1.261 visninger
|
Oprettet:
Farve mønster på mco killing? {{forumTopicSubject}}
Jeg forsøger at blive klog på de forskellige farvekoder, men hold da op.. Deter letteresagtend gjort.
Jeg har fået den ære at navngive en mco pige og i den forbindelse har jeg forsøgt at gætte mig frem til, hvilke farvemøster hun har.
Det er så her, jeg meget gerne vil have jer på banen med lidt sagkyndig hjælp.
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11206
Hvis linket ikke virker, så er det hendei mit fotoalbum: Bettefis
Mit gæt er hun sort makrel Tabby eller Sort Bl. Tabby med hvid.. Er jeg helt forkert på den?
På forhånd tak for svar og hjælp..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 24 Svar: 177
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 194
www.heidi-beate.no/start.html
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Syns hun ser blå ud, og er makrel, men er noget nemmere at finde frem til hvis man ved hvad farve forældene har.
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 8
Tina m: Der er lidt rødt hist og pist. Ikke meget,mendet er der.
Line *ClumsyCoon* N
Det er meget muligt ,hun er mere blå end sort. Hun er blevet mere lys i det som ugerne er gået.
Jeg har ikke set hendes far, men han skulle efter sigende være sort med hvid. Jeg har lagt et billede af hendes mor ind i albummet.
http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11206
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Det er jo en meget mørk bette en i får der, men et gæt ud fra striberne på benene er blotched tabby.
Men hvad er forældrene? Har du ikke noget stamtavle/stamnavn eller noget så vi kan se det på pawpeds.com
jun 2006
jun 2008
Eva K
Der er desværre ikke stamtavle på kattene og af samme grund har jeg selv takket nej til en killing.
Jeg kommer dog til at være en del sammen med hende her og er derfor glad for kommende ejer har hørt lidt efter og valgt, hun skal neutraliseres. Det bliver kattemor i øvrigt også.
jun 2006
Og hvor er det fedt at læse. Totalt hatten af for dig der siger nej tak til en uden tavle og ejeren der tager dine råd til sig og neutraliserere :o)
jun 2006
Hun er sort sølv tortie tabby.
jun 2006
jun 2006
jun 2008
Jeg takker mange gange for hjælp med farve mønster. Kan se jeg stadig har en del at lære, men øvelse gør som bekendt mester
Eva K.
Jeg er selv den heldige ejer af et tastetur der er i stykker, så jeg er efterhånden trænet i at overse tastefejl.
Tak for de søde ord. Hun er nemlig sød og det er resten af kuldet bestemt også og de mangler ikke noget i pleje eller omsorg. Så set ud fra det, ville det være let at sige ja tak, men jeg har i de siste 6 år ikke været i tvivl. Den dag der flytter en Main Coon ind hos mig, så er det med tavle..
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 49
I hendes papirer står der silver-tortie, og når jeg kigger på det billede hvor din MC sidder på skulderen af "din mand", så syntes jeg faktisk at farverne er identiske...
Men jeg har en lille MC,som der også er billede af i min profil, og i hans papirer står der sort-smoke, hvilket jeg nu ikke syntes han er.
God jagt på et fint navn.
jun 2006
Se f.eks. min May - hun er meget lidt tabby/næsten helt sort som lille, men udvikler sig tydeligt til at blive mere og mere tabby
Karina - Hehe, ja og det er heller ikke altid helt nemt da katten jo sjældent er perfekte i deres farver og mønstre :o) Men som jeg foreslog Lone, så gik lige forbi min May, der kan du se hvor meget en kat kan skifte farve fra fødsel til voksen :o)
Og det var da så lidt :o) Ja, jeg kan godt forstå dig. Jeg er også selv enormt glad for mine to maine coon drenge :o)
Farve mønster på mco killing?