{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Farve/mønster skift {{forumTopicSubject}}

Min mco på 3 år(31/5), skifter farve og aftegn synes jeg.
Hans farve hedder sort/sølv blotched tabby og han havde de smukkeste aftegninger da jeg købte ham(han var dengang 13 1/2 md.) nu synes jeg at det sorte løber ud og blir ligesom mere blegt og hans mønster ligeså.
Han er begyndt at blive lidt lysebrun om næse/kinder lidt i kraven og på ryggen.
Er det normalt at de sådan skifter lidt farve?
Han bliver fodret med royal canin,applaws,porta 21, det har han til rådighed døgnet rundt, 2 gange daglig får han 100 gr. vådfoder og udover får han råt kød, okse/kylling/lam/svin smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farve/mønster skift
  • #2   29. maj 2013 Jeg har en SORT kat.... der bliver lækker chokolade brun om sommeren.... og pludselig kan man også se striber på ham.... det er både solen der afbleger ham... og sikkert også rufisme:)

• #3   29. maj 2013 Enig med Lotte ang tarnish/rufisme
    Og det at mønster løber ud det gør det tit ved semilanghåre katte når pelsen bliver længere.

• #4   29. maj 2013 Rufisme er det der gør sort tabby katte varme i farven

Tarnish er det brunlige/creme en sort sølv tabby kan få smiley

Jeg vælger lige at skelne her, da det formodentligt ikke er det samme der påvirker de to (Man ser i hvert fald tit af de gode kolde sølv også får fine varme tabby med meget rufisme, og at de sølv med meget tarnish får sort tabbyer med lidt rufisme/kolde i farven) smiley

Maja G - Men ellers er jeg enig med de andre, det lyder ikke som din kat skifter farve som sådan. Men årstiderne og alderen har noget at sige. F.eks. kan det at de smider underpelsen (om forår/sommer) få kontrasterne til at forsvinde smiley Og tarnish kan udvikles med alderen.

• #5   30. maj 2013 Tak for svar til jer alle smiley vil straks Google og læse lidt om det

Kommentér på:
Farve/mønster skift

Annonce