{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang. tænder {{forumTopicSubject}}

Hvor gamle er katte når de er færdig med at tabe deres tænder? Har læst det gerne skulle være før 6 måneders alderen. Carla er nu 6 måneder - men som i kan se på hendes sidste billede i profilen har hun endnu 2 hjørnetænder i overmunden... synes i det ligner en tand hun bare ikke har tabt endnu (at hun er lidt landsom), eller en tandfejl? Vil ringe til dyrelægen i morgen og høre hvad han tror om det... hverken han eller jeg har bemærket det tidligere..
Men er der nogen af jer der har set det tidligere eller haft katte der tabte tænder efter 6 måneders alderen? eller som har prøvet at ha en kat der skulle ha trukket tænder ud...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. tænder
  • #1   30. nov 2005 Hej Katrine..
    På billedet ser det ud som om hun er ved at skifte hendes hjørnetænder.. Sådan så Ally's også ud da hun skiftede tænder.. Jeg mener at min dyrlæge sagde til mig dengang at op til 6-7 mdr inden de har tabt alle deres killingetænder..

• #2   30. nov 2005 Ups, kat på tastaturet.. Så jeg tror det er helt normalt.. Ally havde 2 hjøentænder i samme side i 2-3 dage dengang hun skiftede hendes..

• #3   30. nov 2005 ok - man bliver jo helt nervøs når man læser noget og så ser ens kat ikke passer helt ind i normalen smiley Men dejligt at høre - så vil jeg håber de ekstra tænder hopper ud selv smiley

• #4   30. nov 2005 Altså da Dufa begyndte at tabe sine killingetænder, tog jeg til dyrlægen da jeg fik et chok over at hun efter lidt voldsom leg blødte ud af munden og jeg kunne se at nogle af hendes tænder var løse og var ved at falde ud. På daværende tidspunkt var hun omkring 4-6 mdr og jeg var ved at dø af bekymring. Da jeg kom til dyrlægen floppede han nærmest de resterende killingetænder ud af hovedet på min stakkels kat (var lige ved at pande ham ned, da jeg fik et chok af hans brutale måde at være på) og viste mig også nogle steder hvor tænderne var dobbelte. Dette er meget normalt og jeg tror bestemt ikke at du behøves at smutte til dyrlægen med hende endnu. De falder garanteret ud af sig selv skal du se. :0)

• #5   30. nov 2005 Hey jeg har også prøvet det på mine misser, og har stadig nogle af tænderne, så du kan prøve at mærke på den lille tand, nogle gange sidder de nemlig så løst at du kan få dem ud, bare bed lige stille at tage fat om den.. Jeg fik 3 af min Shivas tænder på den måde - uden problemer, og det virkede heller ikke som om det gjorde ondt!

• #6   30. nov 2005 Ej hvor skægt - ja det kunne være sjovt at ha' hendes mælketænder smiley Det vil jeg prøve - og takker mange gange for svarene - det beroliger, at i synes det ser normalt ud smiley

• #7   30. nov 2005 Nu har jeg 3 katte hos min mor, og 3 hos min far, de 4 af dem har jeg haft siden killinger (de tre killinger fra Shiva) og har fået fra de 3 af dem, så er lidt sjovt at have... Min mor ville gerne have en af dem til en halskæde! Og dejligt minde hvis der skulle ske noget! :o)

Og held og lykke!

Kommentér på:
spørgsmål ang. tænder

Annonce