12. jul 2007 Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
Det skære i mit hjerte... Meeen {{forumTopicSubject}}
Det skær virkelig i mit hjerte når nogen søger velkomst til deres missere og så skriver at de er feks. NFO og når man så ser billederne har katten aldrig været i nærheden af en NFO, måske den har været en tur i Norge, men så er det vist også det.
Meeen for søren altså, mislingen er jo skøn alligevel, jeg vil af princip ikke afvise, men inderst inde har jeg lyst til at byde dem velkommen for de er jo skønne alle sammen. Men hvem søren har fortalt dem at de er af den og den race ?? Så jeg lader simpelthen være med at trykke noget som helst.
Dumt spørgsmål for det ved jeg egentlig godt, jeg fik faktisk et rigtig godt eks. igår hos dyrlægen. En dame skulle have skrevet hvilken race eller mangel på samme hendes hund var, og dyrlægen, sagde at det var et mix. og hans bud ville være en labradore, og schæfer, for spinkel, langsnudet var den ;o) næææh nej det skulle han skam ikke bryde sig om at skrive, der skulle stå ægte labradore, for sådan en havde hun altid ønsket sig. Og det skal lige siges at jeg er FCI hunde dommer, og et mix af et eller andet det var den altså ;o)
Eller et andet eks. er jo dem som stiller op til X-factor og ved gud er af den mening at de kan synge, og de ejer ikke en tone i livet.
Nå tilbage på sporet, jeg får det bare så skidt, når folk tror eller ønsker at dyrene skal være noget de ikke er, er de ikke gode nok selvom de er blandinger ??
Det er da noget af en synsforstyrrelse når man ikke kan få øje på at dyret ikke engang ligner den race man påstår den er.
Alle dyr er skønne uanset race, mix eller oprindelse, men ikke alle menneskers syn på dyrene er lige skønne.
Jeg ville meget meget gerne byde alle velkommen, men vær dog ærlige. Misserne er ikke mindre eller mindre skøn værd fordi den ikke er raceren.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2007
Men ja, det lader til at det gælder om at have det fineste af det fineste alt andet dur ikke... det var det man i gamle dage kaldte fattigmands snobbet.
okt 2008
okt 2008
nov 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 25
DU HAR RET! Det er fjoget og nu retter jeg det:) TAK...
jul 2007
jul 2007
nov 2009
Raya min lille ballade trut, var blevet smidt ud af hendes tidligere ejere så jeg tog hende med hjem, og iflg dem er hun en blanding af maine coon og norsk skovkat, men dyrlægen sagde som du, det er den norske skovkat hun ligner efter ikke maine coon så vidt han kunne se. Hun er så dejlig, hun skal sterilliseres i overmorgen, gys er altid nervøs over sådan noget:) NFO betyder det norsk skovkat? dumt spørgsmål måske..
jul 2007
Og det får mig altid til at sidde og tænke.... gu ve om de overhovedet elsker deres dyr for det de er, eller elsker de deres dyr for det som de gør dem til...og ville de overhovedet have valgt den kat hvis ikke der var en som havde fortalt dem at det var en what ever race, eller at de selv havde bildt sig ind at den ved gud ligner på en prik, en given race....hvis I forstår hvad jeg mener.... jeg får altid en knugen i maven, for det er levende væsner vi har med at gøre, og ingen af os ved med 100% sikkerhed hvor meget de egentlig forstår eller føler... og det er egentlig også ligegyldigt i dette sammenhæng, for her er det så os som forstår og ved bedre, og burde handle derefter.
jul 2007
Du skal ikke være nervøs for sterilisationen, det er hurtigt overstået, bare husk at holde hende varm når hun kommer hjem, og sørge for at hun får lidt fred. Det skal nok gå, katte er dejlig hurtige til at komme sig.
nov 2009
Jeg er for pylret, I know:)
Var lige inde og se dine misser de er smukke!
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 70
jul 2007
ABY Abyssinier
ACL American Curl Longhair
ACS American Curl Shorthair
BAL Balineser
BEN Bengal
BML Burmilla
BRI Brite
BUR Burmeser
CHA Chartreux
CRX Cornish Rex
CYM Cymric
DRX Devon Rex
DSP** Don Sphynx
EUR Europé
EXO Exotic
GRX German Rex
JBT Japanese Bobtail
KBL Kurillean Bobtail Longhair
KBS Kurillean Bobtail Shorthair
KOR Korat
MAN Manx
MAU Egyptisk Mau
MCO Maine Coon
NEM** Neva Masquerade
NFO Norsk Skovkat
OCI Ocicat
OLH Oriental Longhair
OSH Oriental Shorthair
PEB** Peterbald
PER Perser
RAG Ragdoll
RUS Russian Blue
SBI Hellig Birma
SIA Siameser
SIB Sibirer
SNO Snowshoe
SOK Sokoke
SOM Somali
SPH Sphynx
SYL Seychellois Longhair
SYS Seychellois Shorthair
TUA Tyrkisk Angora
TUV Tyrkisk Van
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Men en racebeskrivelse under hver race, det ville være en god ide.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
En racebeskrivelse synes jeg også er en god idé. Se f.eks. killinglisten.dk
Tror debatten omkring raceinddeling, stamtavle m.v. vil fortsætte i det uendelige, sålænge vi har den nuværende struktur på kattegalleri.
dec 2008
dec 2008
dec 2008
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
okt 2008
jul 2007
Jeg har tidl. skrevet i andre indlæg at fordi man køber et elipse formet bord, så berettiger det ikke en til at kalde det et Piet Hein ;o)
Det er efterhånden blevet en rigtig skidt vane folk har at de ejer en kopi og syntes det er iorden at kalde det ægte. I tøj industrien er det strafbart at lave kopier, og i mange lande er det strafbart at købe kopier, men med vores kæledyr, som trods alt er levende væsner så er det åbenbart helt iorden, og folk har bare ingen samvittighed eller skrupler.
Alle dyr er skønne uanset oprindelse, men ikke alle menneskers syn på deres dyr er lige skønne, og fortsætter vi den stil der åbenbart er trend for, så vare det ikke mange år før der ikke findes oprindelige og ægte dyr, for er der mix alle vegne.
Det sker indenfor div. opdræt af dyr, at man pludselig finder ud af at en eller anden idiot har taget en blanding ind, for så at avle på den, og hovsa så kommer der pels, farver, sygdomme m,.m. i et kuld, og alle klør sig i håret, og det store detektiv arbejde må igang, og så finder man synderen... synd og skam, men penge tæller i denne verden, om det er for at tjene penge eller for at spare, det går ud på et, i dette sammenhæng.
dec 2008
dec 2008
Det skære i mit hjerte... Meeen