{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.196 visninger | Oprettet:

Kat med astma {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Min skønne røde main coon hunkat begyndte for et par uger siden at trække vejret underligt. Jeg tog straks til dyrlægen, jeg troede det var lungebetændelse. Men dyrlægen kunne intet unormalt høre på lungerne, så vi blev sendt hjem igen.

Nå, men den tilbagemelding fra dyrlægen kunne jeg jo ikke leve med. Altså min kat lyder underlig når den trækker vejret og jeg observerede at hun trak vejret hurtigere end mine andre katte i perioder (ikke hele tiden).

Jeg kontaktede derfor en anden dyrlæge. Hun kunne heller intet høre på lungerne. Jeg fortalte om mine observationer og hun mener den har astma.

Jeg har derfor fået bricanyl til hende som hun skal have to gange dagligt i 10 dage som en test. Hvis det viser sig at det virker skal hun have bricanyl som spray, da der er langt mindre bivirkninger på den måde. Altså på spray skal de kun have en tiendedel af hvad de skal have som væske i munden.

Jeg er jo selvfølgelig temmelig ulykkelig, for holder jo af min kat.
Det skal siges at hun ellers ikke har ændret adfærd, hun spiser, drikker og er livlig som hun plejer.

Er der nogle der har erfaring med katte og astma, gerne nogle dygtige erfarne mennesker som Lis.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat med astma
  • #1   15. aug 2009 Tak - jeg får helt røde ører.

Jeg har ingen erfaring. Men kender en kat der er helt symptomfri efter de flyttede fra København til landet. Husker jeg rigtigt var katten på pred. Den tåler ikke tobaksrøg.

Det er nemli rigtigt det er bedre og mere skånsomt at give spray end at behandle hele katten med piller.

Har hrt om flere på inhaltionsmedicin, katten kommer helt at sig selv når det tages frem - læs mere her:
    (link fjernet)

• #2   15. aug 2009 Tusind tak Lis.
    Jeg har været temmelig ked af det og frustreret og haft lange snakke med flere dyrlæger om det er et værdigt katteliv at have astma. Jeg har nemlig ikke hørt så meget om det og jeg vil bare at mine dyr har det godt.

Dyrlægerne jeg har talt med, mener at bare katten får sin medicin så har de det super godt. Men en ting er teori og en anden praksis (det virkelige liv).

Derfor er jeg meget glad for dit link, for det fortæller mig at min kat stadig kan leve et langt og godt katteliv, selv om hun har astma.

Hverken min mand eller jeg ryger, men har nogle gange gæster der gør det. De bliver i fremtiden henvist til terassen, hvis de skal ryge.
    Jeg har selv astma og kan mærke at nogle ting, fremprovokerer et anfald og vil nu observere om min kat eventuelt reagerer på samme måde.

• #3   15. aug 2009 Det mest omfattende site om astma hos kat er www.fritzthebrave.com (desværre er det et amerikansk site, men der findes vist ikke et lignende dansk site desværre) - det er helt opdateret på de nyeste behandlinger osv.
    Inhaleret astmamedicin er klart det mest effektive og med de færreste bivirkninger, da det kommer direkte ned i bronkierne, hvor det hører hjemme. Jo tidligere man kommer i gang med astmabehandling, jo større er chancerne for at udviklingen standses i opløbet og symptomerne holdes nede - desværre kan astma ikke kureres, men symptomerne kan holdes nede, så kattens livskvalitet kan opretholdes.

Kommentér på:
Kat med astma

Annonce