{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Farve mønster på mco killing? {{forumTopicSubject}}

Jeg forsøger at blive klog på de forskellige farvekoder, men hold da op.. Deter letteresagtend gjort.

Jeg har fået den ære at navngive en mco pige og i den forbindelse har jeg forsøgt at gætte mig frem til, hvilke farvemøster hun har.
Det er så her, jeg meget gerne vil have jer på banen med lidt sagkyndig hjælp.

http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11206

Hvis linket ikke virker, så er det hendei mit fotoalbum: Bettefis

Mit gæt er hun sort makrel Tabby eller Sort Bl. Tabby med hvid.. Er jeg helt forkert på den?

På forhånd tak for svar og hjælp..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farve mønster på mco killing?
  • #1   16. mar 2010 Det er også vil jeg vil gætte på, sntes det er svært at se om det er blotched eller makrel smiley

• #2   16. mar 2010 er der et sted man kan se illustrationer af mønterne makrel tortie tabby og blotched? for navne siger mig ikke så meget?

• #3   16. mar 2010 hvis du går ind på denne hjemmeside , og så ned i bunden af menu der står ems codes der er billeder af farver plus koderne
    www.heidi-beate.no/start.html

• #4   16. mar 2010 Hvad farve er forældrene?

Syns hun ser blå ud, og er makrel, men er noget nemmere at finde frem til hvis man ved hvad farve forældene har.

• #5   16. mar 2010 Mange tak for svar.. Jeg er ikke helt tabtbag en vogn.

Tina m: Der er lidt rødt hist og pist. Ikke meget,mendet er der.

Line *ClumsyCoon* N

Det er meget muligt ,hun er mere blå end sort. Hun er blevet mere lys i det som ugerne er gået.

Jeg har ikke set hendes far, men han skulle efter sigende være sort med hvid. Jeg har lagt et billede af hendes mor ind i albummet.

http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=11206

• #6   16. mar 2010 Ja moderen er vist sølv.
    Det er jo en meget mørk bette en i får der, men et gæt ud fra striberne på benene er blotched tabby.
    Men hvad er forældrene? Har du ikke noget stamtavle/stamnavn eller noget så vi kan se det på pawpeds.com

• #7   16. mar 2010 Og så er hun i øvrigt sølv og blå tror jeg ikke hun er...

• #8   16. mar 2010 Jeg har lge lagt et billede ind fra da hun var ca. 8 dage. Der kan man se, hun er mere mørk.

Eva K

Der er desværre ikke stamtavle på kattene og af samme grund har jeg selv takket nej til en killing.

Jeg kommer dog til at være en del sammen med hende her og er derfor glad for kommende ejer har hørt lidt efter og valgt, hun skal neutraliseres. Det bliver kattemor i øvrigt også.

• #9   16. mar 2010 Karina - Hehe, hun er da også cute den bette. Hun er forreten også tortie. Så indtl videre er hun sort sølv tortie tabbt. Og jeg gætter så på blotched tabby.

Og hvor er det fedt at læse. Totalt hatten af for dig der siger nej tak til en uden tavle og ejeren der tager dine råd til sig og neutraliserere :o)

• #10   16. mar 2010 Ups - min tastatur virker ikke ret godt. Sorry for alle tastefejlene.
    Hun er sort sølv tortie tabby.

• #11   16. mar 2010 mit tastatur. Det går sandelig godt i dag ;o)

• #12   16. mar 2010 Henriette - Hvis du ser på hendes aftegn i hovedet så ser du tydeligt at hun er tabby fremfor solid. Så hun er altså tabby.

• #13   17. mar 2010 Hej igen Eva K og Henriette med 3 smukke Mco basser P

Jeg takker mange gange for hjælp med farve mønster. Kan se jeg stadig har en del at lære, men øvelse gør som bekendt mester smiley

Eva K.
    Jeg er selv den heldige ejer af et tastetur der er i stykker, så jeg er efterhånden trænet i at overse tastefejl. smiley

Tak for de søde ord. Hun er nemlig sød og det er resten af kuldet bestemt også og de mangler ikke noget i pleje eller omsorg. Så set ud fra det, ville det være let at sige ja tak, men jeg har i de siste 6 år ikke været i tvivl. Den dag der flytter en Main Coon ind hos mig, så er det med tavle.. smiley

• #14   17. mar 2010 Kig på min MC Smokey.
    I hendes papirer står der silver-tortie, og når jeg kigger på det billede hvor din MC sidder på skulderen af "din mand", så syntes jeg faktisk at farverne er identiske...

Men jeg har en lille MC,som der også er billede af i min profil, og i hans papirer står der sort-smoke, hvilket jeg nu ikke syntes han er.

God jagt på et fint navn.

• #15   17. mar 2010 Lone - Din har lidt spøgelsesaftegn, nok pga. det smoke der godt kan give det lidt. Men den bette Karina viser er altså tydeligt tabby.
    Se f.eks. min May - hun er meget lidt tabby/næsten helt sort som lille, men udvikler sig tydeligt til at blive mere og mere tabby smiley

Karina - Hehe, ja og det er heller ikke altid helt nemt da katten jo sjældent er perfekte i deres farver og mønstre :o) Men som jeg foreslog Lone, så gik lige forbi min May, der kan du se hvor meget en kat kan skifte farve fra fødsel til voksen :o)

Og det var da så lidt :o) Ja, jeg kan godt forstå dig. Jeg er også selv enormt glad for mine to maine coon drenge :o)

Kommentér på:
Farve mønster på mco killing?

Annonce