{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradser i læder møblerne.
  • #1   21. dec 2009 Æteriske olier med citron eller citrus..........men vær forsigtig hvis det skulle tage farven sofaen............og dup lidt rund omkring hvor de kradser...........mine den ene mis kunne ikke lade min juledekoration være i fred så jeg drøppede lige et par dråber og han har ikke rørt den siden..........held og lykke..............kh. Løvene

• #2   21. dec 2009 Har dine katte et til flere kradsetræer..........hvis ikke er det et must for dig at anskaffe et for de skal jo ha slebet deres kløer og ha noget at lege på.............det kan du evt. gøre lidt lækkert med at sprøjte baldrian dråber og det kan købes hos dyrlægen/dyrhndleren..........Løverne

• #3   21. dec 2009 Det er et sprøgsmål om at lære dem det. Det kan altså lade sig gøre, men det kræver en enorm tålmodighed.
    For det første er det jo vigtigt at kattene har et godt udbud af kradsemuligheder andre steder, og der hvor kattene gerne vil kradse.
    Men når kattene lægger an til at kradse, siger man nej, og sætter dem på et kradsebræt. Ingen råben og skrigen eller andet, bare konsekvent "nej, og flyt til kradsebræt". Evt suplerer man med at kradse med sine egne negle, så katten kan se at her kradser man. ROS den DYGTIGE misser når den så kradser der hvor den må.
    Husk at positive oplevelser giver en langt bedre indlæring end negative. F.eks. ros contra skæld ud.

Kan huske en sjov bemærkning fra en dyreadfærdsterapeut:
    "Jeg hang min NYE dyre læderjakke over stolen, og der gik ikke 5 min, før der sad 5 lange klør i den, og frustreret bliver man, men katten ved jo ikke, at det var MIN, og at den havde kostet mig en formue. Den tænkte, ahh.... blødt læder, SUPER godt til mine klør. Hehe.... Synes det var en fed måde at se det på.

• #4   23. dec 2009 Jeg synes personligt at det er bedre at lokke katten til noget andet, feks et kradsebræt der hænger på væggen eller noget andet. Istedet for at starte med at "skræmme" katten væk fra det sted den ikke må gøre det.

Brug baldrian eller andre tiltrækkende dufte for katte og spred det der hvor katten godt må kradse. Hvis det virker er det langt mere positivt for katten.

Man kan også bruge sølvpapir istedet for citrusfrugter - det bryder de sig heller ikke om. Men det er desværre ikke alle.

Og så er det altid en rigtig god ide at lære sin kat hvad JA betyder og hvad NEJ betyder. Hvis den ikke har lært hvad det ene betyder ved den heller ikke hvad det andet betyder. Når vi mennesker snakker til vores katte, så vil de opfatte det på samme måde som hvis vi stod og lyttede til feks. arabisk. Så lær at kommunikere med din kat. Det kan man nå rigtig langt med.

Click træning er også en mulighed. En god en, faktisk. Der giver du click og godbid hver gang den gør det den gerne må. Der er en gruppe herinde som udveksler ideer osv omkring det.

Kommentér på:
Kradser i læder møblerne.

Annonce