1.438 visninger
|
Oprettet:
Farve/mønster skift {{forumTopicSubject}}
Min mco på 3 år(31/5), skifter farve og aftegn synes jeg.
Hans farve hedder sort/sølv blotched tabby og han havde de smukkeste aftegninger da jeg købte ham(han var dengang 13 1/2 md.) nu synes jeg at det sorte løber ud og blir ligesom mere blegt og hans mønster ligeså.
Han er begyndt at blive lidt lysebrun om næse/kinder lidt i kraven og på ryggen.
Er det normalt at de sådan skifter lidt farve?
Han bliver fodret med royal canin,applaws,porta 21, det har han til rådighed døgnet rundt, 2 gange daglig får han 100 gr. vådfoder og udover får han råt kød, okse/kylling/lam/svin
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Og det at mønster løber ud det gør det tit ved semilanghåre katte når pelsen bliver længere.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Tarnish er det brunlige/creme en sort sølv tabby kan få
Jeg vælger lige at skelne her, da det formodentligt ikke er det samme der påvirker de to (Man ser i hvert fald tit af de gode kolde sølv også får fine varme tabby med meget rufisme, og at de sølv med meget tarnish får sort tabbyer med lidt rufisme/kolde i farven)
Maja G - Men ellers er jeg enig med de andre, det lyder ikke som din kat skifter farve som sådan. Men årstiderne og alderen har noget at sige. F.eks. kan det at de smider underpelsen (om forår/sommer) få kontrasterne til at forsvinde Og tarnish kan udvikles med alderen.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
Farve/mønster skift