her den anden dag fået 6 små søde kattekillinger, og nu er mit spørgsmål... Hvornår må vi tage de små killinger op og kæle med dem?
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Missemor skal jo acceptere at man tager hendes killinger op og de skal vænnes til hænder med det samme
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 210
Det vigtigste er at de kommer ned til deres mor igen lige så snart de begynder at pive. Også selvom det er efter 2 sekunder. Ellers kan de blive traumatiseret
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jeg vil sige at det bedste er at mor og børn får så meget fred som muligt. selvfølgelig skal de blive vant til os mennesker men ikke noget med at det halve af familien behøver at gramse på killingerne i det første stykke tid.
Her er lige frida med sit barn ( rosa er blevet 7år)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Der er jo ingen der siger at killingerne absolut skal tages op af kassen for at snakkes med, jeg har generelt altis syntes at det var hyggeligere at ligge på gulvet sammen med killingerne, så var man ligesom i øjenhøjde
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Mormis stresser for meget, jo mere man har dem oppe. Jo, de skal være i hænder, men de første par dage skal man være varsom med hvor meget. Grænsen afgør missemor i høj grad.
Jeg har haft et kuld, som jeg knap fik lov til at veje de første par uger. Lige så snart de små gav et piv, så var mormis der og hev smålingen ud af mine hænder.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Ellers nøjedes jeg med at kigge til dem et par gange i døgnet, for at se om alt var vel.
Jeg tog dem først op, når de var godt en uge gamle, men havde tit min hånd nede i fødekassen hos dem. Andre måtte godt kigge på dem, men fik ikke lov til at holde dem, før de var ca. 4 uger.
Har kun vejet dem en gang om ugen, men i stedet for brugt mine øjne og ører.
En buttet killing, der ikke piver og møver uroligt rundt, er der ikke grund til at veje.
PS: Hvis man - og især hvis flere - piller meget ved killingerne, risikerer man nemt, at mormis flytter dem og gemmer dem.
Hvornår må man kæle de små nyfødte kattekillinger?