{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.658 visninger | Oprettet:

SKØN
SKØN
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 11

astma og kat Cornish/ Devon Rex. {{forumTopicSubject}}

Mint spørgsmål kort og godt:

Hvis man har astma kan man så tåle Cornish rex/ Devon rex???

Hvis Her er nogen med denne skønne race, der kunne være int. i at låne mig jeres kat, Så skriv lige til mig. smiley Så kunne den komme i min seng sofa mm. så jeg kunne finde ud af om jeg kunne tåle den.

Syntes de pænere frem for en sphynx da den er helt nøgen.

Har en Chinese Crested/ Powder Puff hund, Bandit som jeg tåler 100 % smiley han er på hundegalleri.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  astma og kat Cornish/ Devon Rex.
  • #2   27. dec 2009 jeg kan ikke lige se forbindelsen mellem astma og katte.
    jeg har astma og jeg har kat og er ikke mere generte af det end før jeg fik kat. hvis du bare holde dit hjem frit for det der provokere din astma skal det nok gå....
    er du sikker på du ikke er allargisk...

• SKØN
    SKØN Tilmeldt:
    dec 2009

#3   27. dec 2009 Har Astma, kan ikke tåle pelsdyr, polen støv, og når folk ryger. Er født med det, så er 100 på jeg har astma,får det skidt hvis jeg er sammen med pelsdyr i længere tid.

Ikke sikkert fordi jeg var sammen med en kat kort, at jeg ville få det skidt, derfor jeg gerne ville have en hjem. Men ved nogen opdrætter køber katte tilbage hvis man ikke kan tåle dem, i mod ned sættelse i pris, hvilket jeg syntes jeg skørt.

• #4   28. dec 2009 Man kan få astma af allergi, men det er stadig astma, og da kan pelsdyr genere luftvejene ret så voldsomt. Jeg havde katteallergi, men blev vaccineret, og nu har jeg mine tre pelsklumper uden problemer - hunde kan jeg dog ikke være ret meget sammen med, før jeg får problemer med at trække vejret (og andre "dejlige" symptomer...) :o(

• #5   28. dec 2009 jeg tror ikke du skal regne med at nogen vil låne dig en kat smiley

men det du kan gøre, er at låne et tæppe med meget lugt og snask smiley
    da jeg havde killinger, havde jeg et tons tæpper liggende inde hos dem, og når folk så henvende sig til mig vedr. killing og astma/allergi, ja så lånte jeg dem et "møg" beskidt tæppe smiley på den måde fik de en ide om hvad det vil sige at have kat.
    derudover så havde jeg gerne killingekøberne på besøg i flere timer smiley
    og hvis folk havde astma/allergi så bad jeg dem om at kæle med katten og pille sig i øjne smiley
    så du må ud over besøge et par opdrættere smiley vær på besøg i et par timer, lån et tæppe og pil dig i øjne smiley

• SKØN
    SKØN Tilmeldt:
    dec 2009

#6   28. dec 2009 Zillinger* Nej du har nok ret. men nu kan jeg se i din profil, at du har kat + hund med pels.

Så ville jeg jo ikke kunne vide 100 % om jeg kunne tåle sådan en kat, hvis jeg besøgte dig, el. lånte et tæppe fra dig..

Syntes også det er mærkeligt jeg har ikke kunne finde noget om de 3 racer og astma på nettet.

eks. min hund der står der alle steder på nette at de fleste aleriger kan tåle den.

Vi skal også flytte først i det nye år, så vil tidligst have en om 6 mdr. så den ikke skal flytte flere gange. Hvis jeg så kan finde en lille sort killing jeg forelsker mig i, så må jeg jo prøve det, så skal det bare aftales med opdrætteren hun/ han køber den tilbage hvis jeg ikke kan tåle den.

• #7   28. dec 2009 øøhh jeg har kun sphynx katte, bengalerne er her ikke mere, men de er faktisk også allergivenlige smiley
    og ja jeg har hund, men de kommer ikke i killingeværelset, så de tæpper jeg har er kun kattetæpper smiley
    men det kunne du jo ikke vide....
    derudover så er hundene lukket væk når der kommer allergier smiley plus her er ny rengjort
    og som bonus så lider min mand selv af astma og allergi...

men mine råd, skulle bare forståes som ideer til hvad du kan gøre...:-)
    jeg har ingen killinger tilsalg og får det heller ikke de næste par år...

• #8   14. mar 2011 Jeg vil gerne genoptage tråden, eftersom jeg står i samme problem.
    Jeg har også en kæreste med sindsyg meget astma/allergi - det er så slemt, at han sjældent føler han kan trække vejret når han er her (vi bor hver for sig). Jeg har en Sphynx-pige og det er hende han reagerer på - ikke meget, men lidt. Hun har dog også meget hår i forhold til racen.

Men! Jeg synes altså det er på tide at hun måske skal have en legekammerat og jeg er ligesom trådstarter blevet forelsket i racen Devon Rex. Så i den forbindelse ville jeg høre:

Er der nogen herinde med allergi/astma som har oplevet at kunne tåle Rex'erne? Jeg ved godt at sandsynligheden for han kan tåle dem er minimal, at man skal besøge opdrætter for at vide det 100 % osv

Men derfor er jeg stadig interesseret i at høre folks erfaringer..

Mvh Sacha

Kommentér på:
astma og kat Cornish/ Devon Rex.

Annonce